Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Angrep på hp-bøkene - Djevelens verk?
18. April 2006, 14:26

det er bare lol at folk tror det er noe farlig å lese potter. det er blitt så bra at alle gransker det så syykt. hvis alle hadde gransket feks: Gravbøygen våkener så hadde det sikkkert kommet masse advarsler mot den boka også!! What?

jeg vil gjerne få lov til å si et par ord. Og her kommer de: Dåsemikkel! Bælje! Snurrepiperi! Klyp!
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
22. April 2006, 10:32

tror heller det er de kristne som er redde på ett eller annet vis...(men jeg har jo ikke peiling...)
Harry Potter selger NESTEN like bra som bibelen (?)
Tror kristendommen er like djevelsk som Harry Potter, hvis noen av dem er djevelsk
22. April 2006, 12:17

Ja det tror jeg også. Men altså... Det kan jo ikke være farlig med Harry Potter. Det er jo barnebøker som er værre enn det. Jeg har aldri blitt skremt av å lese HP men det er andre bøker som har skremt meg. Hvorfor går ikke folk heller å klager på de??

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
22. April 2006, 13:17

Snøfte Skrev:tror heller det er de kristne som er redde på ett eller annet vis...
Harry Potter selger nesten like bra som bibelen (?)
Tror kristendommen er like djevelsk som Harry Potter....
De to skal ikke blandes og er i alle fall ikke djevelske, noen av dem.
Glare

Det er forskjell på en kristen og en kristen fanatiker. En vesentlig forskjell.

Det er lett å bare sette alle kristne i bås. Og blande sammen katolikker, protestander og alle...dere har jo hørt det hundre ganger før. Så hvorfor fortsetter dere da?

Ikke vær så firkanta folkens!

Og bare se på de som ikke liker HP. Det er tusenvis av andre ting de ikke liker også. Vi må ikke bli så engasjerte. Uansett vet vi at HP ikke fører til annet enn leselyst og trøtte øyne. Null stress.
Hogwarts

M.E.L.K.
22. April 2006, 15:41

Fred Skrev:
Snøfte Skrev:tror heller det er de kristne som er redde på ett eller annet vis...
De to skal ikke blandes og er i alle fall ikke djevelske, noen av dem.
Glare

Det er forskjell på en kristen og en kristen fanatiker. En vesentlig forskjell.

Det er lett å bare sette alle kristne i bås. Og blande sammen katolikker, protestander og alle...dere har jo hørt det hundre ganger før. Så hvorfor fortsetter dere da?

Ikke vær så firkanta folkens!

Og bare se på de som ikke liker HP. Det er tusenvis av andre ting de ikke liker også. Vi må ikke bli så engasjerte. Uansett vet vi at HP ikke fører til annet enn leselyst og trøtte øyne. Null stress.
Hogwarts
men vi må jo få kov til å diskutere hvis vi vil da, og alt trengs ikke bli tatt så bokstavlig Wizard 1 Wizard 1
22. April 2006, 17:07

Mamma er katolikk og hele familien hennes også. Mange av de leser HP Smile Så det er ikke alle katolikker som er sånn. Ei kristen jeg skjenner er jo skikkelig HP fan!! Big Grin Så nei vi må ikke sette de i bås Tongue

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
22. April 2006, 20:30

Snøfte Skrev:men vi må jo få kov til å diskutere hvis vi vil da, og alt trengs ikke bli tatt så bokstavlig Wizard 1 Wizard 1
Har jeg forbudt deg å diskutere kanskje? Jeg bare mener temaet er litt utdiskutert...
Tatt bokstavelig? Useriøs diskusjon, liksom? Hva er vitsen med det?
Nei, du trenger ikke svare på den...

M.E.L.K.
22. April 2006, 23:46

tenkte at jeg ville svare, men det blir bare dumt...
men bare må..(kan ikke noe for det, men jeg har noen startet etn diskusjon jeg er interessert i, blir jeg ganske engasjert).

Uansett jeg liker å diskutere om harrypotter er bra eller ikke, og en diskusjon blir aldri ferdig. Og vil gjerne høre hva andre har å si, det er sikkert mye som er usagt enda. Skjønner godt hva du mener med at det er et ferdigsnakket tema. (håperjeg tar feil av at du er "sur", det kan godt hende at det er jeg som er dom...) velger å sette en strek her og håper du/dere er enige i det...(?)
Wizard 4
(ps det jeg sa om å ta det bokstavlig, var feil ord, sorry)
23. April 2006, 00:34

Intervju med JK Rowling 10. januar 2006:
Sitat:She is a Christian (Episcopalian) and, 'like Graham Greene, my faith is sometimes about if my faith will return. It's important to me.'

Dette bør hvertfall slå i hjel alle tanker om hvorvidt Rowling planlegger å ødelegge kristendommen. Så Palendaria, kanskje venninna di skal lære seg hva ironi er, om det i det hele tatt var Rowling hun så.. Big Grin

Snøfte: En diskusjon regnes som ferdig dersom man ikke kan komme med noen nye argumenter. Nå var denne tråden død fra november til april da, og jeg vet ikke om det har vært noe nytt siden det..?

Jeg holder tråden oppe inntil videre, med forbehold. Dersom diskusjonen snus til å bli for og imot kristendom/andre religioner blir det andre boller. Har stengt et par slike tråder tidligere *hoste*

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
23. April 2006, 14:08

[color=#728FCE]"Forfører de unge" Eh okey? Er kristen selv, og besteforeldrene mine råder meg til å slutte HP fordi det er "djevelsk". Må bare le. Selv om jeg er HP-fan to the end så betyr det da ikke at jeg tror på magi og driver med det.
Paven har ikke lest boken og aner ikke hva den handler om. Det er akkurat som at jeg skal si:

"I wanted everything for little while,why shouldn't I?
I wanted to know what he was like...~"
23. April 2006, 16:40

Kristne er ikke redd for Harry Potter - tro meg akkurat der. =)

( Og Bibelen er forsatt verdens mest solgte bok, og selv om Harry Potter selger bra, selger den langt fra så mye. Den nye versjonen av NT ligger på topp over salgslistene i Norge for tiden..)

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
9. January 2011, 15:46
RE: Angrep på hp-bøkene - Djevelens verk?
Til de som skrev at Svevende Ord skjelte ut harry potter: Dere burde virkelig søke litt opp før dere går i "personangrep" på noen. Svevende Ord er en parodi. De som har laget siden har ingenting i mot Harry Potter. Smile

Men jo, folk som hater Harry Potter og Ringenes Herre osv. kan jo ikke tenke helt riktig. Tongue
Post Reply 

Forumhopp: