|
New clues to harry potter - forumet - Link til forum om teoriene i HP-bøkene
|
|
10. December 2003, 14:34
|
|||
|
|||
|
RE: New clues to harry potter - forumet - Link til forum om teoriene i HP-bøkene
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
25. March 2004, 18:31
|
|||
|
|||
|
Er det her man skal diskutere qlue'ene som står om i den boka eller? Har på følelsen at ikke så mange har tenkt for mye angående de hinta...
Alan Rickman om Severus Snape: "I think at heart Snape is basically quite an insecure person, he's always longing to be something else that people will really respect like a black magician not just a school master. That's why he envies the more popular and successful boys like Harry. He does have his positive side though even though Harry's a thorn in his side he doesn't let it worry him too much." |
|||
|
31. March 2004, 13:56
|
|||
|
|||
the_pooh Skrev:Er det her man skal diskutere qlue'ene som står om i den boka eller? Har på følelsen at ikke så mange har tenkt for mye angående de hinta...Jeg slengte vel opp linken fordi det er på den sida de diskuterer boka..
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
1. April 2004, 15:18
|
|||
|
|||
msjoplin Skrev:Jeg slengte vel opp linken fordi det er på den sida de diskuterer boka..Og jeg er for blond til aa skjonne det... : :
Alan Rickman om Severus Snape: "I think at heart Snape is basically quite an insecure person, he's always longing to be something else that people will really respect like a black magician not just a school master. That's why he envies the more popular and successful boys like Harry. He does have his positive side though even though Harry's a thorn in his side he doesn't let it worry him too much." |
|||
|
18. June 2004, 20:17
|
|||
|
|||
|
Over 50 000 innlegg, hovedsaklig om clu'ene i den boka!?
Det fater jeg ikke...kan det være så mye å tenke over om de da? Darkness is no fear. It is just missing light. Dark thoughts is just missing light thoughts. ___ http://hdmnorge.1go.dk/phpBB2 - den mørke materien forum, reklamefritt |
|||
|
18. June 2004, 23:07
|
|||
|
|||
|
Er mye å diskutere derfra ja.
|||
|
19. June 2004, 15:43
|
|||
|
|||
|
kanskje jeg burde lese den boka, da...
Darkness is no fear. It is just missing light. Dark thoughts is just missing light thoughts. ___ http://hdmnorge.1go.dk/phpBB2 - den mørke materien forum, reklamefritt |
|||
|
27. June 2004, 20:22
|
|||
|
|||
|
Ikke gjort det enda? fort deg! Den er kjempe god (selv om den ikke er den beste da...)!
Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley |
|||
|
29. June 2004, 11:05
|
|||
|
|||
|
Ginny, tror jeg er enda blondere enn deg, hehe.. For jeg har enda ikke skjønt det.. Inne på dette temaet her skal det diskuteres forskjellige hint om Harry Potter and the Half Blooded Prince? Er det slik?
|
|||
|
29. June 2004, 12:02
|
|||
|
|||
what dreams are made of Skrev:Ginny, tror jeg er enda blondere enn deg, hehe.. For jeg har enda ikke skjønt det.. Inne på dette temaet her skal det diskuteres forskjellige hint om Harry Potter and the Half Blooded Prince? Er det slik?NEI! Dette er kun en tråd for å legge ut linken til forumet der de diskuterer boken "The Ultimate Unofficial guide..". Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
8. July 2004, 16:30
|
|||
|
|||
|
Jeg har forsøkt å lese litt på det forumet før, men jeg skjønner fint lite. Jeg har en følelse av at man må ha den boka før man forstår dem... Er det en selvstendig bok? Noen sa at det bare er "tillegg" til den forrige... Ble veldig forvirra. Hvor kan man skaffe den? Hva koster den?
Og hva i alle dager er dette skumle mantraet for noe... Work with each other in the spirit of cooperation to solve the hints. Keep in mind that they are based on the criteria that Galadriel uses for exposing clues. Therefore, they may not come true, but are able to be solved by using the Rules of the Guide. Det der høres ut som noe sekt-aktig og nifst. Hjelp! Hei sveis! |
|||
|
10. August 2004, 18:28
|
|||
|
|||
|
[color=#FDD017]Så det er egentlig ikke meningen at vi skal SKRIVE noe på denne tråden? Bare klikke oss inn på linken i det første innlegget og lese og S
|
|||
|
12. August 2004, 16:44
|
|||
|
|||
|
Sikkert... men kan ikke noen svare på innlegget mitt i det minste...
Hei sveis! |
|||
|
4. January 2005, 00:06
|
|||
|
|||
Sitat:Så det er egentlig ikke meningen at vi skal SKRIVE noe på denne trådenUps! Vel, jeg bare lurer på om det er noen norske sider som selger den andre boka. Jeg var inne på bokkilden, men de solgte bare bok en. Hvor kjøpte dere den? Må man bruke en utenlandsk side? HVor mye ga dere for boka? But in dreams I can still hear your name, And in dreams we will meat again. |
|||
|
4. January 2005, 17:03
|
|||
|
|||
|
Nico: Det er ikke en sekt
Det er to bøker som har kommet til nå, den første tar for seg HP-bok 1-4, mens den andre egentlig er en forløper til den boka som SNART skal komme om bok 5. Galadriel Waters og Astre Mithrandir har lest HP-bøkene med lupe og går ut i fra 4 "regler" de har funnet ut at Rowling skriver etter. Nå må det jo legges til at disse 4 reglene nok ikke stemmer helt, og flere av teoriene de har kommet med har blitt avkreftet av Rowling selv. Her og her (sistnevnte er teorier som ikke har stemt) kan du lese om ting de har kommet frem til. Det du siterte kan oversettes slik: Jobb sammen for å løse hintene. Husk at de er basert på kriteriene Galadriel bruker for å avsløre hint. Derfor kan det hende de ikke betyr noe som helst, men de kan løses ved å bruke de 4 reglene. De 4 reglene er forøvrig (og dette har jeg faktisk fått mail fra forlaget for å ha skrevet om på hjemmesiden min, de ba meg fjerne det da det ødela spenningen for de som ville lese boka - men nå antar jeg at det er greit likevel siden jeg har sett det på utallige andre sider): - #1 Dersom hun (Rowling) gjentar noe, mener hun det, og vil ha oss til å huske det. - #2 Hvis hun plutselig avbryter noe (noen avbryter en setning etc), gjemmer hun et nøkkelhint. - #3 Ingenting er tilfeldig (dette fikk vi jo bevis for at ikke stemte når det gjelder Mark Evans) - #4 Ikke tro på hva rollefigurene sier (som f.eks at Ron tar ALLTID feil, unntatt når han fleiper med en ting (tidlig i bok 2 fleipet han med at Tom Riddle fikk en medalje for å ha myrdet Myrtle - og det viste seg jo at han indirekte drepte henne), og at Hermione har ALLTID rett, unntatt når hun er fortvilet) Spluto80; Jøss, jeg var ikke klar over at Bokkilden selger bok 1, det er jo kjempebra! Selv kjøpte jeg bok 2 hos amazon, men jeg vil anbefale deg å vente med å kjøpe den til den virkelige utgaven kommer. Bok 1 skriver rett ut alle teoriene de kommer frem til, mens bok 2 bare lister opp hva som *kan* være teorier uten å utdype, som f.eks. Sitat:"Neville says 'I'm nobody". We say HP sleuths might want to see what Homer or Emily Dickinson have said about the importance of that." Skjønner du? I den "ordentlige" utgaven, som jeg tror kommer senere i år vil de forklare akkurat hva Homer og Emily Dickinson sa om emnet. Den kostet forøvrig rundt 75 kr. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

: