|
Familien potter
|
|
7. October 2006, 19:13
|
|||
|
|||
|
RE: Familien potter
fant ingen allerede eksisterende tråder om dette og så er d litt vanskelig å flette inn i de andre videre spekuleringene for 7. bok. Håper dette går greit=)
Tror dere vi får høre noe om andre slektinger av Harry? Jeg syns jeg husker et løfte fra Rowling om at Harrys bestefar skal bety noe videre, men jeg husker altså ikke helt. Kan d være at Potter familen har sine mørke sider som kommer til overflaten igjen i 7. bok?? setter pris på meninger
*'^¤Simsalabim & Hokkuspokkus¤^'* "Over there it's bling-bling, over here it's bling-bang" |
|||
|
8. October 2006, 18:23
|
|||
|
|||
|
Kansje det er som Arven-trilogien...
At Harry er i slekt med fienden? Alså da mener jeg ikke som onkel og nevø, men kansje 3-menning eller 5-menning... eller kansje søskenbarn... The Pentagram the secret guardian of magic. |
|||
|
9. October 2006, 16:27
|
|||
|
|||
|
I slekt med Volemort? Har ikke Rowling avkreftet det? Men hvis vi ser på at for de fullblodse så er alle i slekt på en eller annen måte. Jeg vet ikke om det er noen som har sakt at Jakop Potter er fullblods, isåfall kan vi vel være sikre på at Harry "er i slekt med fienden" (som du sa) på en eller annen måte, hvis vi legger til grunn det med at alle fullblodse er i slekt..
"Dåsemikkel, Bælje, Snurrepiperi, Klyp! Takk for oppmerksomheten!" Albus Humlesnurr "Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?" Albus Dumbledore |
|||
|
11. October 2006, 12:27
|
|||
|
|||
|
Voldie er da faktisk ikke fullblods...
The Pentagram the secret guardian of magic. |
|||
|
11. October 2006, 12:36
|
|||
|
|||
|
men han er halvblods, det jeg mente var at kanskje Voldemorts familie er i slekt..
"Dåsemikkel, Bælje, Snurrepiperi, Klyp! Takk for oppmerksomheten!" Albus Humlesnurr "Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?" Albus Dumbledore |
|||
|
8. December 2006, 12:27
|
|||
|
|||
|
Jacob Potter var fullblods, hvilket gjør Harry til halvblods, ikke sant? Og Voldemorts mor, Meròpe, er i hvert fullblods! Hennes familie har jo blitt endel preget av innavl, for å si det sånt.
Så ja, det finnes nok en liten sannsynlighet for at Harry og Voldemort er i slekt, men sikkert ikke av noen større betydning siden Rowling avkrefter det. D R A C O D O R M I E N S N U N Q U A M T I T I L L A N D U S Stol på rosa. |
|||
|
8. December 2006, 12:37
|
|||
|
|||
|
Hvis de to er i slekt, så må det være veeeldig langt ute i slekta!
Men Sirius sa jo i OotP at alle fullblodsfamilier er i slekt med hverandre pga. at de før i tiden bare giftet seg med andre som var fullblods, hvis jeg ikke husker helt feil... ~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
8. December 2006, 12:41
|
|||
|
|||
|
Joda, det var Sirius som sa det... Det finnes ikke så mange trollmenn, og i starten var vel alle i slekt.
D R A C O D O R M I E N S N U N Q U A M T I T I L L A N D U S Stol på rosa. |
|||
|
8. December 2006, 15:29
|
|||
|
|||
|
Kanskje de kan være i slekt? Men jeg tror ikke det.
Man skal ikke sammenligne ALT med Ringenes Herre.
No one can be good. No one can be evil. We can just be ourselfs. |
|||
|
8. December 2006, 16:03
|
|||
|
|||
|
Det er også mulig det finnes flere typer "klaner". Jeg føler at akkurat den fullblodse slekta Voldemort kommer fra - avstammingene til Smygard - stikker seg ut fra de andre fullblodsslektene. Jeg har heller ingen oppfatning om at Sirius og Jacob var i slekt...
|||
|
9. December 2006, 18:57
|
|||
|
|||
|
Sirius og Jakob? Der er det ihvertfall en sannsynlighet!
No one can be good. No one can be evil. We can just be ourselfs. |
|||
|
10. December 2006, 19:03
|
|||
|
|||
|
Er det så veldig sannsynlig da?
jeg mener, hadde de to vært i slekt med hverandre hadde de vel visst om det?
~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
11. December 2006, 15:59
|
|||
|
|||
|
Nettopp. Det blir jo gjort et slags "nummer" bare av at Molly er i slekt med Sirius... Da hadde det i hvert fall vært mer naturlig å fremheve Jakobs slektskap...
Jeg er i slekt med bestevennen min (Fred! Yohoo..) og jeg sier det til alle...
|||
|
12. December 2006, 14:45
|
|||
|
|||
|
Ja, men begge er jo fullblods og Sirius sa jo i HP5 at alle fullblodsfamilier er inngiftet i hverandre. Da er det jo også mulig at Harry er en fjern slektning av Familien Wiltersen.
Og det med at du er i slekt med bestevennen din Fred er jo sannsynlig. "Fred og Frank"? No one can be good. No one can be evil. We can just be ourselfs. |
|||
|
12. December 2006, 18:48
|
|||
|
|||
|
jeg har alltid lurt på hvem besteforeldrene til harry var,!?!
de kan umulig være slemme folk, siden sirius sa (husker ikke hvilken bok) at han rømte hjemme fra og flyttet til Potter familien..
jeg vil gjerne få lov til å si et par ord. Og her kommer de: Dåsemikkel! Bælje! Snurrepiperi! Klyp! |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp