Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeg visste det!
22. July 2007, 20:16
RE: Jeg visste det!
Hva visste du kom til å skje? Skjedde det? Hva skjedde som du ikke trodde skulle skje?

The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history.
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
22. July 2007, 20:20

var klar over at the marauders ville dø
og at snape var snill
og at både harry og voldemort ville dø, men.. der tok jeg jo egentlig feil, men i en liten periode av boka var jeg sikker på at jeg hadde det og rett, og hata rowling noe så syyyyyykt, da ville jeg bare ha en perfekt klisjé-endig, og fikk jo på en måte det og.

Y Sirius

And we must
Finn alle innlegg av denne brukeren
22. July 2007, 20:38

Jeg trodde at Kreacher hadde vært med Regulus til innsjøen, og at han kom til å fortelle det til Ron, Hermione og Harry. Og at horcrux-medaljongen var den de hadde sett i Grimolds plass før. Og at Harry var en horcrux, men jeg trodde han måtte dø, eller han måtte jo på et vis det, men at han kom til å dø sånn ordentlig=P Så, at Harry overlevde var en fin overraskelseSmile Og jeg trodde at Snape var på sitt eget lag, og at Dumbledore ikke kom til å kunne snakke med Harry noe mer, sånn utenom portrettet.

Var også åpen for at Dumbledore og Snape hadde avtalt at S skulle drepe D.

The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history.
22. July 2007, 22:12

Jeg visste Voldemort skulle dø. Herregud, hvordan det skulle ende ellers? De levde ulykkelig mens Voldemort fortsatte å drepe å terrorisere? Så visste jeg at Harry overlevde. Om Harry døde tror jeg hadde blitt opprør i hele verden mot Rowling.. Blitt kaos ;O
22. July 2007, 22:56

Jeg VISSTE at Snape var god. Og jeg VISSTE at Snape hadde elsket Lily (det er vel en av de første fanfic-ideene som dukket opp etter at Snape "beskyttet" Harry første gang..). Jeg visste også at Draco kom til å .. på en måte hvertfall, gå over til den gode siden.

Som en venninne sa:

"Harry's firm grip on Draco's "wand" saved the wizarding world. I knew it would happen." (selv om det ikke var på den måten vi hadde ønsket, hihi.

Wizard 8

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
23. July 2007, 00:22

Jeg visste:

- At Snape var god. Hallo? Etter alt som har skjedd kunne det jo ikke være noen annen forklaring på alt han har gjort.
- At Snape likte Lily. Det var jo en grunn til at han hatet James så mye mer enn andre, og ikke bare fordi James plaget han.
- At Voldemort kom til å dø. Hvis ikke kunne ikke serien ha sluttet.
- Hvem R.A.B. var. Det var vi vel alle nokså klare på til slutt etter all diskuteringen.
- At Harry og Ginny, og Ron og Hermione kom til å ende opp sammen.

Hmmm.. Husker ikke så mye mer fra boken som var klart for meg fra før akkurat nå, ettersom jeg fremdeles holder på å ta inn alt..

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
23. July 2007, 10:03

Ingrid Skrev:- Hvem R.A.B. var. Det var vi vel alle nokså klare på til slutt etter all diskuteringen.
Det var vel det første forslaget noen kom med? Fikk forøvrig en mail fra en person på fredag som "hadde en kjempegod idé" om hvem RAB kunne være. Regulus, selvsagt. Men hun hadde veldig gode begrunnelser til hvorfor Smile

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
23. July 2007, 10:07

MsJoplin Skrev:
Ingrid Skrev:- Hvem R.A.B. var. Det var vi vel alle nokså klare på til slutt etter all diskuteringen.
Det var vel det første forslaget noen kom med? Fikk forøvrig en mail fra en person på fredag som "hadde en kjempegod idé" om hvem RAB kunne være. Regulus, selvsagt. Men hun hadde veldig gode begrunnelser til hvorfor Smile
Det var ikke akkurat vanskelig å gjette seg fram til den, nei. Spesielt ikke når det til og med ble nevnt at det befant seg en medaljong i huset til Sirius, hvor Regulus selvfølgelig hadde bodd en gang. Tongue

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
23. July 2007, 12:05

[color=#C9A247;]Ble faktisk litt overraska over at Harry faktisk var en Horcrux. Det var...heftig.

Ellers var jo Snape god, da, akkurat som jeg håpa.[/color]
23. July 2007, 13:31

Jeg visste vel at Ginny og Harry måtte ende opp sammen.
Trodde at Voldemort og Harry måtte dø, så jeg hadde på en måte rett, bare at han våknet igjen.
Ron og Hermione var en selvfølge(Det skjønte nok alle HP-fans).

Det ingen hadde gjettet, var vel det med tiaraen i the room of requirement.

I don't have to be careful! I have a gun!
23. July 2007, 13:34

Jeg var helt sikker på at jeg hadde lest historien om Ariana Dumbledore tidligere. Er redd JKR har skrevet på fanfiction-forumet under annet navn og at jeg har snublet over det. Scary.

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
23. July 2007, 13:41

Jeg visste at Voldemort ville bli bekjempet, og at Ron og Hermione, Harry og Ginny ville ende opp sammen hvis de overlevde. Ellers var jeg åpen for at Snape kunne være både på sin egen, Voldemort og the Orders side. Jeg hadde håpet at Harry ikke var en horcrux, men det gjorde meg ingenting da jeg leste det, og det endte jo heldigvis bra til slutt, lell. Smile
23. July 2007, 14:17

Det blir egentlig feil å si at jeg visste noe som helst, for Rowlig har klart å overraske meg minst en gang i alle bøkene så langt, så jeg hadde blitt mer overrasket hvis hun ikke hadde klart det nå. Men jeg håpet sterkt at jeg hadde rett om følgende:
- At Snape i bunn og grunn var god, og at han hadde elsket Lily
- At Voldemort kom til å dø
- At Ron og Hermione kom til å ende opp sammen
- Og det samme med Harry/Ginny

Når det gjelder det kapittelet der Harry "døde" lå jeg i senga mi og grein når jeg leste det, for jeg ville jo ikke at han skulle dø, og var en stund ganske så forbanna på Rowling for akkurat det. Men hun steg fort i gradene igjen da jeg skjønte at det måtte være mer ved Harrys død enn det jeg leste akkurat da.

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
23. July 2007, 15:38

[color=#C9A247;]Menneh... hva med denne Alectio? Jeg er bombesikker på at jeg har lest om henne før... fanfiction eller detaljer fra tidligere bøkerWhat??[/color]
23. July 2007, 19:10

Jeg visste alt, jeg. Nedda.

Men! Jeg følte det på meg at;
- en av tvillingene kom til å dø.
- Harry/Ginny og Ron/Hermione
- at Harry kom til å overleve (så klart) og Voldemort dø (så klaaaart)

M.E.L.K.
Post Reply 

Forumhopp: