Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva skjer etter bok 7
26. July 2007, 18:16
RE: Hva skjer etter bok 7
[color=#C9A247]Rowling har nå fortalt flere detaljer fra hva som skjer mellom slutten i DH og epilogen - her og her

- Victoire (som kysset Teddy) er Bill og Fleurs eldste barn.

- Harry og Ron jobber som aurors/svartspanere i magidepartementet. Harry er sjef for avdelingen.

- Harry og Ron revolusjonerte auror-departementet, de er nå ekspertene. Det spiller ingen rolle hvor gamle de er eller hva annet de har gjort.

- Hermione er høyt oppe i Magical Law Enforcement-departementet (Avdelingen for magisk jus), til tross for at hun lo av tanken på å bli advokat i bok 7.

Rowling sier: Jeg kan se for meg at hennes intelligens og kunnskap om hvordan svartekunster fungerer virkelig gir henne et solid grunnlag.

- Harry, Ron og Hermione jobber ikke for det samme magidepartementet de har motarbeidet i årevis, de revolusjonerer det og departementet utvikler seg til å bli et virkelig godt sted å være.

Rowling sier at de lagde en ny verden.

- Luna Lovegood fortsetter å følge sin egen vei, og reiser nå verden rundt for å lete etter forskjellige sprø skapninger. Hun er en naturalist, hva nå enn trollmannsverdenens variant av dette er.

- Luna finner ut sannheten om faren, og finner til slutt ut at det er noen skapninger som ikke eksisterer.

Rowling sier: "Men jeg tror hun er så fordomsfri og en så utrolig person at hun sannsynligvis åpenbarer ting som ingen andre har sett tidligere."

- Luna har muligens funnet kjærligheten med et annet medlem av D.A. (og det er en sjans for at dette likevel er Neville).

- Skaden har allerede skjedd med Herr og fru Longbottom, og det er ingen sjanse for at Nevilles foreldre noensinne vil forlate St. Mungo's.

- Neville finner lykken i at bestemoren endelig aksepterer ham som en begavet trollmann og som den nye herbologiprofessoren på Hogwarts.

- En helt ny rektor er ansatt ved skolen (McGonagall begynte å bli gammel), i tillegg til en ny Defense-lærer (nå bringer ikke lenger den jobben ulykke).

- Harry kommer til å dukke opp nå og da for å prate litt om (som i forelesninger?) forsvar mot svartekunster.

- Lupin og Tonks var to som ble drept som hun i utgangspunktet hadde hatt planer om å la overleve. Og hun log Mr. Weasley overlevet. Han skulle egentlig dø i første utkastet til boken.

- Mr Weasley skulle EGENTLIG ha dødd i bok 5, men hun byttet ham ut med en annen senere (altså Lupin).

LEKSIKON!! N

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
26. July 2007, 19:12

Aaah, helt enig, leksikon, nå!...eller når det kommer. Hu sa jo at hu trengte en liten pause. Jeg syns fremdeles hu kunne spart Tonks og Lupin jeg, de var de jeg likte best.

Everyone has AIDS!
26. July 2007, 19:26

Ingenting om hva som skjedde med George ennå altså Sad

Er vel egentlig det jeg har hengt meg mest opp i, egentlig.
Finn alle innlegg av denne brukeren
26. July 2007, 19:30

Fullstendig enig; Leksikon nå! Vet ikke helt hva jeg føler når jeg vet at Lupin erstattet Mr.Weasly på "døds-lista", jeg liker begge, så det er ikke sikkert jeg ville følt det bedre om Mr.Weasly hadde dødd. Den familien mistet jo Fred, så... Er litt sint på meg selv fordi jeg leste det om Hermione og Department of Magical Law, men det er bare fordi jeg hadde en brukbar plot-bunny til et stykke fanfiction som ville sentrert seg rundt det departementet, og som nå må omarbeides ganske kraftig. Men ellers...jeg vil ha leksikon!Big Grin

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
26. July 2007, 22:02

Noen som vet om dette kommende leksikonet kommer til å bare handle om folkene, eller om vi i tillegg vil få litt mer info om mysterieavdelingen, horcruxer osv?
28. July 2007, 22:13

Ingen aning! Men jeg håper at hun tar med litt om verdenen også, og ikke bare folk. Det hadde vært veldig fint om vi kunne fått litt mer infor rundt f.eks Dept.of Mysteries

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
30. July 2007, 18:44

Flere punkter her!

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
30. July 2007, 22:08

Jeg håper at hun har med kart og sånt jeg da.. familietrærne til de viktigste personene og slikt. og selvfølgelig hva det ble av alle tilslutt. Kanskje hu kunne ha en oversikt over formler, eliksirer, planter etc i tillegg! det hadde jo vært kult. også håper jeg den blir lang! flere hundre sider, og litt høyere enn harry potter bøkene...

Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free.

¤Love Actually¤
30. July 2007, 23:13

jeg hadde håpet at Luna og Neville ville bli sammen...
2. August 2007, 15:17

Leste i dagbladet, der sto det at Ron hjalp Geroge med moroforretningen, og Luna gifta seg med forfatteren av "Fabeldyr og hvor de er å finne"
2. August 2007, 18:02

Agnes Skrev:Leste i dagbladet, der sto det at Ron hjalp Geroge med moroforretningen, og Luna gifta seg med forfatteren av "Fabeldyr og hvor de er å finne"
Jepp, det jeg har linket til er det samme som Dagbladet har skrevet om. De gjorde en GROV feil da, Luna giftet seg med BARNEBARNET til Newt Scamander, forfatteren av Fabeldyr..

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
2. August 2007, 18:24

Han er vel kanskje litt for gammel for luna likevel er han ikke?
Newt Salamander altså...

Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free.

¤Love Actually¤
3. August 2007, 23:08

død og begravet?
4. August 2007, 21:30

[color=#A4A2A2]Skrev de at hun giftet seg med Newt? Isj da. Skikkelig blemme og, det, da. Men jeg ble veldig lykkelig da jeg fikk lese innsendte spørsmål til JK, alt falt på plass. Men, for all del, det GJ

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
9. August 2007, 09:01

MsJoplin Skrev:
Agnes Skrev:Leste i dagbladet, der sto det at Ron hjalp Geroge med moroforretningen, og Luna gifta seg med forfatteren av "Fabeldyr og hvor de er å finne"
Jepp, det jeg har linket til er det samme som Dagbladet har skrevet om. De gjorde en GROV feil da, Luna giftet seg med BARNEBARNET til Newt Scamander, forfatteren av Fabeldyr..
Ja, men de hadde rett når det gjalt Ron, det står da virkelig at han blir partner med Geroge!

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
Post Reply 

Forumhopp: