Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Setninger/sitater - Hvilke synes dere var bra (fra boka) ?
23. July 2007, 18:52
RE: Setninger/sitater - Hvilke synes dere var bra (fra boka) ?
Hvilke sitater/setninger synes dere var bra? Morsomme? Kjekke, triste? Skriv gjerne med sidenummeret Smile
Siter denne meldingen i et svar
23. July 2007, 18:58

Jeg syns det var lite underfundige og fine sitater i denne boken i forhold til tidligere bøker. Kanskje jeg ser flere neste gang. Men blir utrolig rørt av denne:

Harry... You wonderful boy. You brave, brave man.

Som om jeg skulle ha sagt det selv. For første gang er jeg virkelig GLAD I Harry.

Og selvfølgelig:

NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH!

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
23. July 2007, 19:50

Jeg syntes kanskje det var litt færre enn i tidligere bøker, men det var mange ganger jeg lo høyt, til tross for å sitte på en kafé.

Den omtrent beste må være:
'Yeah, 'ear, 'ear,'
- George Weasley.

Akkurat nå er jeg litt for tom inni meg (etter sjokket over å være ferdig) til å komme opp med flere. Bitch-sitatet er også herlig genialt, MsJ Big Grin

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
23. July 2007, 22:24

I tillegg til de som allerede er nevnt, kommer jeg på disse sånn i farta (alle sidetall er fra den britiske barneversjonen):

'"Dudley," said Harry, "for the first time in your life, you're talking sense."' - Harry Potter, side 35

'"Pathetic," he told George. "Pathetic! With the whole wide world of ear-related humour before you, you go for holey?"
"Ah, well," said George, grinning at his own tear-soaked mother. "You'll be able to tell us apart now, anyway, Mum."' - Fred & George Weasley, side 67

'"Norbert?" Charlie laughed. "The Norwegian Ridgeback? We call her Norberta now."' - Charlie Weasley, side 102

'Oh, come on! All the old kids' stories are supposed to be Beedle's aren't they? The Fountain of Fair Fortune & The Wizard and the Hopping Pot & Babbitty Rabbitty and her Cackling Stump &' - Ron Weasley, side 114

'So people, let's try and calm down a bit. Things are bad enough without inventing stuff as well. For instance, this new idea that You-Know-Who can kill with a single glance from his eyes. That's a Basilisk, listeners. One simple test: check whether the thing that's glaring at you has got legs. If it has, it's safe to look into its eyes, although if it really is You-Know-Who, that's still likely to be the last thing you ever do.' - Fred Weasley, side 359

'I ask this one, great favour of you, Severus, because death is coming for me as surely as the Chudley Cannons will finish bottom of this year's league.' - Albus Dumbledore, side 548
Finn alle innlegg av denne brukeren
23. July 2007, 23:09

[color=#C9A247]

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
24. July 2007, 02:07

Likte denne: "I'm not being 'Rodent', no way, I told you I wanted to be 'Rapier'!" - Fred Weasley, side 359.

Så ble jeg litt rørt av denne: "Here Lies Dobby, A Free Elf" - Side 389.
24. July 2007, 12:20

Ja, det med Dobby var fint, det fikk meg til å gråte, siden Dobby liksom var så oppsatt på å være fri, at Harry Potter satte han fri og at han ikke hadde noen herre som bestemte over han. Det dere med «Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?» likte jeg også veldig godt.. Eller så likte jeg: "I'll join you when hell freezes over" - Neville
24. July 2007, 16:51

Ingrid Skrev:Og så har vi jo Dumbledore, da, som bestandig har servert oss gode visdomsord. Dette synes jeg allikevel skilte seg ut litt, for det føltes litt som Jos eget lille "nudge" til oss lesere, for hvorfor skulle ikke Harry Potters verden være ekte? Wink (Selv om det selvfølgelig ikke er det de egentlig diskuterer i samtalen.)

«Of course it is happening inside your head, Harry (les: Ingrid eller ditt eget navn), but why on earth should that mean that it is not real?» - Dumbledore, side 579
Den er så bra! Særlig fordi jeg har en sterk evne til å leve meg inn i bøker, som jeg sikkert deler med mange her.

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
25. July 2007, 00:10

Likte alle sitatene som er nevnt over, i tillegg til det avsluttende sitatet av selve historien (før epilogen):
"That wand's more trouble than it's worth. And quite honestly, I've had enough trouble for a lifetime..." - Harry

Liker tanken på at selve historien om Harry Potter slutter med det sitatet (med tanke på at epilogen ikke "teller":p), for det er jo så sant, så sant Tongue

" 'Oh, very good,' interrupted Snape, his lip curling. 'Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. Ghosts are transparent.' " -Severus Snape
25. July 2007, 12:32

"NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH!" elsk på den!

Everyone has AIDS!
27. July 2007, 00:18

"Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all, those who live without love." Dumbledore, s. 578

"'Well, none of us really fancy it, Harry,' said Fred earnestly. 'Imagine if something went wrong and we were stuck as specky, scrawny gits forever.'
Harry did not smile.
'You can't do it if I don't cooperate, you need me to give you some hair.'
'Well, that's that plan scuppered,' said George. 'Obviously there's no chance at all of us getting a bit of your hair unless you cooperate.'
'Yeah, thirteen of us against one bloke who's not allowed to use magic; we've got no chance,' said Fred." s. 46-47

The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history.
7. August 2007, 15:10

Mine favoritt sitater som icons. ^^
Har ikke laget dem selv, funnet dem på livejournal. Credit til designerne. (;

[Bilde: 0001g8xykb8.jpg][Bilde: 0002yq48fo9.png][Bilde: 20581550iz2.jpg][Bilde: 7potterszf3.png]
[Bilde: 13ht8.jpg][Bilde: 10ux4.png][Bilde: 12ue1.png][Bilde: 22rp2.png]
7. August 2007, 18:16

Kan jeg poste flere? Var ikke plass til alle. Glare

[Bilde: 37xr9.jpg][Bilde: 37zc9.png][Bilde: 46bd4.png][Bilde: 49sw7.png][Bilde: 54ha2.png]
[Bilde: 63vx8.jpg][Bilde: 90ic8.jpg][Bilde: 100md8.jpg][Bilde: 92sy6.jpg][Bilde: 323copybr5.png]
11. August 2007, 14:55

"IF WE DIE TO SAVE THEIR LIVES I'LL KILL YOU" Ron til Harry

"Dumbledores's Army!" Neville til Voldemort og Death eaters.

"I haven't ruled out the possibility [of attacking Ron with her birds again]." Hermione fra mørket.

Dumbledore to Minerva McGonagall: "It's lucky it's dark. I haven't blushed so much since Madame Pomfrey told me she liked my new earmuffs."

Hermione:
"I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled."
11. August 2007, 16:34

"Very well. Very well. But never- never tell Dumbledore! This must be between us! Swear it! I cannot bear... especially Potter's son... I want your word!"

"My word, Severus, that I shall never reveal the best of you?
If you insist..."

- Mellom Snape og Dumbledore

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
Post Reply 

Forumhopp: