Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noen ting forandrer mening
2. March 2008, 15:21
RE: Noen ting forandrer mening
Når jeg leser de eldre bøkene om igjen oppdager jeg innimellom små detaljer som gir en annen mening etter at jeg har lest DH.

i dag begynte jeg på 5ern igjen og leste om når harry og dudley kommer hjem etter dementorangrepet. Alle blir overrasket over at petunia vet hva dementorer og azkaban er og hun sier at hun overtalte "den skrekkelige gutten" si det til søsteren. Harry trodde hun snakket om faren, og det gjorde jeg og men nå skjønner jeg at det var om snape!

er det noen flere som har lagt merke til sånne ting?
det er kultTongue tenk så mye hun faktisk har PLANLAGT på forhånd at skal være fremover i bøkene.

Klem fra Aillya=)
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
12. March 2008, 08:00

Vel, det er kanskje ikke noe like bra som det du nettopp kom med, men jeg leste 4ern igjen her om dagen, og jeg smålo hele veien gjennom S.P.E.W.-greiene, jeg klarte ikke slutte å tenke på Hermiones reaksjon under det siste slaget i DH...

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
Finn alle innlegg av denne brukeren
13. March 2008, 18:11

Det med Snape og dementorene la jeg og spesielt merke til. Jeg legger merke til slike ting, men tenker ikke mer på det før senere.
3. May 2008, 16:37

Har lagt merke til sånne ting eg òg. Her er et ant eksempel: I OotP er det jo et kapittel som heter "Slurs verste minne" eller noe i den dur. Når vi leser tror vi seff at det verste med minnet er Slur blir ydmyka av Jakob. Vi får jo ikkje høre mer om det minnet ettersom Slur henter Harry ut av Tanketanken. Men når vi får se resten av minnet i DH, kan det tolkes på en an måte: Då kan det virke mer som at Slurs verste minnet er at han kaller Lilly for grums etter å ha blitt ydmyka. Og at han etter dette mister et vennskap som har betydd utrolig mye for han...
9. May 2008, 21:24

Og i PoA (tror jeg ) står det i en begynnelse av ett kapitel " Harry kunne husker i det senere årene ...". Så det var egentlig den teorien om evt han skulle død bekrefta. Hehe

Rowling:Harry and Hermione? You think so? Ron and Hermione. There's a tension there.
12. June 2008, 09:51

Nja, er jo mye igjen av serien fortsatt når han sier dette da!

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
12. June 2008, 20:30

Han hadde vel sagt, "for ett par årsia" eller no hvis han fremdels gikk på skole, det tenker jeg hvertfall.

Rowling:Harry and Hermione? You think so? Ron and Hermione. There's a tension there.
24. June 2008, 10:56

Nå er det lenge siden jeg har lest Harry Potter, men tror jeg kommer på noe. I Chamber of Secrets når Harry sitter inne på Filchs kontor oppdager han Kwikspell-brevet. Filch blir selvfølgelig rasende, men Harry blir reddet av Nearly Headless Nick som knuser noe. Dette noe er 'The Vanishing Cabinet' som er en viktig del av plottet i de følgende bøkene. Litt morsomt å se hvordan alle bøkene er vevd sammen i ettertid.
Post Reply 

Forumhopp: