Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Malacrux (horcrux) - Vil harry greie det?
19. February 2006, 01:14
RE: Malacrux (horcrux) - Vil harry greie det?
Malacruxene er uten tvil; et stort problem. Harry må ødelegge dem alle, før Voldemort gjør slutt på ham. De gjør det ikke akkurat enklere at Voldemort laget, ikke en, men SJU Malacruxer.
Det er ikke lett å holde styr på disse sju malacruxene. Så jeg setter det opp her for å gjøre ting lettere.
Hvis jeg ikke er helt fjern ser listen slik ut:

1. Ringen - ødelagt
2. Boken - ødelagt
3. (sannsynligvis) Medaljongen - ukjent
4. (sannsynligvis) Kruset - ukjent
5. (sannsynligvis) noe fra Ravnklo eller Griffing - ukjent
6. (sannsynligvis) Nagini - inntakt
7. Voldemort selv - inntakt

Jeg er ganske sikker på at R.A.S er Regulus Svaart. Og jeg er ganske sikker på at medaljongen er nettopp den Harry og Co fant da de ryddet opp i finstua i Grimolds Plass. En "tung medaljong som ingen av dem klarte å åpne." Men så er spørsmålet om den er ødelagt eller ikke. Det at ingen av dem ikke kunne åpne medaljongen betyr det at den er hel? Eller klarte R.A.S å ødelegge den? Jeg tror selv at medaljongen fortsatt er hel. Jeg tror at hvis det ikke hadde vært noen sjel inni, hadde Harry og Co klart å åpne den. Så et eller annet må ha hindret Regulus i å ødelegge medaljongen. Var det ikke mulig å finne ut av hvordan den skulle ødelegges, eller var det noe som kom i veien?
Dette er det scenarioet jeg forestiller meg:
Regulus drar for å ødelegge medaljongen. Han når frem til hulen, får tak i malacruxen, legger fra seg brevet og drar tilbake til Grimolds Plass. Men akkurat idet han er kommet tilbake, blir han overfalt - og drept. Derfor kunne han ikke ødelegge malacruxen.
- Selvfølgelig er dette ren spekulasjon. For alt jeg vet kan R.A.S være en helt annen person.

Hvis Harry greier å finne ut av dette - noe jeg er sikker på at han gjør - har vi ihvertfall plassert den første av de gjenstående malacruxene.
Men det er et problem...

Voldemort vet at dagboken er blitt ødelagt. Lucifus fortalte ham at dagboken var ødelagt (og gjett om Voldemort ble sinna på ham). Vi får vite dette av Humlesnurr i HBP.
Betyr dette at Voldemort kommer til å lage enda en malacrux, eller har han allerede gjort det? Vi har jo fått høre at han drepte Amelia Beinig selv. Kan Voldemort ha laget en malacrux med drapet på henne?
Hva om dette er tilfellet, og Harry ikke finner ut av det. Vil Harry da møte en Voldemort som fortsatt ikke er dødelig?

Det hadde vært fint om dere hadde delt deres syn på dette. Og vit at jeg har mye av dette stoffet fra http://www.mugglenet.com/editorials/spin...se13.shtml

Living's easy with eyes closed
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
20. February 2006, 00:58

men voldemort lager jo bare malacruxer av drap med stor betydning. det drapet hadde ikke stor betydning. og han har jo fortsatt delt sjelen sin i 7 deler som er det sterkeste magiske tallet selv om den ene er ødelagt.
21. February 2006, 15:08

[color=#00FFFF]Ja det er sant. Men hva er det som er mest viktig for ham:

21. February 2006, 19:06

Men jeg bare tenkte på noe. Ingen har bekreftet at det er 7 malacruxer. Tenk hvis det er fler:S Da sliter jo Harry litt, men han finner vel ut av det.

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
25. February 2006, 23:45

Det kan være at Voldemort i UTGANGSPUNKET lagde 7 malacruxer. Altså at han allerede hadde 8 sjel-deler da han (kanskje) delte sjelen sin på ny. Og at han nå har 9 sjel-deler. 9 er et magisk tall akkurat som 7....

25. February 2006, 23:51

Nåja. Jeg tviler sterkt. Det har hele tiden vært snakket om 7 horcruxer. Ikke 3, ikke 6 eller 9 eller 100, men 7. Noe annet blir nesten for dumt og far-fetched etter min mening What?

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
26. February 2006, 00:12

Vel, Bare Jo vet akkurat hva som er galt og riktig (foreløpig) Men jeg er ihvertfall ikke en av dem som shipper Draco og Harry... *fnis*

26. February 2006, 21:59

Ehhhh..
Føler meg litt utenfor...
Hvilket berger er det snakk om?

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
26. February 2006, 22:48

Sorry min feil, bytta om på beger og krus...

27. February 2006, 08:25

Kansje han har laga 12. 12 er tross alt et tall de bruker mye i HP.

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
27. February 2006, 15:06

Han har kanskje det. Men Voldemort sa jo selv at 7 er det sterkeste magiske tallet. Så han - som jeg har sagt - har antagelig enten 7 sjel-deler eller 7 malacruxer... Hvem vet (bortsett fra ham selv)?

27. February 2006, 15:07

Catherine Black Skrev:Kansje han har laga 12. 12 er tross alt et tall de bruker mye i HP.
Nei, jeg tror 12 blir for dumt...
Det er 7, eller 6+Voldy selv...
Rolleyes

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
12. March 2006, 18:45

Jeg er også rimelig sikker på at det er 7 horcruxer. Medaljongen og Nagini kan jeg tro på som horcruxer, men jeg lurer også på om tiaraen som ble nevnt i HBP kan være en gjenstand fra Hufflebuff eller Ravenclaw What?

[color=powderblue]TO
14. March 2006, 13:10

Den som ligger der Harry gjemte HBP-boken? Det kan være at det var derfor Voldemort ville tilbake til skolen, han visste at tiaraen lå der...

14. March 2006, 14:11

Mener du ikke den tiaraen som Fleur skulle bruke i bryllupet eller noe da?

Glad i deg<3 Roxanne<3
Post Reply 

Forumhopp: