|
Hva tror dere skjer? - Hva tror dere skjer i hp7?
|
|
9. August 2004, 10:32
|
|||
|
|||
|
det virker så dumt det er klart det kan bli sånn,
men jeg tror det er mere sannsydelig at Harry overlever.
Give a little love +++ http://www.danradcliffe.com |
|||
|
9. August 2004, 10:52
|
|||
|
|||
|
Selfølgelig blir det happy ending på bøkene, men harry kan dø. eneste måten da, er at han dør sammen med voldemort.
Ikke at harry dør er happy, men at han redder trollmanns verdenen. D R A C O D O R M I E N S N U N Q U A M T I T I L L A N D U S Stol på rosa. |
|||
|
9. August 2004, 16:30
|
|||
|
|||
|
ja ja jeg tror han overlever, men derimot
tror jeg Humlesnurr dør. Give a little love +++ http://www.danradcliffe.com |
|||
|
9. August 2004, 18:57
|
|||
|
|||
|
Det kan jo være Harry dør for å redde verden fra Voldemort. Det ville i så til felle vært veldig trist, så håper ikke det skjer, men muligheten er der....
Ajaj! Twitter: @SofieElisabeth Wooppsidaisy! |
|||
|
9. August 2004, 21:10
|
|||
|
|||
|
Det kan hende harry blir som foreldrene til Nilus.
Ser for meg Humlesnurr: "Hei, du der,Harry, pell deg inn på st. MUNGOS!
D R A C O D O R M I E N S N U N Q U A M T I T I L L A N D U S Stol på rosa. |
|||
|
10. August 2004, 09:27
|
|||
|
|||
|
Det tror jeg ikke skjer.
Jeg vil ikke si det, men da er det nesten bedre at han dør
Give a little love +++ http://www.danradcliffe.com |
|||
|
10. August 2004, 15:07
|
|||
|
|||
|
Da ER det bedre at han dør.
D R A C O D O R M I E N S N U N Q U A M T I T I L L A N D U S Stol på rosa. |
|||
|
11. August 2004, 19:41
|
|||
|
|||
Bærta Flurp Skrev:Og hvorfor er det så dumt å tro, da??Nenya Skrev:Jeg tror Harry dør...dummeste jeg har hørt, hvordan kan du tro det?da dør heller nilus Rowling har sagt det selv: "When you write childrens books you need to be a ruthless killer..." Hun drepte jo Sirius, så det er tydelig at dama ikke har problemer med å drepe folk vi liker! (Selv om jeg ikke er så sikker på om jeg liker Harry, engang...) ![]() EDIT: Hvis "Jeg tror Harry dør..." er det dummeste du har hørt, da har du tydeligvis ikke lest noen av teoriene her på forumet om hvorda døde folk som James og Sirius kan fremdeles være i live, enten fordi de byttet kropper før de døde eller ble reddet av Time-Turnere.... Og ja, Neville kan likså greit dø han òg... Ingen burde føle seg trygge... 'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
19. August 2004, 19:11
|
|||
|
|||
|
vi må ikke glemme at det hp-serien fortsatt er å regne som en barneserie. Hvordan skal JKR klare å få det at harry blir lagt inn på stmungus til å gi mening for seksåringer? Hun kan ikke avslutt en barnebok med at helten blir gal, da er det enklere for barna at han dør...så i tilfelle må hun til med en etterfølger (ikke at det er å forakte). Jeg velger å tro at harry kommer til å overleve i lag med ganske mange andre, men at enkelte (feks Humlesnurr) kommer til å dø.
"Ser'ei - aldri!" sa Fred til professor Uffert og svingte seg opp på limen sin. "Niks, og bare glem å holde kontakten!" sa Frank og besteg sin. "We can only guess." Said Dumbledore. "We might never know." |
|||
|
24. August 2004, 16:43
|
|||
|
|||
|
[color=#B22222][quote]han blir "utslitt" av å drepe voldemort.....
så kolapse han...liksom.... ligg der heilt stille, meir dø en levende. hemine å ronny å mange eleva(de skjer på skolen) står runt harry...mange grin fordi dem tror at harry e dø... hermine riste forsikti i harry rope på han, trygle om at han ikke må forlate ho (hermine e forelska i harry! ) S ~ Life is a box of Bertie Bott's Every Flavour Beans: It's all about picking what's good and avoiding the earwax ~ "Give her hell from us, Peeves!" -- Fred Weasley ~ LIONS FOR THE CUP ~ |
|||
|
24. August 2004, 17:45
|
|||
|
|||
|
jeg tror at harry prøver å drepe vildemort i 7. bok, så redder humlesnurr harry, men dør selv, sammen med voldemort..
|
|||
|
25. August 2004, 21:44
|
|||
|
|||
|
Okey, Veritaserum, jeg gidder ikke quote innlegget ditt, for det var så langt. Jeg sier bare: kunne ikke sakt det bedre selv! Er helt enig med deg!!!
JK ville aldri levere oss noe klisjè-tull! Ikke at jeg vil ha noe klisjè-tull, heller... Litt skummelt å si det, men jeg liker død og elendighet i bøker/filmer! At Sirius døde, f.eks., var ufattelig trist, men nødvendig, og jeg er helt enig! Om Harry dør eller ikke, avgjør ikke om slutten er bra eller ikke. Det er hvordan slutten blir som avgjør! Om Harry må dø for å unngå klisjè, så er det et offer jeg er villig til å gi... (Shrek... : : )Det var min mening... (og takk til Verita for at hun har samme mening som meg... )
'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
26. August 2004, 15:31
|
|||
|
|||
|
<span sstyle='color:"#FFFFFF"'>Jeg tror:
-Hvis Voldemort dør faller han igjennom sløret eller får et Kyss -Humlesnurr dør på slutten (NEEEI!!) -Harry kan muligens være en metamorf-magus (se begynnelse av bok 1, ang. hår) -G.Gryffindor, H.Huffelpuff, R.Ravenclaw og S.Slytherin er begravet på gravplassen -Jokum Finnimann eller Tommy Ding er halvblodsprinsen -Harry har fler krefter enn kjærlighet som er ukjente for Voldemort (selv om kjærlighet er en stor en)</span> <span style='font-size:7pt;line-height:100%'>[color=#0C6722]Forandret farge så det er mulig å se. -Vilya</span>[/color] |
|||
|
26. August 2004, 19:38
|
|||
|
|||
Sitat:Det var min mening... (og takk til Verita for at hun har samme mening som meg... ) pleasure, Nenya! Er enig med deg: jeg også "liker" død & elendighet i bøker! Blir selvfølgelig litt feil å si "liker", men du skjønner garantert hva jeg mener: det er min mening at de fleste gode bøker er så gode nettopp på grunn av de fæle hendelsene som blir beskrevet på en realistisk og troverdig måte i disse bøkene! Nettopp derfor Sirius' død var helt grusomt - det var brutalt og kort og helt endelig (så det hadde vært greit om man slutta å diskutere om han virkelig døde nå *smile trist* JK ville ikke gjort det så gjennomført om det bare var en "midlertidig løsning"). Men på en syk, men logisk måte, så er det derfor bøkene er så bra også! ~ Life is a box of Bertie Bott's Every Flavour Beans: It's all about picking what's good and avoiding the earwax ~ "Give her hell from us, Peeves!" -- Fred Weasley ~ LIONS FOR THE CUP ~ |
|||
|
31. August 2004, 19:35
|
|||
|
|||
Veritaserum Skrev:Det er urelevant at Harry Potter skal være barnebøker: det er forfatteren som betyr noe, og JK kommer ikke til å levere en dårlig sjuende bok til oss.selvfølgelig er det forfatteren som betyr noe, det jeg mener er at en barnebok ikke nødvendigvis trenger å ha en klisjèslutt, bare at slutten bør være forståelig for de litt yngre også. Derfor tror jeg ikke at hovepersonen blir gal, men det er fullt mulig at han dør. jeg tvile forsåvidt ikke på at jkr, med sine skriveferdigheter, kunne klart å få galskap til å bli lettere å forstå, jeg mener bare å at jeg ser det som lite trolig at hun, altså av flere grunner, ville gjøre harry gal på slutten. håper du forstod hva jeg mente, ble litt rotete...sorry Og det er ikke snakk om at jkr vil gi oss en dårlig sjuende bok, den blir sikkert helt super! (gleder meg )
"Ser'ei - aldri!" sa Fred til professor Uffert og svingte seg opp på limen sin. "Niks, og bare glem å holde kontakten!" sa Frank og besteg sin. "We can only guess." Said Dumbledore. "We might never know." |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

: )
)
pleasure, Nenya!