Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poa - Hva synes dere om filmen? *spoiler*
15. July 2004, 02:30

[color=#C9A247]
Caten Skrev:
Sitat:Da er det egentlig ikke relevant hvorvidt den vennen din likte den, eller om andre liker den.

Aha! En film kan være kjempebra selv om absolutt ingen liker den, for det har jo ikke noe med saken å gjøre. Og selv om man liker en film, kan den godt være dårlig.

Du mangler en viss logikk.
Er det så vanskelig å forstå? Om din venninne liker en film, og ikke liker actionfilm-sjangeren, betyr det da at denne filmen ikke blir preget av actionsekvenser? Betyr det at en film blir likt av din venninne, eller mine venner, at den er bra?

For å vurdere om noe er bra eller dårlig er man avhengig av å se på absolutt alle sider av saken, og så gjøre en helhetlig og realitetsbefestet vurdering av den.
Siter denne meldingen i et svar
15. July 2004, 02:44

Det at mine venner liker filmen har ingenting med saken å gjøre, agreed. Men uansett, om jeg går ut fra en kinosal med et glis om munnen og mest føler for å danse nedover gata, da regner jeg filmen som god jeg. Jeg likte den jo, hvorfor da bruke timer på å finne disse irriterende feilene for så å ende opp med å hate den.

Ikke de at jeg ikke har brukt timer på å finne disse feilene. Eller, minutter, for jeg så dem jo med en gang. Men diskutert dem har jeg gjort, og det kanskje litt vel mye. Uansett, jeg baserer min mening på hvorvidt jeg likte filmen. Du skjønner, folk bryr seg ikke om oppbyggningen om de gjør det. Du kan skrive så mange kloke ord du bare vil, men folk flest driter i det. Som en anmelder sa en gang; Harry Potter er en film hvor hva jeg sier ikke betyr noe. Sier jeg den er dårlig, så ser folk den uansett. Sier jeg den er bra, så har du sannsynligvis sett den allerede.

Ikke ordrett i det hele tatt, men mannen hadde et poeng.

First think of a person who lives in disguise,
who deals in secrets and tells naught but lies.
Next tell me what's always the last thing to mend,
the middle of middle and end of the end.
And finally give me the sound often heard
during the search of a hard-to-find word.
Now string them together and answer me this:
which creature would you be unwilling to kiss?
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
15. July 2004, 03:06

Caten Skrev:Det at mine venner liker filmen har ingenting med saken å gjøre, agreed. Men uansett, om jeg går ut fra en kinosal med et glis om munnen og mest føler for å danse nedover gata, da regner jeg filmen som god jeg. Jeg likte den jo, hvorfor da bruke timer på å finne disse irriterende feilene for så å ende opp med å hate den.

Ikke de at jeg ikke har brukt timer på å finne disse feilene. Eller, minutter, for jeg så dem jo med en gang. Men diskutert dem har jeg gjort, og det kanskje litt vel mye. Uansett, jeg baserer min mening på hvorvidt jeg likte filmen. Du skjønner, folk bryr seg ikke om oppbyggningen om de gjør det. Du kan skrive så mange kloke ord du bare vil, men folk flest driter i det. Som en anmelder sa en gang; Harry Potter er en film hvor hva jeg sier ikke betyr noe. Sier jeg den er dårlig, så ser folk den uansett. Sier jeg den er bra, så har du sannsynligvis sett den allerede.

Ikke ordrett i det hele tatt, men mannen hadde et poeng.
Den mannen hadde absolutt et poeng der ja, men det er heller ikke noe jeg er eller har vist uenighet i Tongue.

Mitt poeng var nettopp at hvorvidt man liker en film er avhengig av meninger. Det er en subjektiv vurdering, ut i fra subjektive kriterier.

Hvorvidt en film er bra da, er en objektiv vurdering ut i fra universelle kriterier.
15. July 2004, 03:12

[color=#B22222]
Sitat:Den mannen hadde absolutt et poeng der ja, men det er heller ikke noe jeg er eller har vist uenighet i.

Er klar over det, følte bare for å nevne det der. Er så glad i det sitatet.

Men dessverre har det seg sånn at de fleste faktisk liker PoA. Du kan krangle så mye du vil, men for meg så beviser dette at det er en bra film. For hvis den er dårlig, hvorfor liker folk den da? Og ser den igjen? Og skriver skumle kommentarer om at de vil ha DVDen N

15. July 2004, 03:30

Caten Skrev:[color=#000000][quote]Den mannen hadde absolutt et poeng der ja, men det er heller ikke noe jeg er eller har vist uenighet i.

Er klar over det, følte bare for å nevne det der. Er så glad i det sitatet.

Men dessverre har det seg sånn at de fleste faktisk liker PoA. Du kan krangle så mye du vil, men for meg så beviser dette at det er en bra film. For hvis den er dårlig, hvorfor liker folk den da? Og ser den igjen? Og skriver skumle kommentarer om at de vil ha DVDen N
15. July 2004, 05:21

Nei jeg prater så klart ikke for hele verden, for jeg kjenner jo ikke på langt nær halvparten av dem engang. Jeg vet bare at den ahr fått gode kritikker, og at de jeg snakker med liker den. Jeg orker ikke å analysere en film for å bestemme meg om den er god eller ikke. Nyt heller filmen sier nå jeg da.

3. August 2004, 10:36

Jeg synes strengt tatt det ikke er noe poeng i å analysere en film fra hverandre, hvis du først har skaffet deg et førsteinntrykk.
Mitt førsteinntrykk var - å så gøy! Så herlig det er å se den beste bokserien i hele verden leve på lerretet! Så kult det er å se quidditch, Hogwarts, HARRY Big Grin

Jeg er enig i at filmen ikke forklarer alt i boka, sånn at dem som bare har sett filmene kanskje sliter litt med sammenhengen, men når en har lest boka (og det burde en jo), så betyr det jo ingenting! (neste iallefall)
For tetter man hullene automatisk.

Jeg synes PoA er en bra film jeg...

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
Finn alle innlegg av denne brukeren
6. August 2004, 12:28

Det er en god stund siden jeg så den sist(har sett den 3 ganger)men jeg må bare si at det det er kjempe kult og være en Harry Potter-fan....
Jeg mener tenk hva de som ikke er det går glipp av,de som bare ser filmene...

Over til filmen ,av meg får den iallefall en sekser! Smile !

Noen som er enige om at Emma Watson Ruuler??

Før: Hermine
Nå:Elle
"McLaggen makes Grawp look like a gentleman"- Hermione
27. August 2004, 22:31

Hmm! Jeg vet ikke helt akkurat hva jeg synes om denne film. Synes den var veldig kul selvføgelig. Men der var for mange ting de ikke hadde tatt med...
Og så var der noen ting der ikke lignede forstilingerne mine men sånn er det jo.

Varulven forexsempel.. Den skulle ha mere hår og være ikke så tynd
Hermione katt - nei den lignede ike min forstiling.
Sirius Black lignede ikke sånn på utseende som jeg hadde forstillet meg. Ikke ansigt formen hans. Ikke tøjet hans .. Han lignede rett å slet ikek min forstilning Sad men ham som spillede han gjode et bra jobb.
Spådom læreren lignede hellere ikke nei:S
Og demonter går og ikke flyver.

Emma og Daniel spillede kjempe bra og de andre oxoSmile Hermione lignede nå sånn som jeg hadde forstillet meg...
Så braSmile
Og like en ting hvorfor tok de ikke Nevilie og Ginny med i secen med demnoteren og toget på vej til Hogwarts? det står jo i boken.

Så nr.3 er en kjempe bra film synes jeg. Mere spennende enn de andre!

~ Bellatrix Lestrange fan

- 10 november og da skal jeg lese HP 7.
27. May 2007, 20:26

^

Jeg synes egentlig det er gøy å se hva jeg skrev for tre år siden. Vel jeg har set filmen flere gange nå, og jeg liker den stadig som film. Men en ting har endret seg: At Hermione ikke ligner Hermione mere. Jeg synes, hun ble forpekt for, og det tøy hun gikk i? Pink? Til Hermione, ikke riktig Hermione aktig.

Jeg liker spådomlæreren, hun gjorde et bra job, men holder stadig fast ved at hun ikke lignede hvad jeg forestillede meg. Men selve personligheten til Trawele blev gjort fint. Sirius liker jeg nå. Varulven liker jeg stadig ikke, og kommer aldrig til . Den er bare ikke en varulv. Hehe.

Handlingen blev egentlig gjort fint nok. Jeg oplever at de fik det vigtigste med. Så ja jeg synes POA er bra

~ Bellatrix Lestrange fan

- 10 november og da skal jeg lese HP 7.
Post Reply 

Forumhopp: