Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snape- - Snill eller slem?
23. April 2004, 21:38
RE: Snape- - Snill eller slem?
Er Snape bare slem mot Harry, eller hjelper han faktisk til? Det er ved flere anledninger at Snape har reddet livet Harry, selv om han ikke trengte det. Er det bare fordi han føler at han skylder James? Det har også hendt at han har reddet Harry fra utvisning fra Hogwarts.
Men Snape har en merkelig måte å gjøre det på! Eh

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
23. April 2004, 22:29

Kanskje han liker Harry Potter men ikke hans faren, men han kan ikke glemme hva James har gjot mot ham.. Derfor spiller han dobbelmoral på Harry..

The battle havs beginn.
Who will succeed.
Good or evil. ~Cloud fra Final Fantasy 7
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
23. April 2004, 23:27

[color=#32CD32]Ja, eg trur også det er noko slikt...Mykje gamal bitterhet kombinert med stolthet som gjer at han utagerer som han gjer. Snape både provoserer og fascinerer meg, for det er så lett å kjenne seg igjen i han...Trur han er god på botnen, men har vore mykje stolthet til å vise at han eigentleg har sansen for Harry Potter. Bitterhet overfor James har nok skulda for åtferda...Eit tidlegare offer har gjerne trang til å hevde seg, og hevne seg på eit vis, må utagere gamal frustrasjon...Ein som har fått lite kjærleik og omtanke opp gjennom livet, og er prega av det...

Og det faktum at han var Death Eater og seinare skifta side i kampen...Eitt menneske vil alltid vere prega og ha fortida si med seg, sjølv om det gjennomgår omveltningar. Ein vert forma av dei opplevingane ein har hatt og dei val ein har gjort, og sjølv om ein tek avstand frå tidlegare livsførsel, og har starta på nytt, vil det prege personen. Severus er vanvittig kompleks, og det er det som gjer han så fascinerande. Det er umuleg å stille seg likegyldig til han, og nettopp det faktum at ein ikkje riktig blir klok på han gjer det spennande å følgje han....

"I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death"
- Severus Snape.

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
24. April 2004, 20:07

Hm...Jeg er dansker det må i finde jer i. Tja, jeg tror han både er det og ikke er det. Han giver Slytherin en masse point, han hader Harry, giver ham dårlige karaktere osv. Men han hjælper Dumbledure. Jeg tror ikke han synes han skylder James noget. Det fortalte han jo i bog 3.
24. April 2004, 21:51

SURE? hvem vet?

The battle havs beginn.
Who will succeed.
Good or evil. ~Cloud fra Final Fantasy 7
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
15. May 2004, 20:37

Kan ikke alltid stole på at Slur snakker sant...What?

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
19. May 2004, 15:09

Men, omtrent alltid (ok, kanskje ikke alltid men ofte nok) så har Slur hjulpet Harry på en eller en annen måte når han var "slem" mot Harry.
Det er en grunn til at Harry fikk bedre eleksir under OWLs enn det Draco gjorde. Draco er vant til å slippe unna med ting!

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
19. May 2004, 15:51

Det kan ha noe med at Harry bad intenst om å ikke komme i Slytherin da... Men det er ikke sikkert Snape vet noe om. Uansett så hadde det vert helt anneledes hvis han hadde kommet i Slytherin. Gryffingdoor og Slytherin er jo nesten så forskjellig som det blir.

Siden Rowling kaller et kapittel gammelt nag (vet ikke hva det heter på engelsk... har bare den boka på norsk desverre...) så må jo det ha noe med saken å gjøre.
En av grunnene til at Snape redder Harry kan jo være at han vet at hvis han blir utvist fra trolmanns verdenen så er det bare for Voldemort å drepe ham en dag han går uttenfor nr. 4.
Dessuten har Dumbledoore en stor innflytelse på Snape og han har nok gitt ham beskjed om å være snill gutt.Big Grin

Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley
Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley
20. May 2004, 23:29

Ja, jeg er enig med deg, Ginny! Snape vet sikkert at Harry er 'THE ONE!!!!!!!' (veldig Matrix...) og at han er den eneste som kan knuse Voldemort.
Grunnen til at han bøller sånn med Harry er vel det at han hater James og Sirius, og tror at Harry er som de. Men så er det vel en liten del av ham som sier at Harry er en okey gutt, og at han ikke er helt som faren. Så Snape har en slags indre kamp, der den ene siden sier at det ikke er Harry sin feil at faren hans var teit da han var 15, og at han er en verdig kandidat mot Voldemort, mens den andre siden vil ha det til at Harry er James og derfor behandler Snape han som en dritt.

Han er sikkert litt bitter for at Harry ikke kom i Slytherin, men jeg tror ikke det er hele grunnen. Det er veldig mye som spiller inn, og Snape har jo tydligvis ikke hatt det så lett opp gjennom årene, og har taklet problemene sine litt dårlig. Han er så full av hat, og mye av det går vel ut over Harry siden Snape tror Harry har fått alt servert på sølvfat fordi han er 'the Boy Who Lived'.

Kan også være at Snape merket at det ikke stemte at Harry var bortskjemt da han så inn i hodet hans i OotP. At han merket at de hadde en del til felles. Dårlig oppvekst, osv... Men det gjør ham sikkert bare sintere å få vite at Harry har lidd, for da er ikke Harry den personen Snape har lyst å hate... Eh

Wow, dette innlegget ble langt! Ante ikke at jeg var så dyp... Tongue

'I see you are - '
'Dumbledore's man through and through,' said Harry.
'That's right.'

2. June 2004, 11:58

hmm.. jeg tror snape har et litt spesiellt forhold til harry, som bare snape vet om. kanskje via Lilly?
2. June 2004, 23:37

Kanskje det... Lurer litt på hva Snape kommer til å gjøre i de to siste bøkene...
Gledergledergleder meg!!!! Tongue

'I see you are - '
'That's right.'

3. June 2004, 15:14

Linn Skrev:hmm.. jeg tror snape har et litt spesiellt forhold til harry, som bare snape vet om. kanskje via Lilly?
Det tror jeg også!!

Jeg kan faktisk tenke meg det at Snape var litt forelska i Lilly, så han gjør ikke Harry noe, og redder han stadig vekk(Sopelimen, f.eks., i nr. 1) fordi Harry eier halvt av samme blod som Lilly, men fortsatt er slem mot Harry fordi han er sønnen til James... ikke veit jeg, men det er det jeg tror :Wink:

I så fall, så vet vi at Snape er snill mot Harry på slemt vis Devil

iki

Tidligere navn: iki
Dekknavn: Cecilia Joles
Kallenavn: CJ. eller Ceci

Too much love will kill you, if you can't make up your mind...
12. June 2004, 00:49

Det jeg tror er at Snape var den som overhørte spådommen av Dumbledore, og ble tvunget til å gi over det han visste til Voldemort for å redde sitt eget skinn. (Litt inspirert av Arya kanskje? hihi...Tongue ) På den måten føler han at han må ta sin del av skylden for at Harry har mistet foreldrene sine. Det for være grenser for hva Snape skylder James for den ene gangen.

12. June 2004, 01:22

Sitat:Det jeg tror er at Snape var den som overhørte spådommen av Dumbledore, og ble tvunget til å gi over det han visste til Voldemort for å redde sitt eget skinn. (Litt inspirert av Arya kanskje? hihi...Tongue ) På den måten føler han at han må ta sin del av skylden for at Harry har mistet foreldrene sine. Det for være grenser for hva Snape skylder James for den ene gangen.

Helt enig, Caroline! Arya har mange fine vrier, løsninger og teorier! Blander de endel med den virkelige HP fordi det virker så sannsynlig! :Wink:

'I see you are - '
'That's right.'

12. June 2004, 15:20

Nenya Skrev:Helt enig, Caroline! Arya har mange fine vrier, løsninger og teorier! Blander de endel med den virkelige HP fordi det virker så sannsynlig! :Wink:
Vet! Big Grin Veldig bra fic det der!!

Post Reply 

Forumhopp: