Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilket kapittel - avsnitt likte dere best? - Har du et favoritt avsnitt?
24. July 2007, 10:34
RE: Hvilket kapittel - avsnitt likte dere best? - Har du et favoritt avsnitt?
Jeg har sagt det tidligere, og jeg sier det gjerne igjen, jeg synes Harry Potter and the Deathly Hallows på en utrolig måte samlet hele serien av bøker til et hele. Det var få om noen løse tråder igjen etter at du hadde lest siste avsnitt i boka. Rett nok kunne man kanskje ønsket å vite hva de forskjellige gjorde i etterkant, men vi vet nok og noe må være igjen til fantasien. Hvem av oss vet egentlig hva en trollmann driver med, jeg vet lite om "yrkene" deres bortsett fra at noen arbeidet i departementet og noe på Hogwarts - Galtvort.

Det som virkelig imponerte var som nevnt opprullingen av de mange løse trådene som hang igjen fra de seks første bøkene like til det siste kapittelet og Harrys endelig oppgjør med Voldemort. Likevel var det særlig et avsnitt som imponerte meg, og det var stort sett hele kapittel 34 the forest again og hele kapittel 35, Kings Cross. Samtalen etter Harrys "død" i stadiet mellom liv og død etter at han ikke gjorde motstand mot Voldemort, med Dumblefore - Humlesnurr var og er et studium verdig&

For meg var denne sekvensen det viktigste avsnittet i hele serien fordi det gav så mange svar og ikke minst bringer det mange tanker som strekker seg langt utover boka.

Jeg er rett og slett bare mektig imponert over det mesterverket som Harry Potter bøkene er, og er J. K. Rowling stor takk skyldig for et flott verk, og det beste avsnitt i hele serien var som nevnt avsnittet over, i alle tilfelle for meg!

Med vennlig hilsen
Winter
Siter denne meldingen i et svar
24. July 2007, 11:37

Hmm. For min del var det aller aller beste kapittelet The Prince's Tale, om Snapes kjærlighet til Lily. Nærmere bestemt, side 544. Den er så herlig - virkelig fantastisk. Jeg får en klump inni meg hver gang jeg leser det, samtidig som jeg bare har lyst til å lese det igjen.

Kapittelet hvor de inntar Ministry er gøy å lese fordi det er komisk, men dramatisk samtidig.
Pluss Potterwatch-sekvensen.
I bunn og grunn liker jeg hele boka veldig godt. Variert mellom drama, tragedie, humor, og litt lyspunkter inni all grusomheten.

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
24. July 2007, 12:14

Jeg likte best The Prince's Tale også. Var utrolig fint og trist på samme tid. Der fikk jo vi også svar på at Slur var god og ikke ond, og at grunnen til at han aldri likte Harry var at han lignet slik på faren, og faren likte han ikke fordi han også giftet seg mef Lily som han elsket.. Liker også The Silver Doe.
24. July 2007, 16:48

The Prince's Tale og Kings Cross er mine favoritter for øyeblikket. Men jeg driver fremdeles og bearbeider det faktum at serien faktisk er ferdig, så dette kommer nok til å forandre seg litt etter hvert. Og definitivt Potterwatch!

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
25. July 2007, 12:35

Må si jeg elska det kapittelet da Ron kom tilbake!

Everyone has AIDS!
26. July 2007, 14:31

Liave Ekeli Skrev:The Prince's Tale og Kings Cross er mine favoritter for øyeblikket. Men jeg driver fremdeles og bearbeider det faktum at serien faktisk er ferdig, så dette kommer nok til å forandre seg litt etter hvert. Og definitivt Potterwatch!
Enig med deg. Og The Prince's Tale var så utrolig, mektig, sterk, fin, trist, rørende, å, herlig Smile

The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history.
30. July 2007, 20:06

Jeg likte også The Prince's Tale. Da forstod jeg virkelig hvorfor Slur var som han var. Og at alt det onde han gjorde, ikke var ondt likevel.. Også skjønte jeg hvorfor Gullas, Nilus' og Lullas straff for å prøve å stjele sverdet, " bare" ble en tur i den forbudte skogen og ikke en uke i tortur, som den antagelig ville vært hvis en annen dødseter var rektor.

Jeg syns at kapitlene fra The forest again og utover også var bra! Det at Narcissa reddet Harry syns jeg var utrolig fint gjort av henne, og at Harry og Draco ikke forble bittre fiender syns jeg også var flott.

I epilogen der Harry forteller sønnen sin Albus Severus at det ikke gjorde noe å komme i smygard, og at han var oppkalt etter to av Galtvorts største rektorer likte jeg også. Men ellers syns jeg at det kapitlet var litt forvirrende... Mulig jeg var sliten og ikke fikk lest setningene ordentilg, men jeg fikk jo ikke noe info om hva som hadde skjedd med dem annet enn at Harry og Ronny var gift og hadde unger og slikt... bra at det kommer et leksokon! Wink

Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free.

¤Love Actually¤
Finn alle innlegg av denne brukeren
7. August 2007, 20:01

The Prince's Tale broke my heart. Får gåsehud bare av tanken. Det har vært stunder der Snape har blitt lagt for hat - øyeblikk der jeg fikk lyst til å utrope hvor urettferdig han var ovenfor elevene, og da spesielt Harry. Men etter minnene fra Pensieven er han tilgitt. Han var en modig mann, en god mann, som elsket Lily. En kjærlighet så sterk - det eneste som holdt han gående. Han gjorde det hele for Lily skyld. e

After all this time?
...Alwayse

På en sterk annen plass kommer Kings Cross. Det var en lettelse å se Dumbledore igjen. Et nytt håp, et lys - dette var ikke slutten likevel. I kapittelet kom svarene - puslebrikken kom endelig på plass. Også denne gangen ble en karakter gitt min tilgivelse. En herlig aha-oppelvelse, og alt ble så klart etter møtet med Albus Dumbledore.
8. August 2007, 17:35

[color=#FFFFFF]M

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
14. August 2007, 10:15

Kings Cross, uten tvil. Total gåsehud gjennom hele kapittelet hver eneste gang jeg leser det...

" 'Oh, very good,' interrupted Snape, his lip curling. 'Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. Ghosts are transparent.' " -Severus Snape
16. January 2008, 15:33

Det var mange jeg likte, men The Prince's Tale er nok favoritten. Jeg ble først da helt sikker på at Slur var god og det ga mening i ting som hendte i de foregående bøkene og. Potterwatch var også helt genialt!
12. May 2009, 17:09
RE: Hvilket kapittel - avsnitt likte dere best? - Har du et favoritt avsnitt?
Ah. Prinsens historie. Alt gav så masse mening ! alt Severus hadde gjort .. Likte særlig når Albus seier at han trur at dei er litt kjappe med å velge hus, når Sev seier han ikkje er feig.. : ) . Og det at Sev eigentleg hadde tenkt å treffe dødseteren som prøvde å drepe Remus med Secumsemper (men som bomma og traff Frank)
Og så er det så utrolig deilig når vi møter Remus, Sirius, James og Lily igjen i slutten. Tuter som ei sil når jeg leser det. Og jeg skjønner.. at det aldri hadde gått med ei 8. bok.

En slik urettferdighet! Han hadde lyst å forbanne Slur i tusen slimete biter!
Post Reply 

Forumhopp: