Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva skjedde med alle sammen?
23. July 2007, 00:51
RE: Hva skjedde med alle sammen?
Jeg er utrolig takknemlig for at Jo skrev en epilog! Men hvorfor ikke ha med mer informasjon? Jeg ville vite hva yrkene til alle sammen ble (hurra for Neville, though! ), hva som skjedde med Dursleyene, hvordan det egentlig gikk for Draco til slutt (vi skjønte jo at han ble litt snillere i hvert fall, men mer info! ) ++

Hva mener dere? Bør Jo stille opp til et ekslusivt intervju og forklare absolutt alt av sånne ting, eller bør hun skrive en liten ekstra-bok/leksikon til inntekt for veldedighet som omhandler alle de mest sentrale karakterene, og deres liv, som for eksempel. "Harry Potter. Født 31. juli 1980. Død ... Mest kjent for å ha beseiret Lord Voldemort. Jobbet/r som ... Gift med Ginny Weasley, som han fikk barna James, Albus Severus og Lily med. Gudfar til Ted Tonks osv.. ? Eller var det greit nok med den epilogen som ble skrevet? Eller burde hun rett og slett ikke ha hatt med noe info fra deres senere liv i det hele tatt?

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
23. July 2007, 09:56

Jeg vil vite MER om alle. Hun sa jo at vi ikke ville ha noen spørsmål igjen, men jeg har dusinvis av spørsmål. Som hva pokker er opplegget med sløret i Department of Mysteries Wink

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
23. July 2007, 10:05

Ja, det ble jo nevnt et "veil" i forbindelse med døden et eller annet sted i denne boka også, husker jeg, men jeg klarer ikke å komme på når og hvor.. What?

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
23. July 2007, 11:36

Nei den epologien var altfor tynn...

og på slutten av boka virket det som J.K hadde hatt det litt travelt med å skrive ferdig, alt for lite detaljer.

Er og veldig skuffet over at trioen ikke drepte og torturerte mer, alle deatheaterne hadde fortjent litt tortur.

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
Finn alle innlegg av denne brukeren
23. July 2007, 12:04

[color=#C9A247;]Jeg vil også vite meeeeeer!

Og så syns jeg i utgangspunktet at "våre" folk var altfor reale med dødseterne. Samtidig var det digg at EXPELLIARMUS slo ut AVADA KEDAVRA!!!![/color]
23. July 2007, 12:43

Lyst å vete meir, epidilogen var alt for kort. Hva jobbet alle med? Var det en spøk da Ron sa han var kjendis? (er treig på sånne ting)

Skulle ønske Rowling kunne skrive ett oppslag, som hadde forklaring hva som skjedde med alle.
23. July 2007, 13:27

Jeg syns den idèen om et leksikon til inntekt for veldedighet er god.

Syns hun har nevnt noe om en bok for veldedighet..
Eller så er det bare meg x]

I don't have to be careful! I have a gun!
23. July 2007, 13:28

Jeg heller likte ikke epilogen helt. Den var helt grei, men den bar litt preg av å ha ligget i safen til JKR en stund, den harmonerte ikke særlig godt med resten av boka, synes jeg.

At Rowling ikke ville stoppe alle spekulasjoner med DH forstår jeg godt, men personlig hadde jeg likt bedre om hun hadde valgt en mer oppsummerende tekst som tok for seg hovedpersonene og hva som skjedde med dem, ikke nødvendigvis fra Harrys ståsted en gang.
23. July 2007, 14:33

Jeg er akkurat som dere her, jeg vil ha mer info! Det vil jeg stort sett alltid, men likevel... Jeg er forsåvidt fornøyd med boka, men jeg håper på en skikkelig murstein av et magi-leksikon fra Rowling. Ikke det at nødvendigvis blir mer sannsynlig av den grunn, men det er lov å håpe. Tongue

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
23. July 2007, 14:51

Epilogen var alt for ... sukkersøt.
Synes hun burde tatt myye mer informasjon med i den, for nå ble den rimelig tynn og ... vel ... rosenrød.
23. July 2007, 15:45

Litt rosenrød, kanskje, men veldig herlig. Jeg elsket Albus Severus og James. De var så herlige! Dessuten synes jeg ikke det er så farlig at vi ikke får vite alt heller. Deilig å ikke få presset en konklusjon inn i hodet, og heller kunne tenke litt fritt selv.

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
23. July 2007, 18:49

Jeg ville hørt mer. Epilogen var skikkelig kort, synes jeg .Burde heller hatt med hvordan det gikk med livene, ikke en enkelt episode. Jeg vet ikke o mdet hadde vært bedre uten en epilog. Kanskje "All was well" var en bra nok slutt..?
23. July 2007, 18:51

Jeg er enig med Nill; det er litt deilig å ha friheten til å tenke opp sine egne slutter for flere av karakterene. Dersom alt hadde blitt summert opp, hadde det garantert vært slutten for fanfiction også, noe som på mange måter hadde vært veldig trist...

Albus Severus, derimot, er jeg mer usikker på. Det var et veldig rørende navn, men det høres rart ut for meg.

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
23. July 2007, 19:53

Jeg er enig med Nil og Lukitene... Den fanfiction-skrivende delen av meg synes det er fint å kunne fantasere litt, samtidig som det var fint at Rowling i alle fall ikke laget en "cliffhanger" slutt. Da hadde jeg blitt skuffa!

Albus Severus...det høres litt rart ut i mine ører, men det var veldig rørende å lese. Dessuten kalte familien ham jo stort sett bare Al, eller Albus. Og så er det et eller annet med trollmannsnavn da, vi har jo fått flere eksempler gjennom bøkene på at de ikke alltid er like "normale".

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
23. July 2007, 19:55

Lukitene Skrev:Albus Severus, derimot, er jeg mer usikker på. Det var et veldig rørende navn, men det høres rart ut for meg.
[color=#728FCE]Haha, ja. Jeg syntes først det var merkelig å skulle forbinde navnet Albus med en liten gutt som var redd for å komme i Slytherin (nydelig som han var, though. Med Harrys øyne), og enda rarere da navnet Severus kom inn. Allikevel ble alt litt vasket vekk med Harrys ord:
'you were named for two headmasters of Hogwarts. One of them was a Slytherin, and he was probably the bravest man I ever knew.'
Alt virket bare veldig riktig etter det.

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
Post Reply 

Forumhopp: