|
Er luna spesiell?
|
|
21. February 2004, 14:06
|
|||
|
|||
|
RE: Er luna spesiell?
Noen av dere har sikkert fått med seg Luna betyr måne og hun oppfører seg veldig rart og... spesiell...
er det noe rart med henne eller er det bare meg
Just for safety's sake, if a big, hairy, older man tells you he has "magic" to show you, then tries to lead you into a dark alleyway... Just Run Away! http://www.potterpuppetpals.com/index.html (morsom Hogwarts-film) |
|||
|
21. February 2004, 18:51
|
|||
|
|||
Hermes Skrev:Noen av dere har sikkert fått med seg Luna betyr måne og hun oppfører seg veldig rart og... spesiell...Det er noe veldig mystisk med Luna. I den nye teoriboka til Galadriel Waters snuser hun innom en teori om at Luna har forbindelse med en eller annen månegudinne og at historien til denne månegudinnen har store likhetstrekk med Luna.Jeg skal undersøke litt om det og komme tilbake til det senere! *notere seg nytt punkt på hovedoppgavelista si* Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
21. February 2004, 22:23
|
|||
|
|||
|
jeg tror luna har noe med lupin å gjøre. har det bare på følesen.( msJoplin: hvor får man kjøpt alle teoriebokene hennes uten internett.)
That's why all griffingdoor sings Weasley is the king. |
|||
|
21. February 2004, 23:03
|
|||
|
|||
RonWeaslyFan Skrev:jeg tror luna har noe med lupin å gjøre. har det bare på følesen.( msJoplin: hvor får man kjøpt alle teoriebokene hennes uten internett.)Da sliter man fordi de er ikke i salg i norske bokhandler, ei heller er de oversatt til norsk. Du kan evnt sende meg penger så kan jeg bestille for deg..? Er vel kanskje ikke helt morsomt for deg det heller. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
21. February 2004, 23:57
|
|||
|
|||
|
Siden Moony blir oversatt med Luna så kan det jo hende at de har noe til felles eller så er bare Bugge Høverstad (d han heter?) helt på jordet
Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley |
|||
|
22. February 2004, 00:39
|
|||
|
|||
Ginny Weasley Skrev:Siden Moony blir oversatt med Luna så kan det jo hende at de har noe til felles eller så er bare Bugge Høverstad (d han heter?) helt på jordetBugge visste ikke at det i bok 5 ville komme en rollefigur som heter Luna vet du. Han leste ikke boka før oss andre han heller, ei heller har han fått opplysninger fra Rowling. Han kalte Moony for Luna fordi Luna er det latinske navnet på månen og fordi han syns sikkert det hørtes vettugt ut selv om Luna er et jentenavn. Det at han har forandret Luna sitt navn til LULLA syns jeg er helt forkastelig. Da burde han heller ha brukt.. det franske navnet på månen eller noe (= Lune). Men jeg er enig i at jeg tror de kan ha noe med hverandre å gjøre, siden de begge er månepersoner. Men det har absolutt ikke noe å gjøre med Bugge.
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
22. February 2004, 12:26
|
|||
|
|||
|
Ja.... Ingen vet vel helt sikkert med Rowling. Hun liker vel å være uforutsigbar.:
:
Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley |
|||
|
22. February 2004, 15:11
|
|||
|
|||
msjoplin Skrev:de har den siste på tanum på internett da.RonWeaslyFan Skrev:jeg tror luna har noe med lupin å gjøre. har det bare på følesen.( msJoplin: hvor får man kjøpt alle teoriebokene hennes uten internett.)Da sliter man fordi de er ikke i salg i norske bokhandler, ei heller er de oversatt til norsk. Du kan evnt sende meg penger så kan jeg bestille for deg..? Er vel kanskje ikke helt morsomt for deg det heller. That's why all griffingdoor sings Weasley is the king. |
|||
|
22. February 2004, 15:57
|
|||
|
|||
RonWeaslyFan Skrev:de har den siste på tanum på internett da.Var det ikke så at du ville vite om de fantes utenom nettet? Tanum på nettet er jo fortsatt "på nettet". ![]() Er forøvrig ikke den du bør kjøpe, siden det ikke er en ren teoribok. I den forrige boka til Galadriel Waters skrev hun om rene teorier, i den nye bare sier hun hvor i bøkene vi må se for å finne teorier. Som f.eks. "Nederst på side 234 sier Snape noe som antagelig har noe med det på side 12 å gjøre" (et helt fiktivt eksempel!). Men du skjønner poenget. Vent heller med å kjøpe til neste år, da hun antagelig vil gi ut teoriene fra bok 5. De ordentlige teoriene. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
22. February 2004, 21:16
|
|||
|
|||
|
Hvor var dem man fant den sa dere? På nettet altså... Har veldig lyst den, men får man noe for pengene? (Hvor mye må man ut med?)
|||
|
22. February 2004, 22:07
|
|||
|
|||
|
Ja...kor mye koster en slik bok?
Kunne gjerne ha tenkt meg ein eg oxo! og kor bestiller man ein? Lulla=Skrulla Bugge ville sikkert få namnet t å rime folks! for på engelsk heter hun Luna=Loony Follow the butterflies! |
|||
|
22. February 2004, 22:37
|
|||
|
|||
Marietta Skrev:Ja...kor mye koster en slik bok?Dersom dere vil kjøpe bøkene og samtidig støtte siden vår, The Daily Prophet, klikker dere på linkene under og bestiller fra Amazon.co.uk ![]() Ultimate Unofficial Guide to They Mysteries of Harry Potter: Analysis of Books 1-4 > Som inneholder blant annet teoriene på siden min. New Clues to Harry Potter book 5: Hints from the Ultimate Unofficial Guide to the Mysteries of Harry Potter > Den nye boka som ikke har ordentlige teorier! Bøkene koster henholdsvis £11.88 (ca kr 153) og £5.21 (ca kr 67) pluss frakt. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
23. February 2004, 14:15
|
|||
|
|||
|
Ok takk for det, hvis det blir noe av støtter jeg selvsagt siden!
|||
|
22. April 2006, 10:10
|
|||
|
|||
|
Er det bare jeg som er dom(igjen) eller er det flere enn meg som ikke vet helt hva disse bøkene er..?
(jordet er et fint sted å bo på) |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

I den nye teoriboka til Galadriel Waters snuser hun innom en teori om at Luna har forbindelse med en eller annen månegudinne og at historien til denne månegudinnen har store likhetstrekk med Luna.

: