|
Voldemort - Blir han et spøkelse?
|
|
9. January 2007, 06:47
|
|||
|
|||
|
RE: Voldemort - Blir han et spøkelse?
Vel kom akkurat på at, siden Voldemort frykter døden vil han kanskje komme tilbake som et spøkelse vist han blir drept og alle horocruxene er ødelagt?
Nick sier jo at de som ikke er redd for døden kommer ikke tilbake som spøkelser.... Hva mener dere? "SECTUMSEMPRA!" "AVADA KEDAVRA!" "CRUCIO!" |
|||
|
9. January 2007, 13:45
|
|||
|
|||
|
Det har jeg ikke tenkt på før, men det er jo en mulighet for at det kan skje!
Det nevnes flere ganger at Voldemort er redd for døden, og som spøkelse vil han forsatt kunne plage folk litt - følge etter dem osv. (feks. Harry, hvis han ovelever). Og da får han ønsket sitt oppfylt, leve evig, for jeg har ikke hørt om spøkelser som "dør" og blir borte
~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
9. January 2007, 14:10
|
|||
|
|||
|
Man kan velge å bli spøkelse eller ikke, det spørs om du er redd for å gå videre.
Jeg tror ikke at det er Voldemorts ønske å bli spøkelse. Vende tilbake igjen etter å ha blitt ydmyket av en femti år yngre trollmann? Neppe. Jeg tror at det er enten/eller for Voldemort. Som spøkelse har han ingen makt, da er det ingen vits i å henge igjen. D R A C O D O R M I E N S N U N Q U A M T I T I L L A N D U S Stol på rosa. |
|||
|
9. January 2007, 17:03
|
|||
|
|||
|
Men det er det som er poenget, Voldemort er redd for å gå videre, han sier at det ikke finnes noe verre enn døden, gjelder sikkert ydmykelsen og da...
Og han trenger jo ikke vise seg for noen, ingen trenger å vite at han er et spøkelse. Og sånn kan han fortsette å gi ordrer og styre selv om han er død.(Hvis noen tar imot ordrer fra han da). Ville jo vært ganske utrolig da.
"SECTUMSEMPRA!" "AVADA KEDAVRA!" "CRUCIO!" |
|||
|
29. January 2007, 15:40
|
|||
|
|||
|
Jeg tror ikke Voldemort blir no spøkelse. Tror ikke han vil foretrekke å være et spøkelse som ikke kan gjøre noe skade framfor å være død.
Sitat:Man kan velge å bli spøkelse eller ikke, det spørs om du er redd for å gå videre.enig med det du sier der Frank, enten/eller.. "Dåsemikkel, Bælje, Snurrepiperi, Klyp! Takk for oppmerksomheten!" Albus Humlesnurr "Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?" Albus Dumbledore |
|||
|
10. February 2007, 10:17
|
|||
|
|||
|
Kansje han ikke kan bli spøkelse, siden sjelen er så oppsplittet
Kansje sjelen må være hel for å kunne bli spøkelse...??
"Even the smallest Light shines in the Dark" |
|||
|
17. February 2007, 17:54
|
|||
|
|||
|
Eller det motsatte. At han ikke får "gå videre" nettopp fordi sjelen hans ikke er hel?
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
18. February 2007, 20:40
|
|||
|
|||
|
det er jo så mange deler av voldemort som dør hver for seg, og den delen som var i dagboka og i ringen har jo allerede dødd og de har jo ikke blitt spøkelser antageligvis. vi har i alle fall ikke sett noe til de.
Klem fra Aillya=) |
|||
|
19. February 2007, 00:28
|
|||
|
|||
Aillya Skrev:det er jo så mange deler av voldemort som dør hver for seg, og den delen som var i dagboka og i ringen har jo allerede dødd og de har jo ikke blitt spøkelser antageligvis. vi har i alle fall ikke sett noe til de.Kankje det er slik at det er først når hele Voldemort er død, dvs alle horcurxene ødelagt og Voldemort selv drept, at han eventuellt kan bli et spøkelse? At alle bitene da "morfer sammen" og blir en hel sjel igjen? Har egentlig ikke noe tro på at Voldemort kan komme til å komme tilbake som spøkelse. Han er kanksje redd for døden, men jeg tror han er modig nok til å gå videre når han først har dødd. The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
19. February 2007, 17:37
|
|||
|
|||
Sitat:det er jo så mange deler av voldemort som dør hver for seg, og den delen som var i dagboka og i ringen har jo allerede dødd og de har jo ikke blitt spøkelser antageligvis. vi har i alle fall ikke sett noe til de. Kansje dette kan være en grunn til å ikke bli spøkelse? De andre bitene av sjelen har gått videre, derfor må resten også
"Even the smallest Light shines in the Dark" |
|||
|
15. March 2007, 01:33
|
|||
|
|||
|
Mente dere at du skulle bli 7 forskjellige Voldemort spøkelser eller?
lol
|||
|
15. March 2007, 22:13
|
|||
|
|||
Severus Snape Skrev:Mente dere at du skulle bli 7 forskjellige Voldemort spøkelser eller?Det hadde jo nærmest blitt et mareritt, 7 Voldemorter som "føyk" rundt over alt og laget trøbbel! ![]() Men for å styre litt mer inn på tema igjen: Kanskje det er slik som noen nevnte her oppe, at Voldemort rett og slett ikke kan bli et spøkelse pga. at sjelen er oppsplittet i så mange deler? Vet ikke hvorfor, men jeg føler at det kan stemme...har vanskelig for å se for meg at en så "ødelagt" sjel har noe valg - den må rett og slett bare gå videre
~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
18. March 2007, 01:16
|
|||
|
|||
|
Tja, ikke sikkert den kan det engang, blir ingen av delene.
|||
|
18. March 2007, 21:37
|
|||
|
|||
Severus Snape Skrev:Tja, ikke sikkert den kan det engang, blir ingen av delene.Tenker du at han bare "forsvinner" - blir oppløst i løse lufta på en måte? At han (sjelen hans) rett og slett bare slutter å eksistere?
|||
|
19. March 2007, 06:48
|
|||
|
|||
Katie Skrev:Tenker du at han bare "forsvinner" - blir oppløst i løse lufta på en måte? At han (sjelen hans) rett og slett bare slutter å eksistere?Ja noe sånt
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Kansje sjelen må være hel for å kunne bli spøkelse...??