|
Harry drepe voldemort - Ikke vær for sikker...
|
|
17. August 2004, 14:43
|
|||
|
|||
|
RE: Harry drepe voldemort - Ikke vær for sikker...
Det er jo ikke sikkert Potter kommer til å drepe Voldemort.
Det kan jo hende at noen andre får en kjangs til å bli morder for Voldemorts skyld.Tvilsomt at noen andre får den ære.Men hva syntes dere? M.E.L.K. |
|||
|
17. August 2004, 15:56
|
|||
|
|||
|
Mener du at det er kanskje noen andre som kommer til å drepe Voldemort? I så tilfelle; var det ikke slik at det bare var Harry som kunne drepe Voldemort da? Eller har jeg gått glipp av noe veeeldig viktig?
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
17. August 2004, 21:10
|
|||
|
|||
|
slik som eg forsto spådommen så måtte harry selv drepe voldemort eller voldemort selv drepe harry, men det er ikke umulig at rowling finner et slags smutthull i den "regelen". det hadde ikke vert ulikt henne å få oss til å tro noe annet enn sannheten.
uansett hvem eller hva som dreper voldemort så tror eg det skjer på en måte som vi ikke kan gjette oss til. det blir sikkert en helt ny slags magi eller noe sånt. tror eg. Klem fra Aillya=) |
|||
|
17. August 2004, 21:14
|
|||
|
|||
|
noe jeg ikke har fått med meg el? Er Neville helt ute av bildet? hvis ikke, tror jeg faktisk han er denne "the one" som kan knerte Voldy til slutt. Tror at det er han denne spådommen handler om - pga født sent i juli og jeg tror at grunnen til at Voldy ikke døde når han angrep Harry er at det var ikke "meningen" at Harry skulle drepe han....men neville. sikkert andre grunner som jeg ikke har fått med meg og....
noen enige, eller er jeg helt på jordet? "Vig ifra mig, I skabbede Pralepave! Vig, I tølper!" - Ridder Callagal |
|||
|
17. August 2004, 21:49
|
|||
|
|||
|
Tror Profetien kunne gå begge veier, men da Voldemort valgte Harry ble han 'the one', som du så fint kaller det...
I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
17. August 2004, 22:30
|
|||
|
|||
|
ok.....men har det noe å si hvem han valgte da? kan han ikke ha valgt feil? denne spådommen er jo på en måte skjebnen, noe som man ikke kan forandre....
jeg veit jeg er litt vrien her....hehe
"Vig ifra mig, I skabbede Pralepave! Vig, I tølper!" - Ridder Callagal |
|||
|
18. August 2004, 07:52
|
|||
|
|||
|
Dumbeldore forklarer jo dette på slutten av bok 5 når Harry spør om akkurat det samme!! Grr....
I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
18. August 2004, 17:53
|
|||
|
|||
|
Ja, det er Harry som er "the One"...
Men jeg må rynke litt på nesen når dere sier at det bare er Harry som kan drepe Voldemort... Jeg foretrekker å tenke på det sånn: Profetien sier at bare Harry kan drepe Voldemort og visa versa, og at bare en av dem kan leve. Så om f.eks. Dumbledore prøver å drepe Voldemort, så kommer Voldemort til å forsvare seg med et sjold eller noe sånt, før han stikker av. Prøver f.eks Wormtail å drepe Voldemort mens han sover eller noe, så kommer han enten til å få kalde føtter, eller rett og slett bare mislykkes. Hvis noen prøver å drepe Harry (som nesten er daglig kost for Harry), så kommer Harry til å kjempe til siste slutt og overleve på mirakuløst vis, og bare ligge i koma noen dager. Dette tror jeg er fordi Harry og Voldemort ikke er ment for å dø på noen annen måte en sånn som Profetien sier. De kommer alltid til å vri seg unna som slanger (!) fordi de ikke er ment til å dø der og da... Noen som har sett Final Destination? For de som har: tenk på hvordan døden innhentet alle de som slapp unna, fordi de var dømt til døden. Sjebnen sa at de skulle dø, så da døde de før eller senere... Herregud.. dette ble jo bare tull... Sikkert ingen som aner hva jeg snakker om, her... Får skylde på slitsom første dag på vidergående!!!!!
'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
18. August 2004, 18:21
|
|||
|
|||
|
Har jeg sagt noe sted at det er bare Harry som kan drepe Voldemort? Da har jeg sagt noe rart i alle fall, for jeg er ikke på den linjen...
|||
|
18. August 2004, 18:42
|
|||
|
|||
Dung Skrev:noe jeg ikke har fått med meg el? Er Neville helt ute av bildet? hvis ikke, tror jeg faktisk han er denne "the one" som kan knerte Voldy til slutt. Tror at det er han denne spådommen handler om - pga født sent i juli og jeg tror at grunnen til at Voldy ikke døde når han angrep Harry er at det var ikke "meningen" at Harry skulle drepe han....men neville. sikkert andre grunner som jeg ikke har fått med meg og....Er faktisk helt enig, det var Nilus jeg siktet til. Så det blir morro å se. M.E.L.K. |
|||
|
19. August 2004, 18:30
|
|||
|
|||
|
Jeg tror at det er Harry som skal drepe Voldie. Hallo? Neville drepe Voldemort? 7 bøker om Harrys kamp mot Voldemort, og så skal Neville drepe ham?
*H*O*G*W*A*R*T*S*!* |
|||
|
19. August 2004, 20:03
|
|||
|
|||
|
Hahaha! Det hadde jo vært vittig da! Så mye for ingenting, liksom!
Jeg tror at det enten blir Harry eller Voldemort som dør. Og at en av dem må drepe hverandre. Jeg har tolka profetien dit hen, og stoler på den. Men hva om profetien bare er noe tull JKR har funnet på for å lure oss? Jeg mener, det ville jo ikke være første gang hun har lurt oss trill rundt? Bare se på PS, hvor alle (i hvert fall jeg) var brennsikker på at det var Snape som var ute etter steinen helt til de sto nede i kammeret og det var Quirrel som var der! Så tror dere det er en mulighet for at profetien bare er en profeti på linje med et horoskop, f.eks? I'm serious! He's got three Piston Cups! He did WHAT in his cup? |
|||
|
19. August 2004, 21:15
|
|||
|
|||
|
nei det er det eg og prøvde å si. Vi har fått vite av profetien at harry er den eneste som kan nedkjempe voldemort. og det virker sannsynlig i forhold til historien at det er slik det kommer til å skje. men rowling skriver ikke historiene slik det er sannsynlig at de kommer til å bli. det er alltid overaskelser. på den måten kan nilus bli dratt inn igjen i historien, selv om han på en måte er utelukket nå.
Klem fra Aillya=) |
|||
|
19. August 2004, 21:47
|
|||
|
|||
Hitchi Skrev:Jeg tror at det er Harry som skal drepe Voldie. Hallo? Neville drepe Voldemort? 7 bøker om Harrys kamp mot Voldemort, og så skal Neville drepe ham?tror faktisk ikke Neville blir dratt inn i denne profetien helt tilfeldig...jkr har nok en god grunn dessuten tror jeg faktisk at en antihelt som neville kan (hvis ikke drepe) bidra sterkt til voldemorts undergang. tror at det bor litt mer i ham enn vi tror. bare se hvor fort han for eksempel lærte i DA - i følge boka var det bare Hermine som lærte fortere... med litt andre ord: tror han blir svært viktig mot slutten "Vig ifra mig, I skabbede Pralepave! Vig, I tølper!" - Ridder Callagal |
|||
|
20. August 2004, 11:50
|
|||
|
|||
Hitchi Skrev:Jeg tror at det er Harry som skal drepe Voldie. Hallo? Neville drepe Voldemort? 7 bøker om Harrys kamp mot Voldemort, og så skal Neville drepe ham?Mente ikke at det sikkert kommer til å bli Neville,men hvem vet?Det blir vel Harry først som sist... ikke det at det gjør noe.Det er jo Harry som er hovedperson.Litt merkelig ville det jo blitt om ikke det blir han som knerter`n. :)Jeg lurte bare...Det kunne jo bli noen andre,selv om det er minst sannsynlig. M.E.L.K. |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Sikkert ingen som aner hva jeg snakker om, her... Får skylde på slitsom første dag på