|
Jeg visste det!
|
|
3. August 2007, 10:53
|
|||
|
|||
|
Jeg visste også at Snape var god. Kunne ikke forestille meg at Dumbledore hadde tatt feil ang ham. I såfall måtte det ha kommet fram før han døde.
Fikk også rett i at Harry ofret livet sitt så Voldemort kunne beseires, men det var jo en kjekk bonus at han overlevde ![]() Ellers hadde jeg forventet at enten Ron eller Hermione skulle dø, og kanskje Hagrid også. Syntes egentlig det var litt rart at ingen av de som stod ham aller nærmest ble drept. |
|||
|
3. August 2007, 22:10
|
|||
|
|||
|
Jeg visste vel bare det mest selvsagte. At Snape var "snill", at R.A.B. var Regulus (og likte også teorier om at Kreacher var innblandet), at Petunia visste mer enn hun ville ut med, at Ron og Hermione ville bli et lykkelig par til slutt (hvis de ikke døde, da), at Aberforth på Hog's ville spille en rolle ...
Heldigvis ble jeg ganske mye overrasket også Bl.a. hadde jeg ikke trodd at den godeste Grindelwald hadde noe som helst med saken å gjøre. Og jeg trodde ikke en gang at Harry var en horcrux. Jeg trodde ikke at Lupin skulle dø helt til jeg begynte å lese (han oppførte seg jo så merkelig, det gikk mot krangling -> forsoning -> død, på en måte), eller at faren til Luna skulle være med. Jeg trodde definitivt ikke at folk som Kreacher og Dudley skulle begynne å oppføre seg anstendig. Malfoy overrasket meg ikke ... men det gjorde foreldrene hans. Osv.
Hei sveis! |
|||
|
7. August 2007, 17:35
|
|||
|
|||
|
Dette hadde jeg trodd:
- Snape var god innerst inne, og at døden til Dumbledore måte ha vært planlagt. - RAB var Regulus Black - Arret til Harry var den siste Horcruxen - Harry overlevde og Voldemort døde. - Ron og Hermione, Ginny og Harry ble sammen Overraskelsene: - Grindelwald og Dumbledores familie. - Deathly Hallows: Invisibility Cloak, Elder Wand, Resurrection Stone - Dracos tryllestav - Ministry og Magic/Gringotts-operasjonen - Dobby & Kreacher Samt mye mer. Kan ikke ramse opp alt. (; |
|||
|
9. August 2007, 22:15
|
|||
|
|||
|
Jeg visste at tiaraen var en horcrux. Kan ikke helt forklare hvorfor, men jeg hadde bare en veldig sterk følelse av at dette måtte være en horcrux. Og jeg fikk rett
[color=powderblue]TO |
|||
|
11. August 2007, 13:36
|
|||
|
|||
|
I tillegg til det meste som ble skrevet her, så har jeg hatt på følelsen helt fra HBP at den tiaraen var viktig, og gjettet faktisk for veldig legne siden at den var en horcrux. På den annen side trodde jeg gjennom hele boken av tiaraen var blitt flyttet og at det faktisk var tiaraen til Muriel.
Dumbledore to Minerva McGonagall: "It's lucky it's dark. I haven't blushed so much since Madame Pomfrey told me she liked my new earmuffs." Hermione: "I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled." |
|||
|
2. September 2007, 20:31
|
|||
|
|||
|
Jeg kjøpte boka på natta og når jeg satt i bilen på vei tilbake til tanta mi, skulle jeg se hvor mange sider det var (for boka så jo skikkelig tynn ut i forhold til de tre siste bøkene før du begynte å bla i den!! ) og da havne jeg ved et uhell på den sida hvor det sto "Nineteen Years Later"! Du kan tro jeg skreik ut i bilen!
Det ødela mye av overraskelsen egentlig (eller jeg fikk overraskelsen litt for tidlig). Jeg var sikker på at Harry kom til å dø, men siden det sto nitten år senere skjønte jeg jo at det kom til å bli happy ending. Men jeg blei litt overrasket over at halve boka handla om at de dreiv å surra rundt og gjemte seg i skogen. Jeg blei også litt overrasket at jeg syntes veldig synd på Malfoy-famlilen. Jeg visste at Nagini var en Horcrux og at Snape var god innerst inne. Jeg visste også at Dumbledore ikke var sååå god og snill som han gav seg ut for å være. Men jeg overrasket over Dumbledores fortid og at broren til Dumbledore kom til å spille en så viktig rolle. Jeg trodde vi kom til å møte han og at han kanskje kom til å fortelle noe viktig, men ikke at han skulle gjøre noe særlig. Jeg trodde ikke vi kom til møte faren til Luna. Dudley overrasket meg også. Jeg leste her på thedailyprophet.org under Bok 7 at vi kom til få vite hva Dudley så når han "desperert", jeg håpa virkelig at det var sant så jeg blei litt skuffa når det ikke kom i boka... Men, men... 7 books later: Now what do we do?? [frantic typing!:] f a n f i c t i o n . n e t [Enter] ......
|
|||
|
2. September 2007, 21:58
|
|||
|
|||
|
[color=#F52887]Ting jeg har "visst" siden HBP:
- At tiaraen i RoR kom til å bli viktig, antakeligvis en Horcrux. Og da de begynte å snakke om Rawenclaw's diadem i DH var all tvil blåst bort! Var sykt irritert over at Ron og Hermione ikke trodde det kunne finnes en Horcrux på Hogwarts! 1) jeg visste den var der, jeg visste den var der, jeg visste den var der! 2) Harry's instinkter pleier å stemme. 3) Harry forstod seg skikkelig på Voldemort. - Hvem RAB var - At locketen i Grimauld's place var den ekte horcruxen - Ron + Hermy = <3 - Harry er en horcrux (dette pga at han så gjennom Nagini's øyne, som også var en hrocrux) - Dumbledore to Minerva McGonagall: "It's lucky it's dark. I haven't blushed so much since Madame Pomfrey told me she liked my new earmuffs." Hermione: "I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled." |
|||
|
26. December 2007, 23:13
|
|||
|
|||
|
Visste at det kom til å bli Hermione/Ron og Harry/Ginny, og at Draco var usikker.
Jeg var helt sikker på at Dumbledore måtte komme tilbake på en eller annen måte i den siste boka. Jeg klarte ikke ta til meg at det var siste gang vi skulle høre noen visdomsord fra han i HBP!
Liker ikke brukernavnet mitt! >< |
|||
|
12. January 2008, 08:13
|
|||
|
|||
|
Jeg vist at Ron og Hermione endelig ble sammen, at Harry kom til å dø(og det var jo ganske rett), at vi ville få vite mer om Snape og hans historie, og jeg viste at det ville komme dødsfall vi helst ikke ville vite om, som Lupin og Fred. Og at det gode ville seire!!!
7 bøker, hva nå? |
|||
|
16. January 2008, 21:12
|
|||
|
|||
|
Jeg "visste"
- At R.A.B var Regulus Black - Hermione&Ron - Ginny&Harry - At Voldemort døde - At Draco ikke visste helt hvor han ville være - At Nagini var en horocrux - At Snape måtte dø Mer overraskende: - Dumbledore's bakgrunn - Fred's og MadEye's død - At staven til Harry brakk (kunne ikke forestille meg det) |
|||
|
17. February 2008, 23:30
|
|||
|
|||
|
Nåvel. Jeg var av de som dreit seg fullstendig ut før siste bok; ikke bare trodde jeg motsatt av det som skjedde, jeg proklamerte også voldsomt om det. Jeg tenker spesielt på Snapes' rolle i det hele osv. Jeg var en av de desidert største motstanderne av hans godskap. Så feil kan man ta.
Jeg vil benytte anledningen til å takke for at det ikke har kommet noen velrettede "Hva var det jeg sa"-utbrudd i min retning. Og grunnen til at jeg ikke har vært på Hogs på nesten 1,5 år har med mitt tidligere sakka nettverk å gjøre, det har ikke noe å gjøre med min anger og tvil. D R A C O D O R M I E N S N U N Q U A M T I T I L L A N D U S Stol på rosa. |
|||
|
18. February 2008, 00:22
|
|||
|
|||
|
Hehe, godt å se deg Frank.
Før: White Sisu Nå: Tuomas ----------------------- "Death's got an Invisibility Cloak?" ----------------------- "Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term." |
|||
|
12. March 2008, 08:31
|
|||
|
|||
|
Jeg må innrømme at jeg leste det første kapitlet i boka delvis forvirret. Jeg skulle sjekke hvor mange sider det var i boka, og leste ved et uhell ordene "said James". Siden ingen kan komme tilbake fra de døde, var dette heller rart, synes jeg da.
Jeg var hellig overbevist om at Harry umulig kunne være en horcurx, så feil kan man også ta. Og jeg fikk rett i hva det verste (i mine øyne) som skjedde i boka var - at en av tvillingene døde, mens den andre overlevde. Trist. The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
21. March 2008, 10:51
|
|||
|
|||
Fred Skrev:Jeg visste alt, jeg. Nedda.Samma her (- den Harry leve/Voldemort dø-greia.. Eg trudde nok dei begge kom til å dø.. heldigvis er eg dårleg på å tippe.. men uheldigvis er eg ikkje dårleg nok... eg ville at begge tvillingane skulle overleve mine favoritt-HP-characters! )Samtidig trudde eg at Snape var god, og at han hadde elska Lily. at R.A.B var Regulus Black, og at Nagini var ein Horocrux(vel.. eg trudde ikkje det når eg fyrst byrja å lese boka.. men seinare kom det nokre idear om det..) Eg skjønte at Lupin og Tonks kom til å gifte seg og få born, og eg trudde nok at Lupin ville døy, men eg hadde faktisk aldri trudd at Tonks ville døy.. Og MadEye og Hedwig's død overraska meg.. negativt. Også håpa eg jo sterkt på at Draco ville "skifte side" - sjølv om eg er kjempeglad i bad boys, så tykte eg at Draco var blitt litt for bad ( )Menmen... der ser dykk kor god eg er uhuuuu men som sagt, nokre av desse aningane kom undervegs medan eg las boka..
|
|||
|
25. August 2008, 15:27
|
|||
|
|||
|
Jeg visste alltid at slur var "snill" <3
|
|||