Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gryffindor commonroom - Feil plassert...
2. October 2004, 17:11
RE: Gryffindor commonroom - Feil plassert...
I Harry Potter and the Prisoner of Azkaban filmen, er døren in til Gryffindor Commenroom plassert slik at alle så hvor den var. Den var jo ved trappene, og i boken skal den være gjemt...hm akkurat dette likte jeg ikke.
Hva synes dere?

(kanskje dette emnet ikke passer inn her, men mer på forskjell film-bok, men flytt det hvis det er nødvendig...)

Draco - Dormiens - Nunquam - Titillandus
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
2. October 2004, 21:02

Jeg ragerte på det ja. Det er litt usannsyblig at ingen fra de andre husene la merke til det. Skjønner ikke hvorfor de plutselig skule ha portrettet der.

Double double toil and trouble, fire burn and couldron bubble, double double toil and trouble something wicked this way comes! Eye of newt and toe of frog wool of bat and tounge of dog. Addlers fork and blind worms sting, lizzards leg and owlets wing. Double double toil and trouble, fire burn and couldron bubble, double double toil and trouble something wicked this way comes. In the couldren boil and bake. Fillet of a fenny snake, scale of dragon tooth of wolfe withes, mummy maw and gulf
Finn alle innlegg av denne brukeren
2. October 2004, 21:32

Pluss at de forandret på selve The fat lady, også. Det var jo morsomt da, så det gjør ingenting. :Wink: Men at inngangen skal være så lett synelig... Det er kanskje ikke så bra, men uansett; filmen er jo kjempebra, så jeg gidder ikke bry meg om sånt. Smile

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
2. October 2004, 21:39

Hitchi Skrev:uansett; filmen er jo kjempebra, så jeg gidder ikke bry meg om sånt. Smile
ENIG!!

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
5. October 2004, 12:28

Litt usannsynlig at inngangene til husene skal være gjemt? Etter å ha gått et år eller to på Hogwarts så får du gjerne venner i de andre husene, og følger dem til døren/møter dem der o.l.?

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
5. October 2004, 14:16

Det er passe teit at Cuaron har plassert Griffing-døra midt i trappeavsatsen, men på den annen side, det var kanskje praktisk for filmen å sette den der? Da kunne man plassere fortvilte Griffinger i hele trappa utenfor og skape en tøff scene... helt sikkert bedre å se på enn å filme en koloni som tyner seg inn i en bortgjemt gang.

Og dessuten, man må jo anta at de fleste vet hvor de andre husene holder til. Skjønt, da Ronny og Harry var Krabbe og Gurgel i CoS, da visste de vel ikke helt hvor de skulle? Nåja, uansett vet de det nok nå :Wink: og sikkert hvor de andre husene er, også. (hvor er egentlig Griffing-tårnet? Ravnklo er vel også i et tårn, mens Smygard er i kjelleren og Håsblås er "ved kjøkkenet" eller noe...)

Hei sveis!
5. October 2004, 21:10

Griffing-tårnet er vel i åttende etasje..? What?

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
6. October 2004, 15:43

Jeg trodde det var i 7 jeg! Det er det ivertfalll på spillene...

Før: Hermine
Nå:Elle
"McLaggen makes Grawp look like a gentleman"- Hermione
6. October 2004, 16:04

Men det er vel på engelsk? For på engelsk er den norske første etasjen "Ground floor" på engelsk. Og andre etasje er First floor, og så videre, og så videre...

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
6. October 2004, 16:42

[color=#3BB9FF]

6. October 2004, 16:58

Bare hyggelig. Må jo dele min viten med mindre kloke. :Wink:

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
6. October 2004, 17:29

haha,den var faktisk god du. Er alle sikre på at Griffings oppholdsrom er i 8.etasje? What?

8. October 2004, 21:29

Nico Skrev:Det er passe teit at Cuaron har plassert Griffing-døra midt i trappeavsatsen, men på den annen side, det var kanskje praktisk for filmen å sette den der? Da kunne man plassere fortvilte Griffinger i hele trappa utenfor og skape en tøff scene...
På en måte er det jo bra da, The Fat Lady ER faktisk godt "kamuflert" i trappeavsatsen, for det er jo så mange andre portretter der! jeje... Smile

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
14. October 2004, 11:49

Det gjør vel egentlig ingenting om portretter er plassert på trappeavsatsen? Man må jo ha passord for å komme inn uansett, og det er det jo bare griffinger som har...
Det ble jo en kjempebra scene med alle griffingene oppover hele trappa, sånn at Dumbledore virkelig må bane seg vei fram... Det ser jo bra ut, mener jeg...

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
14. October 2004, 19:48

Hermine Skrev:haha,den var faktisk god du. Er alle sikre på at Griffings oppholdsrom er i 8.etasje? What?
[color=#FFFF00]Japp, det er det. Ravnklo bor også i tårn, men jeg husker aldri hvilken himmelretning de forskjellige tårnene er i. Kan noen matche disse tårnene og hmmelretningene?

Nord Griffing
Sør Ravnklo

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
Post Reply 

Forumhopp: