|
Teori: the department of mysteries
|
|
26. March 2004, 21:07
|
|||
|
|||
|
RE: Teori: the department of mysteries
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
26. March 2004, 23:14
|
|||
|
|||
|
Er ikke sløret et mysterium, da? De jobber sikkert med å finne ut av hvordan det "virker".. (Uff, hater være så kjedelig, men dette var det eneste fornuftige som falt meg inn..)
|
|||
|
27. March 2004, 12:20
|
|||
|
|||
|
hvis du kan gå gjennom sløret for å bli dø, så må du kunne gå tilbake for å bli levende igjen?
hva var det rowling sa om at de som var død ikke kunne bli levende igjen (det var snakk om at foreldrene til harry kunne bli levende....) ?
Klem fra Aillya=) |
|||
|
27. March 2004, 13:53
|
|||
|
|||
|
Hvis det var så enkelt at man bare kunne gå igjennom sløret for å bli levende igjen så hadde vel Sirius bare gjort det.. Det står veldig lite om sløret og hvor det kommer fra. Hadde jeg vært Harry så hadde jeg prøvd å finne litt informasjon om det!
Lurer på hva som er på den andre siden..?!
|
|||
|
27. March 2004, 16:40
|
|||
|
|||
|
Det er nok ganske bevisst av Rowling å ikek røpe for mye om sløret. (er det oversatt til slør på norsk...?)
Om Sirius kunen ha komemt tilbake gjennom det så hadde han nok gjort det for lenge siden, så det trur jeg ikke. på den andre siden er det tydligvis flere folk! : : Luna og Harry hørte jo noen prate bak der, men det gjorde ikke de andre som ikke har sett noen som har dødd... Samme som Thestrals kanskje?Forresten: Så Ron, Hermione og Ginny at Sirius døde? Spurte dette på et annet forum, og de mente nei, men jeg var så sikker... Hadde nemlig vært stilig om de også kunne ha sett Thestrals... Alan Rickman om Severus Snape: "I think at heart Snape is basically quite an insecure person, he's always longing to be something else that people will really respect like a black magician not just a school master. That's why he envies the more popular and successful boys like Harry. He does have his positive side though even though Harry's a thorn in his side he doesn't let it worry him too much." |
|||
|
27. March 2004, 19:26
|
|||
|
|||
the_pooh Skrev:Forresten: Så Ron, Hermione og Ginny at Sirius døde? Spurte dette på et annet forum, og de mente nei, men jeg var så sikker... Hadde nemlig vært stilig om de også kunne ha sett Thestrals...[color=#1B4700;]Det hadde jo løst hele gåta rundt Sirius levende/død, men var det ikke bare Neville av ungene som var i rommet da? Og han kunne vel se dem fra før? *roter helt sikkert nå*[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
27. March 2004, 22:31
|
|||
|
|||
Vilya Skrev:Det hadde jo løst hele gåta rundt Sirius levende/død, men var det ikke bare Neville av ungene som var i rommet da? Og han kunne vel se dem fra før? *roter helt sikkert nå*Neville var definitivt der inne... Jeg trur også de andre ungene var det (de var jo og sloss de også...), men jeg vet ikke om de så at Sirius datt igjennom som Harry så. Neville så jo en bestefar eller no dø, og Luna så jo moren dø... Så er bare Ginny, Ron og Hermione igjen der... Alan Rickman om Severus Snape: "I think at heart Snape is basically quite an insecure person, he's always longing to be something else that people will really respect like a black magician not just a school master. That's why he envies the more popular and successful boys like Harry. He does have his positive side though even though Harry's a thorn in his side he doesn't let it worry him too much." |
|||
|
27. March 2004, 23:21
|
|||
|
|||
the_pooh Skrev:Det er nok ganske bevisst av Rowling å ikek røpe for mye om sløret. (er det oversatt til slør på norsk...?)Jeg vet ikke. Jeg prøvde å finne ut av det, men seff var ingen med norsk utgave av OotP online i går kveld. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
28. March 2004, 19:04
|
|||
|
|||
the_pooh Skrev:Forresten: Så Ron, Hermione og Ginny at Sirius døde? Spurte dette på et annet forum, og de mente nei, men jeg var så sikker... Hadde nemlig vært stilig om de også kunne ha sett Thestrals...Ron, Hermione og Ginny var IKKE i det samme rommet der Sirius falt, de ble jo slått ut på hver sin måte i remmet ved siden av. det ble heller ikke nevnt noe om dem da Neville og Harry ble omringet av Death Eaterne... siden Harry kunne høre stemmer fra sløret så kan vel han kanskje snakke med dem og, hvis de døde kan høre han da. Jacob, Lilly og Sirius hadde vel kommet tilbake om det var så enkelt. alt dette går jo ut på hvordan Rowling selv tenker seg livet etter døden. Just for safety's sake, if a big, hairy, older man tells you he has "magic" to show you, then tries to lead you into a dark alleyway... Just Run Away! http://www.potterpuppetpals.com/index.html (morsom Hogwarts-film) |
|||
|
28. March 2004, 19:25
|
|||
|
|||
|
Jeg tror jeg har sett en eller annnen plass at JK har sagt at Sirius ikke kunne komme tilbake.... vis det hadde vært mulig så hadde han kanskje blitt et spøkelse, og det tror jeg ikke Sirius hadde villet bli....
Det er unormalt å være normal, så da blir jo de unormale normale... "God bless the normal people!" |
|||
|
29. March 2004, 12:25
|
|||
|
|||
msjoplin Skrev:Jepp, det er oversatt som slør på norsk!the_pooh Skrev:Det er nok ganske bevisst av Rowling å ikek røpe for mye om sløret. (er det oversatt til slør på norsk...?)Jeg vet ikke. Jeg prøvde å finne ut av det, men seff var ingen med norsk utgave av OotP online i går kveld.
|
|||
|
29. March 2004, 14:46
|
|||
|
|||
loony Skrev:Jepp, det er oversatt som slør på norsk!Glimrende
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
29. March 2004, 19:30
|
|||
|
|||
|
Jeg var sikker på at sløret var brukt som henrettelse jeg, da jeg leste det. "Trappene" rundt hadde kunne blitt brukt som tilskuer plass...
|
|||
|
29. March 2004, 20:33
|
|||
|
|||
|
var det trapper rudt det
? hmmmm..... kanskje det er like så greit at jeg har begynnt å lese OotP igjen.... begynnte i går, jeg leste de to første kapitlene, det er nesten skummelt hvor mye jeg har glemt... har noen prøvd å lese OotP med en pervers tankegang? Det er sinnsykt moro.... Uansett... jeg husker nesten ingenting av den scenen hvor Sirius døde(kanskje fordi at jeg var i et mentalt sjokk, meget sannsynlig)....Det er jo litt sykt hvis det ble brukt som et henrettelses våpen da.... Det er unormalt å være normal, så da blir jo de unormale normale... "God bless the normal people!" |
|||
|
29. March 2004, 23:37
|
|||
|
|||
Nymphadora Skrev:var det trapper rudt detJa, det var trapper rundt hele, akkurat som på Colosseum (og nå snakker jeg om den i Roma og ikke den på majorstua) : : Og det er ikke så sykt dersom de brukte det som henrettelsesmetode, virker egentlig ganske humant på meg. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

?

: Luna og Harry hørte jo noen prate bak der, men det gjorde ikke de andre som ikke har sett noen som har dødd... Samme som Thestrals kanskje?