Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Desperanter - Hva er de? Hva syns man om dem?
3. August 2004, 18:04
RE: Desperanter - Hva er de? Hva syns man om dem?
Her vil jeg at dere andre skal si hva dere syntes om desperanter ,og hva dere tror de egentlig er....
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
4. August 2004, 13:40

Jeg synes Desperanter er ekle og skremmende vesner.
På filmen var de ikke noe skummle og ligner alt for mye på
de svarte rytterene i Ringenes Herre, men sånn jeg forestiller
meg dem er de, ja som sakt ekle og skremmende. Sad

Give a little love +++ http://www.danradcliffe.com
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
8. August 2004, 17:17

Uff, desperanter er noen helt forferdelige skapninger. De har ingenting godt i seg, bare ondskap. (Kan sammenlignes med noen personer og personers handlinger i den virkelige verdenen, både nå i 2004 og i tidligere historie?)
8. August 2004, 18:01

Har et intervju med JK Rowling, hvor hun sier at Dementors/Desperanter kan sees som personifisert depresjon... basert på hennes egen depresjon da hun bodde alene med datteren før Philosopher's Stone ble gitt ut Sad

~ Life is a box of Bertie Bott's Every Flavour Beans: It's all about picking what's good and avoiding the earwax ~

"Give her hell from us, Peeves!" -- Fred Weasley ~ LIONS FOR THE CUP ~
8. August 2004, 18:52

Uff, det må ha vært vanskelig for henne, hvis hun kan sammenligne den tiden med en desperants tanker og følelser (hvis de har noen..)
Det er vel en god del i bøkene som hun kan sammenligne med egne opplevelser og erfaringer. Men også hendelser som har skjedd og skjer i verden. Tror også at leserne har mange forskjellige meninger om hva og hvem som kan forbindes med personer og hendelser i vår verden. Jeg for min del finner masse eksempler på slike ting når jeg leser bøkene. Spesielt når jeg leser dem for andre eller tredje (osv) gang. Første gang jeg leser dem er det historien og personene jeg fokuserer på. Andre gang er det det også, men i tillegg prøver jeg å se etter hint, teorier og sammenligninger på mange forskjellige måter. Og det finnes det mye av i de bøkene!
8. August 2004, 20:21

Enig med deg, Phoenix.
Jeg tror JK mente at Dementors er frykt. Det er derfor de er så farlige/skumle: i steden for å være noe "skummelt" -som en mumie eller en edderkopp, ting som ikke alle mennesker er redd for- blir Dementor'ene den de møter sin frykt (litt som boggarter, bare ikke på samme måte), fordi de får vedkommende til å gjenoppleve sine øyeblikk.
Harrys boggart blir en dementor, derfor: "That shows that what you fear most is fear itself, Harry. This is very wise" -- Lupin, i filmen, har sett den mange ganger *ler* (Det sitatet er ikke fra bøkene tror jeg... tror jeg ville huska noe så... Rooswelt-ish Tongue )

~ Life is a box of Bertie Bott's Every Flavour Beans: It's all about picking what's good and avoiding the earwax ~

11. August 2004, 16:36

Tenk å møte en desperant... Jeg aner ikke hva jeg hadde opplevd. Gjør noen av dere?

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
11. August 2004, 16:42

Vanskelig å tenke seg til. Det værste må jo være for muggels å møte dem, de kan ikke se dem, og vet ikke hva det er! Derfor må det være en litt verre opplevelse...

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
11. August 2004, 17:37

Ja, bare tenk deg... Alt blir kaldt og du gjenopplever det verste du noensinne har opplevd. Og så ser du ikke hva som gjør det, heller... Sad

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
11. August 2004, 17:47

Jeg har tenkt ganske mye på hva jeg ville sett/hørt/husket hvis jeg møtte en Dementor, men jeg klarer ikke å se for meg noe konkret...
Sånn sett er det kanskje bedre om man kjenner sin største frykt - så man vet hva man kjemper mot, mener jeg. Det er vel "fordelen" trollmennene har: de ser Dementorene og kan forbrede seg på hva som vil skje. Muggles blir bare plutselig vettskremte, uten at vet hvorfor...

Lurer så veldig på hva Dudley så da han og Harry ble angrepet av Dementor'ene i OotP! JK har sagt at vi vil få vite det....

12. August 2004, 08:57

jeg har ransaket helle hjernen for og fine ut hva det verste jeg har opplevd,
til hvis jeg hadde møt en desperant!! men finer ikke det ut !! hva skal det hvære i en så perfekt verden vi lever i ??

"Ser'ei - aldri!" sa Fred til professor Uffert og svingte seg opp på limen sin.
"Niks, og bare glem å holde kontakten!" sa Frank og besteg sin.

"We can only guess." Said Dumbledore. "We might never know."
12. August 2004, 15:46

Kanskje når noen som står deg nær dør? Det har jeg opplevd. Har ikke så veldig lyst til å gå i begravelsen til farfar eller onkelen min igjen, for å si det sånn...

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
13. August 2004, 12:59

Ja jeg er livredd for alt som har med døden og alt sånn så
en desperant hadde tatt live av meg bare ved og være et sted hvor jeg var. Og jeg har ikke mista så få i familien heller.

Give a little love +++ http://www.danradcliffe.com
13. August 2004, 13:02

Stakkars deg Sad
Den eneste som er død hos meg er onkelen min Sad

Før: Hermine
Nå:Elle
"McLaggen makes Grawp look like a gentleman"- Hermione
13. August 2004, 14:28

Det er faktisk ingen nære i familien min som har dødd.. (Bortsett fra oldeforeldrene mine som jeg ikke husker..) Så det tristeste jeg har opplevd da er kanskje å miste katten min som jeg var utrolig glad i..

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
Post Reply 

Forumhopp: