Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva skjer etter bok 7
26. July 2007, 18:16
RE: Hva skjer etter bok 7
[color=#C9A247]Rowling har nå fortalt flere detaljer fra hva som skjer mellom slutten i DH og epilogen - her og her

- Victoire (som kysset Teddy) er Bill og Fleurs eldste barn.

- Harry og Ron jobber som aurors/svartspanere i magidepartementet. Harry er sjef for avdelingen.

- Harry og Ron revolusjonerte auror-departementet, de er nå ekspertene. Det spiller ingen rolle hvor gamle de er eller hva annet de har gjort.

- Hermione er høyt oppe i Magical Law Enforcement-departementet (Avdelingen for magisk jus), til tross for at hun lo av tanken på å bli advokat i bok 7.

Rowling sier: Jeg kan se for meg at hennes intelligens og kunnskap om hvordan svartekunster fungerer virkelig gir henne et solid grunnlag.

- Harry, Ron og Hermione jobber ikke for det samme magidepartementet de har motarbeidet i årevis, de revolusjonerer det og departementet utvikler seg til å bli et virkelig godt sted å være.

Rowling sier at de lagde en ny verden.

- Luna Lovegood fortsetter å følge sin egen vei, og reiser nå verden rundt for å lete etter forskjellige sprø skapninger. Hun er en naturalist, hva nå enn trollmannsverdenens variant av dette er.

- Luna finner ut sannheten om faren, og finner til slutt ut at det er noen skapninger som ikke eksisterer.

Rowling sier: "Men jeg tror hun er så fordomsfri og en så utrolig person at hun sannsynligvis åpenbarer ting som ingen andre har sett tidligere."

- Luna har muligens funnet kjærligheten med et annet medlem av D.A. (og det er en sjans for at dette likevel er Neville).

- Skaden har allerede skjedd med Herr og fru Longbottom, og det er ingen sjanse for at Nevilles foreldre noensinne vil forlate St. Mungo's.

- Neville finner lykken i at bestemoren endelig aksepterer ham som en begavet trollmann og som den nye herbologiprofessoren på Hogwarts.