|
Boken kan slutte slik? - Brainstorm igår, post idag :)
|
|
8. May 2007, 15:18
|
|||
|
|||
|
RE: Boken kan slutte slik? - Brainstorm igår, post idag :)
Her er en haug teorier om hvordan bok 7 kommer til å være:
Slik dør Voldemort: Harry finner og ødelegger alle horcruxene. Siste horcruxen han ødelegger/dreper er Nagini. Men før Harry duellerer Voldemort dreper han Snape, og ødelegger dermed sin egen sjel. Den ødelagte delen av sin sjel overfører han til Voldemort, som dermed blir Harry's horcrux. Siden Harrys sjel er full av kjærlighet klarer ikke Voldemort å holde ut, så når Voldemort vinner duellen mot Harry ender det med at han dør selv/dreper seg selv, siden han ikke fikser kjærligheten i Harrys sjel. Når Harry skulle bli drept av Voldemort hadde Voldemort tenkt til å lage en horcrux. Siden den syvende delen av hans sjel skulle bli i kroppen hans og hans kropp ble ødelagt så ble denne delen av Voldemorts sjel overført til Harry. Den løsrevne delen av hans sjel vandret deretter rundt til den til slutt satte seg fast i bakhodet til Quirrel. Det kan kanskje derfor være bare to horcruxer Harry må ødelegge. Nagini og Hufflepuff's cup. Hufflepuffs cup er gjemt HVOR? Det er mulig Regulus Black fikk i oppgave å gjemme bort medaljongen fra Slytherin. En medaljong jeg tror enten Kreacher eller Mundungus Fletcher har. Jeg tror ikke Regulus rakk å ødelegge horcruxen før han selv ble drept. Siden Lucius Malfoy fikk dagboken, (kanskje) Regulus fikk medaljongen. Er det dermed mulig at Voldemort overlot Hufflepuffs cup til en annen fullblods Death Eater? Som f.eks. Avery eller Lestrange? Isåfall kan det hende de gjemte den rundt det stedet de torturerte Longbottoms foreldre? Jeg har lurt litt på hvor Voldemort kunne ha gjemt horcruxen i form av Hufflepuffs cup. I og med at han hadde tenkt å lage en horcrux av drapet på Harry, kan det dermed være at han hadde cupen med til Godrics Hollow, og at den kanskje fortsatt er å finne der? Er egentlig en haug med teorier, som kanskje kan vise seg å ikke ha noen sammenheng med handlingen i bok 7, men kom gjerne med tilbakemeldinger og utredninger om disse. Og/eller flere teorier
Gi meg neste bok N |
|||
|
8. May 2007, 19:53
|
|||
|
|||
|
Bra!
Sinsyk bra teori!
Likheter mellom kjærlighet og krig: Lett å starte Vanskelig å stoppe Umulig å glemme |
|||
|
13. May 2007, 14:15
|
|||
|
|||
|
Og jeg tror faktisk Harry kommer til å gjenoppleve drapet på foreldrene, og hva Voldemort sa når han prøvde å lage horcruxen.. Ingenting er sikkert, men jeg tror dette er viktig for at Harry lettere kan ødelegge horcruxene.
Kom igjen folkens.. Debatter og legg til ting.. Tenk så kult om disse teoriene utvikles til det faktiske plottet? Gi meg neste bok N |
|||
|
14. May 2007, 21:06
|
|||
|
|||
Sitat:Men før Harry duellerer Voldemort dreper han Snape, og ødelegger dermed sin egen sjel. På hvilken måte kan dette ødelegge Harrys sjel? Mener du at Harry lager en horcrux av sin egen sjel, eller tar drapet så psykisk på han at sjelen bare blir borte? ![]() Sitat:Siden Lucius Malfoy fikk dagboken, (kanskje) Regulus fikk medaljongen. Er det dermed mulig at Voldemort overlot Hufflepuffs cup til en annen fullblods Death Eater? Ganske god teori, men det eneste er at det virker litt rart at Voldemort skulle gitt medaljongen til Regulus...hva var vitsen med gjemmestedet (hulen ved havet i HBP) da? Grunnen til at Lucius fikk dagboka er kanskje at han er/var Voldemorts "høyre hånd", men tror definitivt at det er en mulighet for at en annen dødseter "høyt oppe i systemet" har fått ansvaret for en av de andre horcruxene! Sitat:I og med at han hadde tenkt å lage en horcrux av drapet på Harry, kan det dermed være at han hadde cupen med til Godrics Hollow, og at den kanskje fortsatt er å finne der? Får man vite at han planla å bruke mordet på Harry til å lage en eller flere horcruxer? Var det ikke bare pga. spådommen at Voldemort skulle/ønsket å drepe Harry? Mulig jeg husker feil, må kanskje lese bøkene på nytt snart Uansett; mange bra teorier RAB88
~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
15. May 2007, 14:02
|
|||
|
|||
|
Dumbledore er personen som sa at Voldemort brukte de "store" drapene sine til å lage horcruxer. Han sier også at drapet på den som ble spådd til å være hans likeverdige i Voldemorts øyne helt sikkert ville være en anledning for Voldemort å lage en horcrux.
Lestrange og Avery gikk på skolen med Voldemort, så jeg tror nok at det er mulig en av de fikk ansvaret for en horcrux iogmed at de hadde vært lojale mot ham såpass lenge. Jeg holder en liten knapp på Lestrange (Ikke Bella). Om du husker hulen så skjedde noe vi VET om Voldemort der. Vi har ikke fått så mange andre steder hvor vi vet at Voldemort har gjort noe. Det er Little Hangleton hvor Dumbledore fant ringen, i hulen hvor Voldemort skremte vettet av de to barna. Muligens på Hogwarts, og Nagini. Ifølge Dumbledore utgjør det fem horcruxer vi vet om. Ringen, boken, slangen, cupen og medaljongen. Den siste biten av sjelen må han beholde selv. Boken og ringen er ødelagt. Medaljongen er kanskje ødelagt, og jeg har en følelse av at R.A.B. var Regulus. Om følelsen stemmer så tror jeg at han ble drept fordi han fant ut hemmeligheten til Voldemort og prøvde å ødelegge horcruxene. Hvor mye av dette Voldemort vet er en annen ting. Siden det er bilde av en rustning på coveret til den engelske barneboken (om jeg husker riktig) så tror jeg at den siste horcruxen befinner seg i en rustning. Som noen teorier tilsier kan dette være Gryffindors, eller ikke. Det er uansett mest sannsynligis hintet til hva den siste horcruxen er i løpet av de 6 bøkene som har kommet, men jeg har lest de over igjen nå og finner ikke helt ut hva dette kunne være. Og Harry HAR forsøkt seg på svartekunster, og jeg tror at om Snape kommer iveien for Harry vil et ektefølt hat bygget opp igjennom 6 år gjøre ham istand til en avada kedavra. Dette vil splitte opp Harry's sjel om han utfører denne, ifølge Dumbledore. Utover det skal jeg være enig at det blir litt innfløktet, og kanskje helt mot det ekstreme, men det er hva som er gøy med å teoretisere
Gi meg neste bok N |
|||
|
15. May 2007, 14:06
|
|||
|
|||
|
Og en ting til. Regulus var en fullblods death eater. I slekt med Bellatrix og Lucius. Det kan være at Voldemort trodde han var mer lojal enn han mest sannsynligvis viste seg å være. At Lucius var Voldemort sin høyre hånd er jeg mindre sikker på.
Jo og en ting til. Kommer harry til å lære seg Leglimens? Gi meg neste bok N |
|||
|
15. May 2007, 18:21
|
|||
|
|||
|
Jeg tror virkelig ikke at Voldemort delte ut Horcruxer til gud og hvermann bare fordi de tilsynelatende var lojale. Grunnen til at han gav den dagboka til Lucious var for at Lucious skulle plante den på Hogwarts når tiden var inne, og dermed at Voldemort kunne ta over Hogwarts igjen og fullføre Slytherins verk. Det er jo tydelig at han prøver å beskytte resten av Horcruxene så godt han kan. Mener, vi så jo hva som skjedde i hulen, og i Little Hangleton fikk jo Dumbledore ødelagt hånda si permanent. Og vi snakket om Dumbledore her!
Så jeg er litt i tvil på akkurat det at han deler ut horcruxer til Death Eaterne sine. Pluss at jeg stusset litt over det med Harrys splittede sjel. Altså; bare det å drepe noen kan umulig være nok til å lage en horcrux. Ellers ville jo alle som noen gang har drept noen gå rundt med Horcruxer. Isj. Peter ville for eksempel hatt et dusin Hocruxes, han sprengte jo opp en hel gate og drepte masse muggles! Man må sannsynligvis si en sammensvergelse eller noe for å overføre sjelen til objektet, og dette tviler jeg sterkt på at Harry ville gjøre frivillig. Hvis ikke, har ikke noe Dumbledore sa i HBP gått inn på ham. No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
16. May 2007, 13:57
|
|||
|
|||
|
Nei det å drepe er ikke nok. Les bok 6 igjen. For å lage en horcrux må man etter drapet fange en del av den splittede sjelen ved hjelp av en incantation. Dumbledore visste kanskje hva denne var, men det gjorde ikke Slughorn, som man kan se fra minnene hans. Les teorien min om igjen. Harrys sjel er full av kjærlighet, og om han ved hjelp av et drap kan klare å lage Voldemort til sin horcrux, kan dette være nok til å drepe ham kanskje.. ?
Gi meg neste bok N |
|||
|
16. May 2007, 14:01
|
|||
|
|||
|
Jeg tror ikke han "delte ut" horcruxer til alle og hvermann jeg heller. Men som jeg forklarte, så gjemte han horcruxene sine på steder som betydde mye for ham. I form av at han gjorde noe fryktelig der. Det betyr at vi har to steder til å lete. Hogwarts og Godrics Hollow. Utover disse to kan jeg ikke huske at boken har hintet til flere steder hvor Voldemort selv har utført ond magi med stedets navn eller knyttet opp mot andre steder.
Siden dagboken var ment å gjeninnføres på hogwarts så kan det jo hende at han har gitt horcruxer til de "mest trofaste" for å innføre dem andre steder? Gi meg neste bok N |
|||
|
20. May 2007, 01:30
|
|||
|
|||
Sitat:Harry finner og ødelegger alle horcruxene. Siste horcruxen han ødelegger/dreper er Nagini. Men før Harry duellerer Voldemort dreper han Snape, og ødelegger dermed sin egen sjel.men, må man ikke gjøre det slik at drapet blir til ens engen fordel? Harry gjør vel ikke drapet av Slur til din egen fordel? Desueten må ahn jo da finne ut hvilken formel som skal til for å splitte sjelen.. "Dåsemikkel, Bælje, Snurrepiperi, Klyp! Takk for oppmerksomheten!" Albus Humlesnurr "Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?" Albus Dumbledore |
|||
|
21. May 2007, 14:21
|
|||
|
|||
|
Det å lage en horcrux er vi ganske usikre på hvordan gjøres faktisk. Bøkene sier fint lite om dette, men hva vi vet er at det kan kun gjøres når man foretar et magisk drap med en uforgivelig forbannelse (avada kedavra). Dette fordi et slikt drap splitter sjelen til trollmannen som står bak det. Når trollmannen så har drept må han/hun så si en formel som fanger den splittede delen av sjelen i et eller annet. (Et dyr/en ting osv). Dumbledore har som jeg allerede har skrevet hintet til at drapet på Harry var "stort nok" i forhold til Voldemorts standarder til å brukes til å skape en horcrux, og Harry har i kontakt med demetors husket deler av den natten foreldrene hans ble drept. Så som jeg hentydet ovenfor så KAN det være han husker at Voldemort sa noe rart?
Gi meg neste bok N |
|||
|
22. May 2007, 13:30
|
|||
|
|||
|
Jeg tror aldri Harry vil lage en horcrux, selv om han dreper noen. Det er svart, svart magi, ikke sant? Selv om han dreper noen må han ikke lage en horcrux. Men god, gjennomarbeidet teori=)
The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history. |
|||
|
23. May 2007, 12:11
|
|||
|
|||
|
Gjennomarbeidet vil jeg vel ikke påstå den er. Jeg tenkte det bare mens jeg leste bok 6 sist gang.
Gi meg neste bok N |
|||
|
16. June 2007, 20:09
|
|||
|
|||
|
Mange interessante tanker og idéer her, det skulle ikke forundre meg om mye av dette stemmer. At Harry kanskje prøver å drepe og/eller utøve utilgivelige forbannelser igjen, er sannsynlig synes jeg. Men å lage en horcrux, det tviler jeg på at han noen gang vil gjøre. Dumbledore gjør dessuten et poeng i HBP av at Harry har en hel sjel, og at det finnes en kraft i det også. Jeg tror heller at Harrys hele sjel kan få betydning i kampen mot Voldemort enn at han selv splitter den på samme måte som Voldemort.
Angående horcruxene til Voldemort, så tror jeg ikke at han har gitt noen flere til noen av dødseterne, - men det er absolutt en mulighet. Men jeg tror altså ikke han har gjort det, horcruxene sin oppgave er hovedsaklig å holde ham i live ved å være lagret og beskyttet på ukjent sted. Dagboka var i en særstilling, som Dumbledore forklarte i HBP, i og med at den var "programmert" til å slippe basilisken løs om den ble plantet på Hogwarts. Hvilke andre oppgaver skulle Voldemort så gi til de resterende fem horcruxene sine? Ut ifra hva vi vet til nå, så kommer jeg ikke på noe. En annen ting om horcruxer som har slått meg, er at hva om basilisken er en horcrux, enten istedenfor eller i tillegg til Nagini? Dumbledore sier at Voldemort har vist en unaturlig stor kontroll og bånd til Nagini, men det har han forsåvidt også gjort med basilisken - Harry kunne jo ikke bruke parseltongue for å kontrollere basilisken, den adlydet bare Voldemorts ordre. Selvfølgelig kan det være fordi han er Smygards arving, men han kan jo også ha plantet en bit av sjelen sin i den, slik Dumbledore tror han gjorde med Nagini. Denne teorien er vel ikke særlig sannsynlig, men den er likevel en mulighet. |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp