Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husker varulver
18. May 2006, 08:34
RE: Husker varulver
hei, eg bare lurte på en ting og fant ut at det var nok det beste å bare spørre her på forumet, få raskt og bra svarWink
leita rundt og søkte, men tror ikke det er noen post som snakker om dette..

Husker mennesker som er varulver hvordan det er å være varulv og hva de har gjort og sånt mens de var det når de blir seg selv igjen?

varulvene i harry potter er det vel helst eg tenker på, holder på å skrive fortellingWink

Klem fra Aillya=)
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
18. May 2006, 12:49

Tror det. Lupus forteller jo om hva han og de andre Marauderne holdt på med nesten hver gang det var fullmåne, men det er jo mulig at han bare ble fortalt dette. Personlig tror jeg at jeg ville gått for det første, at de husker, ihvertfall delvis Wink

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
Finn alle innlegg av denne brukeren
20. May 2006, 12:23

Virker sannsynlig at de, som du sier J.K.Potter, husker sånn delvis hva de har gjort/opplevd.
Kanskje husker de ikke alt som er skjedd med en gang, kan hende at mye ligger i underbevisstheten, slik at de gjenopplever mye i drømmer og som vage minner...

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
21. May 2006, 10:30

aha takk ska dere ha, siden det ikke står i bøkene om de husker eller ikke, så er det kanskje ikke så lett å vite, men dere har noe der...

Klem fra Aillya=)
18. June 2006, 21:14

Er ikke sikker på om de husker akkurat hvordan det er å være varulv, men jeg er ganske sikker på at de husker hva de har gjort mens de var i varulv "tilstanden".

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
2. August 2006, 20:43

Tror nok der er som noen har sagt tidligere. Det blir husket som vage drømmer. Men at det ligger bak i underbevistheten et sted. Kanskje man kan trene på å komme i kontakt med dyret inne i seg. At man til en viss grad kan velge hvor lant inn på seg mann vil slippe dyret. Men at det alltid ligger der som en del av ens eksistens. Hadde vel vært veldig kjipt å husket alt, spesielt hvis man har vært så uheldig å bite noen...

Lupin bruker jo en eleksir for å holde dyret i seg under kontroll, men til gjenngjeld virker det som han blir syk, tufs av det.

7 bøker, hva nå?
2. August 2006, 20:55

Kan det virkelig gå an å trene på hvor langt inn man vil slippe dyret inn på seg da? Etter det som står i bøkene, og med det Lupus sier, så virker det jo som varulven tar totalt over kropp og sinn...
Men det går jo selvfølgelig an å prøve å kontrollere det, ved å ta eliksirer og gjemme seg når det er fullmåne, som andre her har sagt...
Men jeg er enig med deg i at det må være forferdelig å huske hva man har gjort i en slik tilstand!
Huff, stakkars Lupus...

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
10. September 2006, 13:36

Stakkars Lupus ja...
Men jeg har fått inntrykket av at det er som og sitte og se på TV på en måte. Dårlig forklart. Men du ser liksom alt som skjer, men har ingen kontroll på det.

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
3. October 2006, 17:38

men tenk da dere! nå er jo Lupin og Tonks sammen ikke sant? Blir d ikke litt vanskelig for Tonks å leve sammen med ham? da tenker jeg generelt på familiene til varluvene, for de har vel et liv utenom( ihvertfall de som ikke arbeider for Voldemort)?

"Have a biscuit, Potter."
9. March 2007, 18:32

Det kan nok bli litt slitsomt, men det virket som om Tonks var veldig klar på det punktet at det ikke gjorde henne noe. Selvfølgelig kommer det sikkert til å by på problemer, men hvilke forhold har vel ikke problemer? Disse er bare litt mer livsfarlige Wink

Jeg kom over noe i PS her om dagen, og jeg fant ikke noen andre generelle tråder om varulver, så jeg bare tar det opp her: (PS paperback, "Nicholas Flamel" s 162):

Sitat:Next morning in Defence Against the Dark Arts, while copying down diffrent ways of treating werewolf bites...

Her leser Ron og Harry om at det går an å behandle varulv bitt, noe som jeg synes er litt rart ettersom vi har fått vite at det er uhelbredelig.

Men så tenkte jeg på om det kanskje er en tidsgrense eller noen sånt? Kankskje hvis man får gjort noe med det innen 5 min, kvarter eller lignende, så kunne man gjøre skadene minst mulig?

Eller tror dere det bare er snakk om den behandlingen som Madame Pomfrey gir til Bill i HBP?

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
10. March 2007, 17:17

^ Tror kanskje det bare er snakk om sånn generell behandling av varulvbitt; for å hindre infeksjoner ol. Kan nemlig tenke meg at akkurat som i likhet med å bli bitt av feks. en hund, så er man nødt til å rense såret osv. for å unngå å få stivkrampe, infeksjoner eller andre sykdommer/lidelser!

Men det er kanskje også en mulighet for at man kan begrense skadene fra et varulvbitt hvis man gjør noe med såret så fort som mulig etterpå, men det kan virke som at man blir varulv uansett...Bill ville feks. (i følge madame Pomfrey) få noen "ulvetrekk", og han ble ikke en gang bitt av en ekte varulv Wow

12. March 2007, 11:15

Ja, det var noe sånn jeg egentlig tenkte meg, for ellers kunne jo det vært ganske lett å unngå å bli til en varulv selv om man blitt bitt. Jeg er veldig spent på hva som kommer til å skje meg Bill i DH. Tenk om han faktisk blir til en aller annen slags form for varulv...og tenk om det skjer på bryllupsdagen!!! Det hadde jo vært helt forferdelig But but

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
12. March 2007, 18:02

Jeg forestiller meg at det går an å kurere. ikke vet jeg hvorfor, men kanskje har det noe med at den magiske verdens teknologi også forandrer seg, ihvertfall til en hvis grad. Kanskje om noen år så har en eller annen ekstremt genial forsker( krysser fingrene for Hermine:Wink: ) klart å koke i sammen noe som kurerer eller forhindrer "varulvbittforbannelsen":)

*'^¤Simsalabim & Hokkuspokkus¤^'*

"Over there it's bling-bling, over here it's bling-bang"
12. March 2007, 19:59

Ceza Skrev:Jeg forestiller meg at det går an å kurere. ikke vet jeg hvorfor, men kanskje har det noe med at den magiske verdens teknologi også forandrer seg, ihvertfall til en hvis grad. Kanskje om noen år så har en eller annen ekstremt genial forsker( krysser fingrene for Hermine:Wink: ) klart å koke i sammen noe som kurerer eller forhindrer "varulvbittforbannelsen":)
Hvorfor "krysser du fingrene for Hermine"? Hun har vel ikke et varulvproblem, eller er det jeg som har glemt noe Confused
Uansett, kan hende du er inne på noe når du sier at noen kanskje finner opp noe som kurer folk - slik at de unngår å bli varulver. De har jo allerede utviklet den der "Ulvebane"-eliksiren, som gjør at varulven bare blir en harmløs vanlig ulv når det er fullmåne!

17. March 2007, 16:56

Ville berre sei at eg trur at Ceza meinte "kryss fingrene for Hermine" med det at ho kanskje om nokon år har greid å kurere eller forhindre "varulvbittforbannelsen".

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
Post Reply 

Forumhopp: