Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Men ikke alt henger helt på greip...? - Spørsmål vi måtte sitte igjen med
25. June 2009, 22:23
RE: Men ikke alt henger helt på greip...? - Spørsmål vi måtte sitte igjen med
I følge HP-Lexicon begynte Lily og James og jobbe for Føniksorderen med en gang de sluttet på Hogwarts. Også ble de jo drept når de var 21 (uhææææ, like gammel som jeg er nå Sad Den er kjip...) så de rakk jo ikke egentlig å få noe annet yrke. James hadde arvet nok av penger til å klare seg, mens de jobbet for Orderen.

Ang om hvorfor Voldemort ikke ble spøkelse, kan jeg ikke tenke meg at en så ødelagt sjel kan bli spøkelse. Den ekle lille bylten som lå å skrek på "Kings Cross Station" tror jeg rett og slett ikke kunne ha nok menneske igjen i seg til å faktisk kunne velge om han ville komme tilbake som spøkelse eller ikke....

Men tror dere han fikk "lov" til å gå videre? Altså at Voldemort fikk ro i sjela og fikk passed on som det så fin heter? Eller tror dere at han er stuck i limbo? Og evig pinsel?

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
28. June 2009, 10:18
Jeg tror bøkene har på en måte besvart det – den lille bylten som ligger på King’s Cross, ligger jo i smerte og gråter, og det er ikke noe noen kan gjøre. Det er jo også den eneste delen av sjelen som fortsatt er i ”live”, om man da kan kalle det en sjel. Og Voldemort fryktet jo døden, han klarer aldri å gå videre før han får ro med seg selv, og kanskje ro med det han hatet og fryktet aller mest – kjærligheten. Og det er jo rent sagt umulig. Dumbledore sier jo også det, at Harry har mindre å frykte hvis han kommer tilbake (til King’s Cross) enn det Voldemort har… Så jeg tror han vil ligge og pines der til evig tid.

"Even the smallest Light shines in the Dark"
25. November 2009, 18:36
jeg blir ikke helt enig med meg selv når det kommer til trollmenn/hekser og flyving.

voldemort kan jo det tydeligvis. lily fløy litt, og jeg regner med at det var det harry gjorde vet et uhell når han var liten og plutselig var på taket på skolen.
når da to stykker har gjort dette som små barn, så har helst sikkert flere gjort det og, hvorfor er det da ikke forskning på dette? de forsker jo på døden og alt mulig annet rart. voldemort anntar jeg har gjort det, siden han klarer det i bok syv. men når så små barn klarer det, så tenker jeg at det burde ikke være den vanskligste magien å utføre.. jeg mener, vi hørte jo aldri om små barn som halvveis apparate når de er små. med mindre det var dette harry gjorde da, og at han ikke flydde. har noen noen tanker rundt dette? dette bare forvirrer meg igrunn..

Y Sirius

And we must
13. March 2010, 16:03
Voldemort lærte å fly, men så er han også den (en av de) beste trollmannen som noengang har levd. Når fløy Lilly ? kan ikke huske det. Harry tror jeg immiverte ubevist, siden han ikke selv la merke til at han fløy, han befant seg bare plutselig på taket.

Jeg tror at det å fly uten sopelime er svært, svært vanskelig og at ingen andre enn Voldemort kan klare det (eller gidde å prøve på det)

En slik urettferdighet! Han hadde lyst å forbanne Slur i tusen slimete biter!
21. July 2010, 13:31
i et av minnene til snape på lekeplassen så svever hun litt over bakken mener jeg å huske.

men jeg synes det fortsatt blir feil.. for voldemort er ikke den beste, om han er best i noe er det kun svart magi, og om flyving er svart så.. nei, jeg kan ikke tru det er noe ondt med det. da burde jo andre av de aller største klare det og??

og om harry immiverte burde han da ikke kjent kvalme, følt seg uvell eller noe lignende? må lese serien igjen merker jeg..

Y Sirius

And we must
11. August 2010, 10:48
Jo, du har rett. Men Tonks (? Lenge siden jeg har lest boka) ble jo veldig overasket over at Voldemort fløy, og det virket ikke som om noen av dem hadde hørt eller sett at noen fløy før, så dette må være en avansert grein av magien, som ikke så mange gidder å bry seg med, etter at sopelimen på oppfunnet, som sikkert både er enklere og tryggere. Men hey, tenk dere Voldie på en sopelime, ikke like imponerende, hva?

Det med lilly og harry var litt rart, men harry merket jo strengt tatt heller ikke at han fløy, og det er jo virkelig noe man burde legge merke til, han bare plutselig var der. Han var sikkert kvalm av skrekk og derfor merket han ikke kvalmen av å immivere? vet ikke helt.

En slik urettferdighet! Han hadde lyst å forbanne Slur i tusen slimete biter!
Post Reply 

Forumhopp: