Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flytimer? - Resten av klassen`
21. August 2006, 21:13
RE: Flytimer? - Resten av klassen`
Etter at Harry ble plukket inn på Rumpeldunk laget til griffing, har vi ikke hørt noe mer til Flytimer. Har resten av kullett hatt flere timer? eller var det bare en?

Alex

jeg vil gjerne få lov til å si et par ord. Og her kommer de: Dåsemikkel! Bælje! Snurrepiperi! Klyp!
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
22. August 2006, 20:37

Jeg går vel egentlig ut fra det. I og med at kosteskaft er et vanlig fremkomst middel i trollmannverdnen. Kan vel egentlig ikke huske å ha hørt noe mer om det, men har ikke hodet for detaljer.

7 bøker, hva nå?
23. August 2006, 20:17

Kanskje de bare har flytimer i 1.klasse, og så har de selv ansvar for å bli flinkere på egen hånd?
Det nevnes jo i flere av bøkene at de flyr på sopelimer i feriene når Harry er hos Ronny, og i en av bøkene (tror det var i OotP eller HBP) nevnes det også at Ginny har tyvlånt sopelimene til guttene i familien før hun begynte på skolen.
Dette kan jo tyde på at det å fly på sopelime ikke blir regnet som ulovelig når man er mindreårig, og/eller er utenfor skolens område...
Så timene i førsteklasse er kanskje bare en forsmak, og så kan de som vil lære seg å bli flinkere Confused

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
23. August 2006, 21:46

Jeg tenkte sånn at Flying Lessons er noe de kun har i første klasse, for å lære seg å fly. Etter 1. år er ferdig, så har man (egentlig) mulighet til å melde seg på Quidditch. Ser ut til at JK har enten "glemt" dette eller oppløst regelen, men alikevel så må jo ickle little firsties lære seg å fly. Wink Etter at de har lært å stige på limen, ha riktig teknikk og sånn, så er de uteksaminert. Dette tar nok ikke lang tid, og er bare tilstrekkelig for et år.

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
25. August 2006, 17:04

jeg ser for meg at det er noe det samme som å lære seg å svømme? men man har det bare i førsteklasse
29. August 2006, 07:14

Kanskje de får en liten flyknapp etter hvor bra de klarer å fly..? Sånn som med svømmeknappen..? Hihi... Laugh

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
10. September 2006, 13:39

Kanskje det ja Wink Men jeg har alltid (også) trodd at det bare er i 1. klasse.

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
11. September 2006, 18:30

Det hadde jo vært veldig tøft med en liten nål, med en lime som fløy frem og tilbake på nåla... Laugh

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
17. March 2007, 17:08

I boka står det "Flytimene begynte på torsdag." Så det vil sei at det var meir enn en, men det treng ikkje å vare heile året. Det har jo aldri stått noko om det seinare, så eg trur det varte i fire-fem veke også slutta det. Det med at Ginny tyvlånt sopelime, kanskje hadde ho ikke selv? Jeg meina, dei var ikke søkkrike, akkuratt. Ho kunne spurt, men kanskje ho var redd for at dei skulle sjå på at ho dumma seg ut? Nei, jeg veit ikke heilt.

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
18. March 2007, 01:39

Flyve læreren må ha lite arbeid da egentlig; flytimer med førsteklassinger og dommer i rumpeldunk kamperWhat?

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
18. March 2007, 21:26

Severus Snape Skrev:Flyve læreren må ha lite arbeid da egentlig; flytimer med førsteklassinger og dommer i rumpeldunk kamperWhat?
Jo, det kan du si, men det er noen som er nødt til å ha den jobben Wink Kan tenke meg at de ikke er så mange "flyve-lærere" i bransjen, og at de som er både fungerer som dommere og lærere...

19. March 2007, 15:26

Ja, så får i hvertfall madam Hopp masse friCool Men du har et poeng med at dei har lite å gjere Severus Snape, kanskje madam Hopp har som ansvar og passe på skolelimene. Fikse dei då dei er ødlagte og sånn? Ho var iallefall med å sjekka om det var noe med den nye sopelimen til Harry i PoA...

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
19. March 2007, 22:27

Ingvild Skrev:kanskje madam Hopp har som ansvar og passe på skolelimene. Fikse dei då dei er ødlagte og sånn? Ho var iallefall med å sjekka om det var noe med den nye sopelimen til Harry i PoA...
Kan ikke tenke meg at det er en fulltidsjobb det heller, spesielt siden det bare er 1. klassingene og folk på rumpeldunk lagene som har limer.

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
21. March 2007, 17:26

Kanskje hun, i tillegg til å være lærer på skolen, er ansatt som feks. assistenttrener for et eller annet rumpeldunk lag?
Eller som dommer i div. kamper rundt om i Storbritania?
For det er som dere nevnte over her, hun kan ikke ha så fryktelig mye å ta seg til på skolen Tongue

7. August 2007, 23:05

Dette tenkte jeg faktisk på forleden dag. Hva skjedde med resten av klassen? Mulig at Harry kunne trene på laget, imens klassekameratene måte fortsette med flyvetimer. Den første flyvetimen ble jo ikke så mye av pga. Nevilles uhell.

Var flyvetimer skrevet på timeplanen, noen som husker? Ville vært litt rart om Harry kunne droppe disse skoletimene. Mulig det bare var et bestemt antall timer for å gi elevne opplæring i bruk av sopelime. Sorcerer's Stone er helt klart mindre detaljert enn de følgende bøkene, og oppgir ikke hvor Ron og Hermione er, når de ikke er sammen med Harry.
Post Reply 

Forumhopp: