Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arret - Hva skjedde med det?
9. July 2004, 10:45
RE: Arret - Hva skjedde med det?
Lagt merke til at arret aldrig synes gjennom hele PoA? Selv ikke på nærbilder og plakater der håert er blåst helt vekk fra panna er det der!
En ting Columbus gjorde en bedre jobb med...

Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley
Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
9. July 2004, 11:27

Joda, på filmplakaten der håret til Harry er blåst bakover vises arret. Mener også å huske at det vistes i løpet av filmen også, men er ikke bombesikker. Men på filmplakaten vises det i hvertfall!
Finn alle innlegg av denne brukeren
10. July 2004, 19:43

Det vises jo på selve filmplakaten, men jeg mener også å ha sett bilder der han er uten arr....

Og det med de blå (ikke grønne, som de egentlig skal være) øynene hans, når vi først er inne på filmfeil. Jeg har nevnt dette før, og da fikk jeg svar at Daniel er allergisk mot linser.
Men så så jeg en dokumentar om en annen film (husker ikke hvilken), der det var en scene med to unger på en strand i tordenvær.
Men da scenen ble filmet var stranden full av badegjester, og det var strålende solskinn. Dette ble fikset digitalt, sånn at stranden så helt tom ut, og tordenværet erstattet solen.
Var det ikke bare mulig å farge Harry's øyne grønne? Tross alt er det en viktig del av Harry, siden alle nevner at han har Lilys grønne øyne.

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
11. July 2004, 23:24

Det går ann å farge dem digitalt, men tenk på all den jobben!! og så lenge man ikke nevner hvilken farge Lily hadde på øynene i filmen, går det vel geit. Lily kan jo like godt ha blå som grønne, så lenge man ikke har sagt noe om fargen.
Vet at dette kan være viktig i boka, men husk at filmen ikke trenger å være en kopi av boka. Smile

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
13. July 2004, 18:05

Marie Skrev:Og det med de blå (ikke grønne, som de egentlig skal være) øynene hans, når vi først er inne på filmfeil. Jeg har nevnt dette før, og da fikk jeg svar at Daniel er allergisk mot linser.
Men så så jeg en dokumentar om en annen film (husker ikke hvilken), der det var en scene med to unger på en strand i tordenvær.
Men da scenen ble filmet var stranden full av badegjester, og det var strålende solskinn. Dette ble fikset digitalt, sånn at stranden så helt tom ut, og tordenværet erstattet solen.
Var det ikke bare mulig å farge Harry's øyne grønne? Tross alt er det en viktig del av Harry, siden alle nevner at han har Lilys grønne øyne.
Må man ikke farge bilde for bilde hvis man skal gjøre det? Bilde for bilde i en nesten tre timer lang film (for Harry er jo med i absolutt de fleste scenene) blir jo en forferdelig tung jobb.. Der de fikset på stranda og sånn, så var det jo bare en scene også. Og er du forresten sikker på at de ikke brukte blue-screen? :Wink:

Arret til Harry vises ihvertfall på de plakatene jeg har sett, men jeg har ikke lagt merke til det i filmen.. Fester meg ikke så veldig ofte med detaljer, jeg.. :Wink:

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
13. July 2004, 18:13

Man kan vel gi gutten linser.

Dessuten finnes det programvare som gjør jobben litt lettere - selv om det likevel er en omstendelig prosess.

Magh!
13. July 2004, 18:35

Han tåler ikke linser, det har man nevnt utallige ganger før Wink

Om han skulle hatt linser, ville det blitt en Harry med trillende tårer og masse blunking Big Grin

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
21. July 2004, 17:18

I monsterbedriften inc er jo ikke håra på det største monsterret laget bilde for bilde. Annet eksempel er den eldgamle serien Bonansa som opprinlig er uten farger, men fargene er lagt på til den nyere tid...

Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley
Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley
23. July 2004, 21:07

Ok, tilbake til arret. Jeg synes arret var på den andre sida av panna en gang (eller flere) i løpet av PoA. Var det bare meg som la merke til det?

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
Post Reply 

Forumhopp: