|
Hogwarts i bok 7 - Vil harry returnere? vil skolen åpne?
|
|
5. December 2005, 15:26
|
|||
|
|||
Line Skrev:men det var pga, tretrollmannsturneringen, det ble heller ikke i CoS pga. basilisken. men Harry sa jo at han ikke kom tilbake, hva skal få han til å skifte mening?Ikke glem at Harry faktisk bare er 16 år, og jeg tror det er fullt mulig at han, som alle andre tenåringer, kan skifte mening. Og som noen her sa; quidditch har blitt utelatt før, og kan gjøre det igjen. Det er også andre ting som tyder på at han vender tilbake, for eksempel grunnprinsippet "Sju bøker, en for hvert år Harry går på Hogwarts". Jeg tror dette fortsatt gjelder, selv om Rowling virkelig har lagt seg i selen for å overbevise alle om at han ikke skal tilbake. Også har vi jo de DADA-greiene, en ny lærer for hvert år. Selvsagt må de jo ha ny lærer om skolen gjenåpner og han IKKE kommer tilbake, men dette vil jo da ikke ha så mye å si for Harry. Dessuten tror jeg hele "rammen" rundt bøkene vil bli ødelagt dersom mønsteret brytes nå. En annen ting er at hvis han ikke drar tilbake til skolen, får han jo ingen utdannelse. Og hvis han overlever, så står han igjen i verden med to tomme hender, og uten muligheter for jobb. Dette gjelder jo også Ron og Hermione. Dette kan tyde på at Harry vil dø dersom han ikke drar tilbake, rett og slett fordi at det ikke vil bli et skikkelig liv for ham å leve etterpå. Men, det kan jo selvsagt hende at the Ministry of Magic gjør unntak for de som dreper verdens verste trollmann, hva vet vel jeg? Kort oppsummering, jeg tror han drar tilbake til Hogwarts. Alle kan ta feil, men håper inderlig at jeg har rett denne gangen! "Make way for the heir of Slytherin, seriously evil wizard coming through..." |
|||
|
25. December 2005, 14:54
|
|||
|
|||
|
leste igjen noe jeg har lest før, men som ikke har sett så betydelig ut før, og det kan godt være det ikke er så betydelig ; I et intervju om det siste kapittelet i bok syv snakker Rowling om hva som står der - And i basiclly say what is going to happen to everyone after they leave school, those who survive.
Altså virker det som Hogwarts ikke er helt ute av gemet ennå? Hun sier ikke hva som skjer etter året, men hva som skjer når de forlater skolen, om dere skjønner tankegangen.?
I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
25. December 2005, 21:45
|
|||
|
|||
|
^^ Kan jo også bety at alle forlater skolen før 7eren. Men ingens fremtid er beseglet før Voldemort er overvunnet
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
25. November 2006, 16:03
|
|||
|
|||
Myrtle Skrev:[quote="Line"]Jeg er sikker på at de gjør et unntak for ham! Hvordan ville det sett ut for magiverdenen hvis han som drepte verdens verste trollmann kommer opp dit og ber om jobb, og så får avslag fordi han ikke hadde fullført skolen? En hel folkemasse ville sikkert samlet seg utenfor magidepartementet og protestert! Men så er det jo selvsagt ikke sikkert at Harry overlever. Og jeg tror Harry kommer tilbake til Galtvort. ikke for å fullføre skolegangen, men for tips. Og kanskje skjuler det seg en horcrux der, det er ikke umulig. Men jeg tror nok Harry kommer tilbake. Tenk dere ; en HP-bok uten Galtvort! > > >
No one can be good. No one can be evil. We can just be ourselfs. |
|||
|
29. March 2007, 08:04
|
|||
|
|||
|
jeg tror at Galtvort kan få en ganske stor birolle selvom harry ikke skal tilbake dit. det kan være spor for harry å finne der, i tillegg så tror jeg at det siste slaget mellom voldie og harry vil utspille seg i eller utenfor galtvort,. ?
|
|||
|
10. April 2007, 14:55
|
|||
|
|||
|
voldemort ville jo jobbe på skolen på grunn av all kunnskapen den tilbyr. regner med at Harry kommer til å finne ut hvordan han skal drepe Voldemort uten å selv dø på Hogwarts
Gi meg neste bok N |
|||
|
10. April 2007, 15:10
|
|||
|
|||
|
det tror jeg! ellers blir det jo kjedeli hvis hele boken skulle handle om det? det må jo komme noe litt "happy":p
Likheter mellom kjærlighet og krig: Lett å starte Vanskelig å stoppe Umulig å glemme |
|||
|
16. April 2007, 22:04
|
|||
|
|||
|
tror nok "happy" delen blir noe man må forestille seg etter boken..
Gi meg neste bok N |
|||
|
17. April 2007, 18:46
|
|||
|
|||
tror du? *vinke farvel til det jeg har drømt om*jeg orker jo omtrent ikke å lese en kjedli bok på 50 side, hvordan skal jeg da greie å lese HP? (ikke det at jeg tror det kommer til å bli kjedelig, altså, bare "u-happy" Likheter mellom kjærlighet og krig: Lett å starte Vanskelig å stoppe Umulig å glemme |
|||
|
17. April 2007, 21:19
|
|||
|
|||
|
Det gjør meg egentlig ingenting om boka er trist eller fæl, bortsett fra at jeg kommer til å bli trist selv, da... Men jeg synes den må holde seg til trenden den har starta, og hvordan kan stemninga være konstant glad, dersom temaet er passe tungt? Ikke gjør det så mye om Harry dør heller, om det gjør avslutninga bra. Greit med litt utradisjonelle avslutninger.
I'm serious! He's got three Piston Cups! He did WHAT in his cup? |
|||
|
22. April 2007, 12:51
|
|||
|
|||
|
Jeg tror ikke at boken blir kjedelig...vil heeeeelt sikker være spennende og action hele veien ut, om Harry dør eller ikke..(*gråte om han gjør*)
"Even the smallest Light shines in the Dark" |
|||
|
4. May 2007, 12:13
|
|||
|
|||
|
Galtvort blir sikkert (som flere har nevnt) å en eller annen rolle i boka, selv om det meste av handlinga muligens ikke vil foregå på skolen spiller den nok en rolle likevel! Det må jo være Galtvort som er avbildet på baksiden av den britiske barneutgaven av DH, og det tyder jo på at skolen er med
~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
26. May 2007, 13:55
|
|||
|
|||
|
Vi kommer nok til å se Hogwarts i en eller annen form. Kanksje i forhold til immiveringsprøven, og her kommer midt spørsmål til dere: Kan Harry og Ron ta immiveringstesten i MoM eller må de tilbake til Hogwarts for å kunne ta testen? For Ron nevner noe med at Harry kan ta testen i juli, men jeg vet ikke om det er bare noe Ron sier eller om det er fakta. Noen som vet?
Ajaj! Twitter: @SofieElisabeth Wooppsidaisy! |
|||
|
1. June 2007, 11:13
|
|||
|
|||
megan Skrev:Kan Harry og Ron ta immiveringstesten i MoM eller må de tilbake til Hogwarts for å kunne ta testen?Det burde kunne gå ann å ta testen i samarbeid med MoM, det er jo tross alt de som arrangerer testene. Dessuten, hvis noen av elevene stryker på testen mens de går på skolen, så burde de få muligheten til å ta den i løpet av sommeren. Hvis ikke må de jo vente kjempelenge før de får tatt den
~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

>

tror du? *vinke farvel til det jeg har drømt om*