|
Ting vi ikke fikk vite...
|
|
1. October 2007, 23:22
|
|||
|
|||
|
RE: Ting vi ikke fikk vite...
jeg går kanskje litt for mye inn i denne boka, men jeg lurer forsatt på små ting vi ikke fikk vite.
feks. vi vet at elevene på Galtvort må kjøpe skole sakene sine selv, men koster det noe å gå på galtvort? jeg har mange sånne spørrsmål igjen etter at serien nå er avsluttet (håper jo at JKR skriver den oppslagsboken hun har lovet da, der blir det sikkert mye nytt og spenndene. HARRY POTTER 4 EVER!
<3 DFTBA |
|||
|
25. October 2007, 16:00
|
|||
|
|||
|
Jeg tror ikke vi har fått noen indikasjoner på at det er en slags skoleavgift for å gå på Hogwarts. Jeg vil tro at vi hadde hørt noe om det i Philosopher's Stone, da Harry begynner på skolen, dersom det hadde vært sånn. Men såvidt jeg vet har Rowling aldri sagt noe om dette utenfor bøkene.
Og du er definitivt ikke alene om å glede deg til Rowlings oppslagsverk
And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
17. January 2008, 21:19
|
|||
|
|||
|
Kunne tenkt meg en oppslagsbok jeg også. For eksempel: Hvilke andre trollmannsjobber en de som er nevnt i bøkene finnes det? Tviler på at alle jobber som akkurat de tingene.
|
|||
|
25. January 2008, 01:58
|
|||
|
|||
|
Dette er bare min logikk igjen, men jeg vil tro Magidepartementet kanskje er den største arbeidsgiveren for trollmenn og hekser, med alle de under-departementene som finnes der, som jo er et ganske vidt spekter av jobber. Så har vi jo St.Mungos og Gringotts, i tillegg til at det finnes en hel del uavhengige forretninger, som Flourish & Blotts, Weasly Wizard Weezes, etc.
Men leksikon blir flott! Personlig håper jeg det blir på størrelse med OotP boka, selv om jeg tviler litt på at akkurat det. And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
25. January 2008, 13:52
|
|||
|
|||
|
Jeg tenkte ikke på alle småbutikkene jeg... Håper på et stort og flott leksikon jeg også.
|
|||
|
23. March 2008, 13:55
|
|||
|
|||
hermine wiltersen Skrev:Kunne tenkt meg en oppslagsbok jeg også. For eksempel: Hvilke andre trollmannsjobber en de som er nevnt i bøkene finnes det? Tviler på at alle jobber som akkurat de tingene.Det er noe jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å hvite og.. Det kommer sikkert med, blir innteresant. Y Sirius And we must |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp