|
Beste bok? - Hva synes dere om bøkene som har kommet,
|
|
21. March 2004, 14:15
|
|||
|
|||
|
RE: Beste bok? - Hva synes dere om bøkene som har kommet,
Hvilken bok (1-5) liker dere best? Personlig så er jeg utrolig fan av bok 3, hvor vi møter Lupus og Sirius for første gang. Boken er utrolig innviklet, og det er en masse gode forklaringer, endel avsløringer som jeg likte at kom fram.
Liker også bok 5 veldig godt av de samme grunnene som bok 3. Det kommer fram endel forklaringer av ting som en ikke har vistt grunnene til før boken kom ut. (Fant ut at jeg klarte å skrive feil i overskriften, bra gjort av meg )
I see in your eyes the same fear that would take the heart of me, a day may come when the courage of men fail, when we forsake our friends and brake all bonds of fellowship, but it is not this day, this day, we fight! |
|||
|
21. March 2004, 14:59
|
|||
|
|||
|
Jeg liker 3'ern veldig godt jeg også. Måtte lese den 2 ganger på norsk og 2 ganger på engelsk, for jeg glemmer den innviklede scenen med sirius i the shrieking shack hele tida.. men jeg skjønner ikke hvorfor sirius var så slem mot the fat lady da han brøyt seg inn i gryffindor tower?! liker 5'ern fordi da får vi vite mer om Snape's forhold til lupin og sirius, og ikke minst james. (synes forresten at sirius dør på en rar og uverdig måte)
|
|||
|
21. March 2004, 15:07
|
|||
|
|||
|
Må så absolutt bli bok 3. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest den (Selv om det er en stund siden nå *slå på fingrene*)
(Mitt sterke forhold til boka er vel grunnen til at jeg gruer meg til filmene... På en sterk 2 plass kommer bok 5.. Shadowfax will have no harness. You do not ride Shadowfax: he is willing to carry you - or not. If he is willing, that is enough. It is then his business to see that you remain on his back, unless you jump off into the air. -Gandalf BRUGLEPUDDING! |
|||
|
21. March 2004, 17:12
|
|||
|
|||
|
I rekkefølge:
1. plass: The Prisoner of Azkaban 2. plass: The Goblet of Fire 3. plass: The Chamber of secrets 4. plass: The Order of the Phoenix 5. plass: The Philosophers stone If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
21. March 2004, 18:24
|
|||
|
|||
|
[color=#C9A247]1. Prisoner of Azkaban
2. Goblet of Fire 3. Order of the Phoenix 4. Philosopher's Stone 5. Chamber of Secrets Egentlig er det veldig vanskelig å sette bøkene opp mot hverandre, for selv om CoS er den jeg liker "minst", ELSKER jeg jo den boka også. Blir nesten som å velge mellom barna sine, som Rowling en gang sa. Goblet var min favoritt F Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
21. March 2004, 19:27
|
|||
|
|||
|
[color=#FDD017]
|
|||
|
21. March 2004, 21:07
|
|||
|
|||
|
[quote="loony"][color=#000000]
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
21. March 2004, 21:07
|
|||
|
|||
loony Skrev:Jeg liker 3'ern veldig godt jeg også. Måtte lese den 2 ganger på norsk og 2 ganger på engelsk, for jeg glemmer den innviklede scenen med sirius i the shrieking shack hele tida.. men jeg skjønner ikke hvorfor sirius var så slem mot the fat lady da han brøyt seg inn i gryffindor tower?! liker 5'ern fordi da får vi vite mer om Snape's forhold til lupin og sirius, og ikke minst james. (synes forresten at sirius dør på en rar og uverdig måte)Grunnen til at han var så slem mot the fat lady, var vel muligens fordi han var så sint på Peter fordi han hadde sittet uskyldig i fengsel i 13 år(tror jeg)på grunn av Peter. Hadde vel ganske lyst til å få hevn, også var the fat lady en av hindringene han måtte komme over! I acted exactly as Voldemort expects we fools who love to act. Dumbledore OOTP |
|||
|
21. March 2004, 21:23
|
|||
|
|||
|
[color=#C9A247]
I acted exactly as Voldemort expects we fools who love to act. Dumbledore OOTP |
|||
|
21. March 2004, 23:19
|
|||
|
|||
|
ALLE bøkene er supre og eg digger dem veldig!!!
Viss eg må sette dem i en rekkefølge så blir d kanskje sånn: 1. Prisoner of Azkaban 2. Philosopher's Stone 3. Chamber of Secrets 4. Order of the Phoenix 5. Goblet of fire Klem fra Aillya=) |
|||
|
22. March 2004, 19:43
|
|||
|
|||
|
1. Prisoner of Azkaban
2. Goblet of fire 3. Order of the Phoenix 4. Chamber of secrests 5. Philosophers stone (Ja, Sirius dør på en utrolig uverdig måte!! Helt teit! ) "I will not say: Do not weep; for not all tears are an evil." Gandalf |
|||
|
22. March 2004, 21:06
|
|||
|
|||
|
1.Goblet of fire
2.Prisoner of Azkaban 3.Order of the Phoenix 4.Chamber of Secrets 5.Philosophers stone Er Oyvindo på Gompebeskyttelsens forum: http://lotr.rpgadvance.com/ootp/ H¤U¤F¤F¤L¤E¤P¤U¤F¤F Nitwit!Blubber!Oddment!Tweak! |
|||
|
22. March 2004, 21:10
|
|||
|
|||
|
Min rekkefølge:
1:Prisoner of Azkaban (Liker den godt fordi der treffer vi Sirius og Lupus.) 2:Order of the phoenix (Veldiiiig spennende!!!) 3:Goblet of fire 4:Philosophers stone (Harry får vite at han er trollmann.) 5:Chamber of secrets
|
|||
|
22. March 2004, 21:51
|
|||
|
|||
|
Min rekkefølge (er ikke sikker på plass 1 og 2, da):
1: PoA 2: OotP 3: PS 4: GoF 5: CoS Good Hufflepuff, she took the rest And taught them all she knew. |
|||
|
22. March 2004, 21:59
|
|||
|
|||
|
Min rekkefølge:
1. GoF 2. PoA 3. OotP 4. PS 5. CoS Hva er det som gjør at CoS ender for det meste nederst på lista...?
"These books can't possibly compete with centuries of established history, especially when that history is endorsed by the ultimate bestseller of all time." "Don't tell me Harry Potter is actually about the Holy Grail!" "I was referring to the bible." "... I knew that!" da vinci code ah... poor Lucius. |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

)