Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Malacrux (horcrux) - Vil harry greie det?
2. April 2006, 22:22

Det var jo akuratt det som skjedde med Krengle var det ikke? Voldemort lot han dø, han hadde gjort sitt på en måte. nei, jeg vet ikke jeg..

"Dåsemikkel, Bælje, Snurrepiperi, Klyp! Takk for oppmerksomheten!" Albus Humlesnurr

"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Albus Dumbledore
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
3. April 2006, 13:23

Quirrell var vel bare et redskap Voldemort brukte, og han var ikke sterk nok når Voldemort forlot kroppen hans. Derfor døde han...

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
3. April 2006, 18:30

Skrulla Skrev:Er en horcrux og en sjel-del samma tingen? det kan nesten virke som om dere mener det er to forsjelige ting?

En Horcrux/Malacrux er gjenstanden sjel-delen er gjemt inni.

Living's easy with eyes closed
8. April 2006, 14:52

Hermyluna Skrev:Malacruxene er uten tvil; et stort problem. Harry må ødelegge dem alle, før Voldemort gjør slutt på ham. De gjør det ikke akkurat enklere at Voldemort laget, ikke en, men SJU Malacruxer.
Det er ikke lett å holde styr på disse sju malacruxene. Så jeg setter det opp her for å gjøre ting lettere.
Hvis jeg ikke er helt fjern ser listen slik ut:

1. Ringen - ødelagt
2. Boken - ødelagt
3. (sannsynligvis) Medaljongen - ukjent
4. (sannsynligvis) Kruset - ukjent
5. (sannsynligvis) noe fra Ravnklo eller Griffing - ukjent
6. (sannsynligvis) Nagini - inntakt
7. Voldemort selv - inntakt

Jeg er ganske sikker på at R.A.S er Regulus Svaart. Og jeg er ganske sikker på at medaljongen er nettopp den Harry og Co fant da de ryddet opp i finstua i Grimolds Plass. En "tung medaljong som ingen av dem klarte å åpne." Men så er spørsmålet om den er ødelagt eller ikke. Det at ingen av dem ikke kunne åpne medaljongen betyr det at den er hel? Eller klarte R.A.S å ødelegge den? Jeg tror selv at medaljongen fortsatt er hel. Jeg tror at hvis det ikke hadde vært noen sjel inni, hadde Harry og Co klart å åpne den. Så et eller annet må ha hindret Regulus i å ødelegge medaljongen. Var det ikke mulig å finne ut av hvordan den skulle ødelegges, eller var det noe som kom i veien?
Dette er det scenarioet jeg forestiller meg:
Regulus drar for å ødelegge medaljongen. Han når frem til hulen, får tak i malacruxen, legger fra seg brevet og drar tilbake til Grimolds Plass. Men akkurat idet han er kommet tilbake, blir han overfalt - og drept. Derfor kunne han ikke ødelegge malacruxen.
- Selvfølgelig er dette ren spekulasjon. For alt jeg vet kan R.A.S være en helt annen person.

Hvis Harry greier å finne ut av dette - noe jeg er sikker på at han gjør - har vi ihvertfall plassert den første av de gjenstående malacruxene.
Men det er et problem...

Voldemort vet at dagboken er blitt ødelagt. Lucifus fortalte ham at dagboken var ødelagt (og gjett om Voldemort ble sinna på ham). Vi får vite dette av Humlesnurr i HBP.
Betyr dette at Voldemort kommer til å lage enda en malacrux, eller har han allerede gjort det? Vi har jo fått høre at han drepte Amelia Beinig selv. Kan Voldemort ha laget en malacrux med drapet på henne?
Hva om dette er tilfellet, og Harry ikke finner ut av det. Vil Harry da møte en Voldemort som fortsatt ikke er dødelig?

Det hadde vært fint om dere hadde delt deres syn på dette. Og vit at jeg har mye av dette stoffet fra http://www.mugglenet.com/editorials/spin...se13.shtml
Medaljongen er jo mest sannsynelighvis ødelagt, etter hva som står i det brevet inni den falske:

Til Mørkets Herre
Jeg vet at lenge før du leser dette, er jeg død,
men jeg vil De skal vite at det var jag som oppdaget hemmeligheten Deres.
Jeg har stjålet den ekte Malacruxen og vil ødelegge den så snart jeg kan.
jeg møter døden i det håp at den dag De møter Deres likemann,
vil De på ny være dødelog.

R.A.S.
8. April 2006, 21:23

Kanskje Regulus ble drept før han rakk å ødelegge malacruxen. Kanskje det var derfor han ble drept...?

9. April 2006, 09:31

Jeg trodde regulus ble drept for han trakk seg som dødseter What?

The Pentagram the secret guardian of magic.
9. April 2006, 16:59

Det er det Sirius tror:
"Etter det jeg fant ut etter at han døde, var han med en stund, inntil han fikk panikk over det han ble kommandert til å gjøre og prøvde å trekke seg ut."

FO s.123

14. April 2006, 17:31

Hermyluna Skrev:Kanskje Regulus ble drept før han rakk å ødelegge malacruxen. Kanskje det var derfor han ble drept...?
ja, men blir ikke medaljongen ødelagt uanset? Jeg mener, den havna jo i søppel hauen ikke sant, kanskje de sprengte alt inholdet eller noe, sån bare for og bli kvitt det, og at den er ødelagt i al uvitenhet...? Confused
16. April 2006, 14:49

Kanskje. Eller så ligger den i et eller annet kott i Grimolds Plass 12.
ELLER så er den en av (de mange) tingene Mundungus har tatt.

22. April 2006, 17:22

Dette:
http://www.mugglenet.com/editorials/then...nt44.shtml
forklarer emnet Malacrux/Horcrux mye bedre enn jeg har gjort.
Anbefalt lesing!

23. April 2006, 20:43

inga Skrev:JK sa jo også at en oppmerksom leser raskt ville finne flere horcrux'er..
Seriøst? OMG! Det oppdraget tar jeg meg av! Jeg skal prøve å fin-kjemme PoA... Oooog de andre bøkerne! *springe for å lese*

"I wanted everything for little while,why shouldn't I?
I wanted to know what he was like...~"
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
13. March 2007, 17:30

J. K. Potter Skrev:Nåja. Jeg tviler sterkt. Det har hele tiden vært snakket om 7 horcruxer. Ikke 3, ikke 6 eller 9 eller 100, men 7. Noe annet blir nesten for dumt og far-fetched etter min mening What?
Jau. Helt enig. Hele veien er det lagt opp til at Humlesnurr har rett i det meste, og på en så viktig ting tror jeg ikke han tar feil. Det blir bare feil=/

Som J.K. Potter tror jeg også Harry er malacruxen fra Griffing. I bok 2 snakker Harry med Humlesnurr om at Venster sa han og Harry lignet på hverandre. Humlesnurr forklarer at V overførte noen egenskaper da han prøvde å drepe H, og H svarer*sjekke i boka* sitat: "Voldemort gav meg litt av seg selv?" Det er ikke tilfeldig! Ingenting i HP er tilfeldig!

The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history.
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
15. March 2007, 01:28

Hermyluna Skrev:Kanskje. Eller så ligger den i et eller annet kott i Grimolds Plass 12.
ELLER så er den en av (de mange) tingene Mundungus har tatt.
Hvis det er den medaljongen så tror jeg Kreacher har den i sitt lille hull/kott.

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
Post Reply 

Forumhopp: