|
Elever på hogwarts - Hvor mange elever er det egentlig der?
|
|
27. December 2005, 20:38
|
|||
|
|||
|
RE: Elever på hogwarts - Hvor mange elever er det egentlig der?
Jeg har egentlig aldri skjønt hvor mange som går på Hogwart, så jeg lurte på om det er noen som vet sånn cirka hvor mange som er der? Mener å huske at i en av bøkene sto det at det var 200 slytherin som heiet på quidditch laget sitt,og da vil det jo være omtrent det samme på de andre husene. Men det kan selvfølgelig være at jeg husker feil, for når jeg leser bøkene får jeg ikke inntrykk av at skolen er så gigantisk. Er det noen som vet hvor mange som går der?
Live in the present, remember the past, and fear not the future, for it doesn't exist and never shall. There is only now. ~Saphira. (Eldest) |
|||
|
27. December 2005, 21:19
|
|||
|
|||
|
Tror Rowling sa i intervjuet med TLC og Mugglenet at det var rundt 600 elever på skolen.
Hvis man tenker slik; 10 elever per hus per klassetrinn. Så blir d 560 elever i alt. Hvis d på magisk vis blir akkurat fem jenter og fem gutter sortert inn i hvert hus hvert eneste år. |
|||
|
27. December 2005, 23:00
|
|||
|
|||
|
[color=#C9A247]Men helledussen da! Dette er jo en diskusjon om HP-B
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
21. January 2006, 19:28
|
|||
|
|||
|
Jeg leste nå at det er over 1000 elever på Hogwarts...
Sitat:There are about a thousand students at Hogwarts. (True, that doesn't seem right, but J.K. said so, and she's the boss.) kilde I...must...not...look...like...a...baboon's...backside... |
|||
|
11. February 2006, 22:16
|
|||
|
|||
Maranwë Skrev:Tror Rowling sa i intervjuet med TLC og Mugglenet at det var rundt 600 elever på skolen.Det fikk jeg ikke til å stemme Hvis det er 10 elever pr hus pr trinn, så vil det si 40 elever på hvert trinn.(4 hus*10 elever på hvert hus=40) . Ganger vi det med de 7 klassetrinnene det er på Hogwarts, blir jo det 280 (40*7)... Altså 280 elever på Hogwarts. Men det virker veldig lite da.Eller tenker jeg helt feil her....? Matten min er ikke helt stødig Kan hende jeg har glemt noe og .... :S
[color=powderblue]TO |
|||
|
12. February 2006, 17:47
|
|||
|
|||
Della Skrev:Tja, matten er ihvertfall riktigMaranwë Skrev:Tror Rowling sa i intervjuet med TLC og Mugglenet at det var rundt 600 elever på skolen.Det fikk jeg ikke til å stemme ![]() Hmm, jeg mener (uten å kunne oppgi noen kilde) å ha hørt at JKR sa det var 600 mennesker på skolen, selv om det ikke går opp matematisk...Hun har sagt, tror jeg, at hun først tenkte det som 40 elever på hvert trinn, før hun bestemte seg for at det virket for lite..(jeg har alltid sett på illustrasjonen til den engelske pocketutgaven av CoS og tenkt "Høh! Hvorfor kun 280 elever på en så gigantisk skole" :laugh
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
14. February 2006, 21:25
|
|||
|
|||
Della Skrev:*Denge hodet i bordet*Maranwë Skrev:Tror Rowling sa i intervjuet med TLC og Mugglenet at det var rundt 600 elever på skolen.Det fikk jeg ikke til å stemme Hvordan i huleste klarte jeg å komme fram til 560?? Må sikkert ha tenkt feil (ti jenter - ti gutter per hus, per trinn eller noe). Begynner å tvile på om jeg burde ha den matte karakteren jeg har ;p Jaja... |
|||
|
15. February 2006, 18:18
|
|||
|
|||
|
nå har jeg rowling kommet ut med hvor mange det er (tusen), og dette kan jo fint stemme;
hvor stor det hen at det alltid er fem jenter og fem gutter i hvert trinn per hus? ingen steder. Y Sirius And we must |
|||
|
15. February 2006, 20:41
|
|||
|
|||
Line Skrev:nå har jeg rowling kommet ut med hvor mange det er (tusen), og dette kan jo fint stemme;Man kan jo få litt inntrykk av det i bøkene, i og med at de bare er fem gutter på Harrys sovesal... Men det er vel mest sannsynlig flere sovesaler med gutter/jenter på samme klassetrinn.
~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~ |
|||
|
26. February 2006, 11:56
|
|||
|
|||
|
Jeg har også hørt JKR si at det er ca 1000 elever på skolen, og jeg har tenkt mye på det, men får det ikke til å gå opp..
Det er 7 årskull, og i vært årskull er det 4 hus. Dermed burde det være ca 35 elever i vært hus på et kull.. I Harrys er det jo bare 5 gutter og, så vidt jeg kan huske, 3 jenter(som vi får høre om) Kanskje Harrys kull er et veldig lite et og at det er mange vi ikke får høre noe om.. Jeg vet ikke jeg.. =S "There's no need to call me 'sir', Professor." - Harry Potter |
|||
|
26. February 2006, 12:00
|
|||
|
|||
|
Nei men det er vel flere rom. Kansje de vi får høre om bare er Harry sin klasse. Så er det mange fler klasser i tilegg.
"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin." Glad i deg<3 Roxanne<3 |
|||
|
27. February 2006, 21:53
|
|||
|
|||
|
ja, vi får jo ikke høre om hver eneste elev på skolen, bare de viktigste. Det finnes sikkert flere elever på hvert trinn enn 10... Dessuten hadde det jo vært teit om det var forutbestemt hvor mange som skulle i hvert hus, da hadde jo litt av pointet med valghatten vært borte. Nei, jeg tror at det varierer. Tenk hvis det kom en hel haug med slemme gutter til Hogwarts, så måtte noen a dem komme i Gryffindor fordi det ikke var plass til dem i Slytherin
??
Dumbledore to Minerva McGonagall: "It's lucky it's dark. I haven't blushed so much since Madame Pomfrey told me she liked my new earmuffs." Hermione: "I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled." |
|||
|
28. February 2006, 08:24
|
|||
|
|||
|
hehe. Ja det hadde jo vært litt teit. Men han Colon McMerk fyren (sikkert feil stava) må ha vært litt feilplassert da
"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin." Glad i deg<3 Roxanne<3 |
|||
|
28. February 2006, 11:27
|
|||
|
|||
|
Men han er jo ikke slem... Bare ego
og selopptatt..
I...must...not...look...like...a...baboon's...backside... |
|||
|
12. April 2009, 15:24
|
|||
|
|||
|
RE: Elever på hogwarts - Hvor mange elever er det egentlig der?
Sorry for at jeg svarer leeeenge etter alle andre , men.
Har lurt veldig mye på dette her .. men viss Rowling har sagt det var 1000 , så får vi vel bare høre på henne. Og det var jo over 100 småbord på heksamenen til Jakob & co , så da stemmer det jo nesten
|
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

(40*7)... Altså 280 elever på Hogwarts. Men det virker veldig lite da.
Kan hende jeg har glemt noe og .... :S

??