Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tittelen på bok 7 - Tittelen har kommet ut
21. December 2006, 15:20
RE: Tittelen på bok 7 - Tittelen har kommet ut
Da var tittelen ute! (Les her.) Hva tror dere det betyr? Nye tanker om hva som skjer i bok sju?

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
21. December 2006, 16:05

Iiiik, så spennende! *glede seg*

Det var langt i fra noe jeg hadde forestilt meg at tittelen skulle bli... Det var liksom så kort...

Beklager at jeg ikke kommer med noe mer utfyllende innlegg akkurat nå, er litt oppspilt...

Men detta blir bra!

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
21. December 2006, 18:23

Fantastisk Big Grin Lurer virkelig på hva det kan bety.

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
21. December 2006, 18:41

Kansje kort, men god...
Her har vi jo et eksemplar som inneholder (om det er ment) noe fra fortiden (Godrics Hollow, og hulen med malacruxen, og kansje flere alternativer)

Nå er det bare å vente på det gode innholdet

Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

The Pentagram the secret guardian of magic.
Finn alle innlegg av denne brukeren
21. December 2006, 18:42

Men det er jo Hallows og ikke Hollow? What?

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
21. December 2006, 23:38

Tittelen betyr noe sånt som "De døde helgenene"... Kanskje det er snakk om de fire grunnleggerne? De har jo sånn halvveis helgenstatus i bøkene, og horcruxene har jo mye for den siste boka. Siden horcruxene er ting som grunnleggerne eide, så tror jeg vi har en link!

Men nøyaktig hvordan, har jeg ingen anelse om...

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
22. December 2006, 00:07

deathly betyr ikke bokstavelig talt dødelig (hadde det ennå vært deadly), men mer i retning av død-lignende, død-bringende, etc.

Leste i kommentar på Dagbladet at "hallows" er kallenavn på folk som går halloween.

Akkurat nå heller jeg i retning av at det "kun" er snakk om et stedsnavn, ikke nødvendigvis nye vesener.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
22. December 2006, 00:15

Ja, kanskje det er navnet på hvor "the final battle" finner sted.

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
22. December 2006, 08:51

Ja, tror heller det er et sted enn flere vesner...(men det er jo både og)

The Pentagram the secret guardian of magic.
22. December 2006, 10:10

Herregud, vi er et skritt videre mot bok 7! Jeg ble helt gal i går Big Grin Danset rundt.
Når det gjelder navnet vil jeg egentlig ikke begynne å fundere på akkurat hvilken betydning av "Deathly" eller "Hallows" som er meningen, for begge kan bety flere ting (i samme retning, men dog). Jeg holder en liten knapp på et stedsnavn, jeg.
(Selv om jeg begynte å tenke på ordet "deathly", og lurte på om det kunne ha noe med Voldemort å gjøre.. sånn, at han endelig blir dødelig igjen,"
ELLER! *kommepå* Kanskje det har noe med måten Harry skal drepe Voldemort på å gjøre... At han finner en.. deathly hallow Laugh
Vi må vente å se! (herreguuud!)

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
22. December 2006, 11:18

Nilboriel Skrev:Selv om jeg begynte å tenke på ordet "deathly", og lurte på om det kunne ha noe med Voldemort å gjøre.. sånn, at han endelig blir dødelig igjen,"
Når det er snakk om å være dødelig, som i "være utsatt for døden", brukes vel helst ordet mortal fremfor deathly. Xmas

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
22. December 2006, 11:55

kanskje det har noe med inferi-folkene å gjøre?

Klem fra Aillya=)
23. December 2006, 00:31

Før jeg skriver ut min egen teori, så vil jeg bare minne om at det er snakk om "the Deathly Hallows", og ikke "the Deathly Hallow". Det er en viktig forskjell der :Wink:

Jeg er relativt sikker på at tittelen viser tilbake til horcurxene. Dette er ikke noe jeg bare har tatt ut av luften. De av dere som - i likhet med meg- har lest en del britisk mytologi, kommer mest sannsynlig til å gjennkjenne dette.

"Hallows" i britisk mytologi refererer av og til til en konges kronjuveler, men det refererer som regel til gjenstander som blir lett etter av for eksempel gravrøvere. Denne referansen brukes både i gammel og moderne mytologi, eksempler på "Hallows" er for eksempel den hellige gral og paktens ark. Horcurxene hadde passet perfekt til denne definisjonen, siden det tross alt er dem Harry leter etter.

Det hadde vært utrolig gøy om Jo hadde vært finurlig -nok en gang- og gitt oss en dobbelreferanse. Dersom noe stort sjer på Halloween, er tittelen ganske enkelt genial.

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
23. December 2006, 00:43

Lukitene Skrev:Før jeg skriver ut min egen teori, så vil jeg bare minne om at det er snakk om "the Deathly Hallows", og ikke "the Deathly Hallow". Det er en viktig forskjell der :Wink:

Jeg er relativt sikker på at tittelen viser tilbake til horcurxene. Dette er ikke noe jeg bare har tatt ut av luften. De av dere som - i likhet med meg- har lest en del britisk mytologi, kommer mest sannsynlig til å gjennkjenne dette.

"Hallows" i britisk mytologi refererer av og til til en konges kronjuveler, men det refererer som regel til gjenstander som blir lett etter av for eksempel gravrøvere. Denne referansen brukes både i gammel og moderne mytologi, eksempler på "Hallows" er for eksempel den hellige gral og paktens ark. Horcurxene hadde passet perfekt til denne definisjonen, siden det tross alt er dem Harry leter etter.

Det hadde vært utrolig gøy om Jo hadde vært finurlig -nok en gang- og gitt oss en dobbelreferanse. Dersom noe stort sjer på Halloween, er tittelen ganske enkelt genial.

Det er jo nettopp det - noe stort har skjedd på Halloween; det var Halloween 1981 Voldemort angrep Potterne. Kan det ha noe med det å gjøre?

Selv aner jeg egentlig ikke, men synes tittelen virker spennende. Foruten at det kan ha noe med Halloween å gjøre, kommer jeg på - som allerede nevnt - grunnleggerne, horcruxene og et stedsnavn. Men en dobbeltbetydning må vi nok regne med tror jeg.
23. December 2006, 01:42

Mr. Potter Skrev:Det er jo nettopp det - noe stort har skjedd på Halloween; det var Halloween 1981 Voldemort angrep Potterne. Kan det ha noe med det å gjøre?
Det kan vi vel egentlig ikke vite før vi har lest boken...

Har, etter en viss diskusjon med en venn av meg, kommet frem til at tittelen faktisk har trippel betydning. "Hallows" betyr, i følge google dictionary, "the beginning of the Witches' Year, when the Veil Between the Worlds grows thin and the spirits of the dead may return to Earth". Noe som fikk oss begge til å koble med Sirius og hans fall gjennom the Veil. Er det mulig at Harry får en siste sjanse til å kommunisere med Sirius? (Ikke om i at Sirius blir levende igjen, men bare en samtale) Kan the Two-Way Mirror spille en rolle?

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
Post Reply 

Forumhopp: