|
Humlesnurr - Hva er hans frykt og innerste ønske
|
|
12. July 2006, 14:39
|
|||
|
|||
|
Tror heller ikke at Dumbledore synes synd på Voldemprt, men Tom Venster er noe annet...
|
|||
|
12. July 2006, 16:36
|
|||
|
|||
|
Jeg tror han syntes synd på både Tom Riddle og Voldemort, men at han så det at Voldemort måtte utslettes for alles skyld. Også for Voldemorts eget beste, for Voldemort har kommet så langt utenfor rekkevidde at han ikke kan reddes lenger. Det er vanskelig å si hva som var Dumbledores største frykt; rett og slett fordi at han var så forsiktig med å snakke om sine egne største bekymringer og redsler.
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
17. July 2006, 15:37
|
|||
|
|||
|
Jeg er helt enig at Dumbeldore så noe godt i alle og at det var en av hans største styrker. Det er også helt klart at han er veldig glad i Harry, og at han på et eller annet vis ser på seg selv om en slags oppdrager for han.
Men det jeg tror han så i speilet var seg selv som ond. Ikke nødvendigvis på Voldemort sin side, mer som en annen ond trollmann. Hvorfor? Dumbeldore er en gammel mann som har uante krefter, han kan uendelig med besvergelser og formler. Han kjenner mange mennesker på begge sider. En eller annen gang da han var yngre kan det hende at han følte seg fristet til å være på den onde siden...Og kanskje enda føler han trangtil å bruke besvergelser så mørke og onda, at ingen bruker de lengre, i hvertfall ikke på den gode siden.... |
|||
|
27. December 2006, 01:40
|
|||
|
|||
|
Det virker jo litt åpenlyst hvis det er det med kjærligheten til Harry..
Men husker dere Dumbledore en gang sa "I did excactly what Voldemort expects from us fools who love" (da snakket han om hvordan han hadde "prioritert" Harry overfor mange andre). Kanskje det han var redd for var å komme for nært Harry, for da ville jo planen så klart ødelegges. Nei, jeg vet ikke, jeg.. Dumbledore to Minerva McGonagall: "It's lucky it's dark. I haven't blushed so much since Madame Pomfrey told me she liked my new earmuffs." Hermione: "I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled." |
|||
|
13. March 2007, 17:16
|
|||
|
|||
|
Humlesnurr sier til Harry at den lykkeligste mann i verden ville sett seg selv i speilet Mørd akkurat slik han er i virkeligheten. I say no more.
The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history. |
|||
|
23. March 2007, 16:34
|
|||
|
|||
|
"Nei! Ikke ta dem! Ta meg isteden!" sa jo Dumbledore i seksern, når han drakk av det begeret, så kanskje han er redd for at noen/spesiell person skal dø?
Og så sa han jo dem, så kanskje han hadde familie? Eller elevene på hogwarts, kanskje Minerva? Uff, jeg vet ikke. Men det har med noen person, av det han frykter, det er jeg ganske sikker på. Det han frykter... Kanskje at Harry blir ond? At han, når han beseirer(kanskje ) voldemort blir en ny ond trollmann?Det han ser i mørd... Han er jo ganske glad i sokker da *Fnis* I don't have to be careful! I have a gun! |
|||
|
24. March 2007, 18:22
|
|||
|
|||
Mendi Rockcastle Skrev:"Nei! Ikke ta dem! Ta meg isteden!" sa jo Dumbledore i seksern, når han drakk av det begeret, så kanskje han er redd for at noen/spesiell person skal dø?Det er jo en mulighet, kanskje han så at Harry og andre personer han brydde seg om holdt på å bli drept av Voldemort? Tror nemlig Humlesnurr er redd for at uskyldige skal bli drept, og han virker som en sånn person som ville ofret seg for andre. Frykten hans kan rett og slett være at Voldemort (eller noen andre for den saks skyld), dreper noen han er glad i. ~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
26. March 2007, 15:57
|
|||
|
|||
|
Men han er jo glad i ganske mange, så hvis dette stemmer, så ville det nok tatt en evighet å finne ut hvem det var han ropte om.
Det kan jo hende vi får noen svar i syver'n. : :
I don't have to be careful! I have a gun! |
|||
|
26. March 2007, 16:16
|
|||
|
|||
|
kan jo hende han snakket om all-flavour beans da. han hadde jo ikke smakt noen siden sin ungdom når han kom over en som smakte spy. og så ser han at harry holder på å spise en med spysmak, og så vil han at harry skal spise de andre? er nok ikke noe så dumt da
Gi meg neste bok N |
|||
|
26. March 2007, 20:25
|
|||
|
|||
|
He he, ser det for meg: "Harry, nei ikke spis dem! Ta meg i stedet!"
Nei, holder fortsatt en knapp på Harry-eller-noen-andre-han-bryr-seg-om - teorien min
~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

) voldemort blir en ny ond trollmann?
: