Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Teori: the department of mysteries
28. February 2007, 18:55

MrHero Skrev:dødsstraff ble brukt. om jeg ikke husker helt feil skulle jo sirius dø fra et dementors kiss.. jeg tror at sløret hvisker har noe med minner. minner om ting som har skjedd som man ikke helt husker, og som man heller ikke helt kan høre..
Men man dør jo ikke av et Dementor's kiss? Man får jo sjela sugd ut av kroppen, men man er fremdeles i live. Kanskje ikke like mentalt tilstedeværende som før, men i live. Litt sånn som en politiker.

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
28. February 2007, 20:13

Smurf80 Skrev:
MrHero Skrev:dødsstraff ble brukt. om jeg ikke husker helt feil skulle jo sirius dø fra et dementors kiss.. jeg tror at sløret hvisker har noe med minner. minner om ting som har skjedd som man ikke helt husker, og som man heller ikke helt kan høre..
Men man dør jo ikke av et Dementor's kiss? Man får jo sjela sugd ut av kroppen, men man er fremdeles i live. Kanskje ikke like mentalt tilstedeværende som før, men i live. Litt sånn som en politiker.
hahaBig Grin der fikk du sagt dTongue

Klem fra Aillya=)
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
1. March 2007, 21:09

Nico Skrev:Tilbake til rettersted-teorien; som nevnt så brukes ikke dødsstraff i trollmannsverdenen (det kan vi være helt sikre på, for i så fall hadde en god del dødsetere fått det...), men den kan ha blitt brukt slik. Men mitt inntrykk er at trollmenn har vært raskere utviklet enn oss vanlige gomper, et inntrykk jeg først og fremst har fra Rumpeldunk gjennom tidene der man bl.a. ser at sterke kjønnsroller ikke har vært vanlig blant trollmenn (noe som tydeligvis har forandret seg i vår tid, tenk på Molly Weasley, og for den saks skyld på Lilly, som helt klart har lavere status enn James).
Hva mener du med at "sterke kjønnsroller sterke ikke har vært vanlig blant trollmenn"? Er det det at feks. Molly er hjemmeværende, mens Arthur jobber? (Og på hvilken måte har Lilly lavere status en James?) Kan ikke huske å ha lagt merke til det når jeg har lest bøkene Confused Har du noen eksempler?

Men når det gjelder det mystiske sløret, så tror jeg du er inne på noe når du sier at det antageligvis ikke var ment som en måte å ta livet av folk på. Jeg tror også at det kan være noe de oppdaget etterhvert, men så har de funnet ut at det kunne misbrukes (og var veldig farlig) og har derfor plassert det der nede. Da jeg leste OotP fikk jeg en følelse av at sløret er en slags port til "den andre siden", pga. de stemmene som hvisket der "inne"...men i motsetning til når man dør, så forsvinner hele kroppen på et blunk med en gang man dyttes inn - slik at bare sjelen er igjen og kan eksistere videre Wow

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
Finn alle innlegg av denne brukeren
Post Reply 

Forumhopp: