Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hint i bøkene - Noen som vet om flere hint?
3. July 2004, 16:58

James er død. Ellers hadde 'spøkelset' (les. echo) aldri kommet ut av tuppen av tryllestaven til Voldemort da Priori Incantatem ... skjedde..

Og, døren er lukket inntil videre.

Magh!
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
3. July 2004, 22:34

Hvis du sikter til døren med "Do not disturb"-skiltet, så er den stengt for øyeblikket. Den åpner igjen når Rowling kommer med nye hint om bok 6. Smile

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.~
8. July 2004, 00:22

hvilke hint har man egentlig funnet i CoS? har aldri tenkt over noen når jeg har lest den tidligere, så har begynt å lese den enda en gang i håp om å finne noen...

"Ser'ei - aldri!" sa Fred til professor Uffert og svingte seg opp på limen sin.
"Niks, og bare glem å holde kontakten!" sa Frank og besteg sin.

"We can only guess." Said Dumbledore. "We might never know."
21. July 2004, 21:09

er det forresten noen som merket at fru figg allerede var nevnt i bok fire og at vi da burde sett at det var ett eller annet med henne? i slutten av boken blir en eller annen bedt om å kontakte en del folk for å forberede dem på at voldemort er tilbake, og da blir bl.a fru figg nevnt...

21. July 2004, 22:01

Snitch Skrev:er det forresten noen som merket at fru figg allerede var nevnt i bok fire og at vi da burde sett at det var ett eller annet med henne? i slutten av boken blir en eller annen bedt om å kontakte en del folk for å forberede dem på at voldemort er tilbake, og da blir bl.a fru figg nevnt...
Hun ble nevnt allerede i bok 1.. Smile

Every year, Harry was left behind with Mrs. Figg, a mad old lady who lived two streets away. Harry hated it there. The whole house smelled of cabbage and Mrs. Figg made him look at photographs of all the cats she'd ever owned.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
21. July 2004, 22:06

Kristert Skrev:James er død. Ellers hadde 'spøkelset' (les. echo) aldri kommet ut av tuppen av tryllestaven til Voldemort da Priori Incantatem ... skjedde..

Og, døren er lukket inntil videre.
Dersom spøkelset viser skjellet til personen og ikke sjelen (noe vi faktisk ikke vet om den gjør eller ei), så ville den fortsatt ha vist James - fordi sjelen til Lupin er i James sin kropp. Lupin kan fortsatt være død - i James kropp. Sjelen til James lever videre, i Lupins kropp.

Haha, jeg begynner å bli så drittlei denne teorien selv Big Grin

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
21. July 2004, 22:22

msjoplin Skrev:
Snitch Skrev:er det forresten noen som merket at fru figg allerede var nevnt i bok fire og at vi da burde sett at det var ett eller annet med henne? i slutten av boken blir en eller annen bedt om å kontakte en del folk for å forberede dem på at voldemort er tilbake, og da blir bl.a fru figg nevnt...
Hun ble nevnt allerede i bok 1.. Smile

Every year, Harry was left behind with Mrs. Figg, a mad old lady who lived two streets away. Harry hated it there. The whole house smelled of cabbage and Mrs. Figg made him look at photographs of all the cats she'd ever owned.
ja, men vi fikk på ingen måte noe hint om at hun var magisk...d gjør vi jo i bok fire

25. July 2004, 12:18

Siterer Dumbledore i kap 36 bok 4:

"Sirius, I need you to set off at once. You are to alert Remus Lupin, Arabella Figg, Mundungus Fletcher - the old crowd. Lie low at Lupin's for a while, I will contact you there."

1. July 2005, 20:11

Remus og Sirius? det har jeg ikke hørt før... men trur nok ikke det nei, er de ikke bare beste kompiser? funker jo fint at man klemmer hverandre og sånt da, men hvis de er det så for vi vel hvite no mer i HBP eller 6'ern forhåpentlighvis

EDIT// ops, leste bare første sida:/

Y Sirius

And we must
Finn alle innlegg av denne brukeren
1. July 2005, 21:56

Tror ikke på den med Remus og Sirius, faktisk. Satser mer på at de er gode venner enn kjærester. Har aldri tenkt på det, og det har jo aldri blitt "snakket" om i bøkene? Hmm...

Også er jo det at jeg har forestilt meg dem som venner hele tiden. Hvis de plutselig skulle bli kjærester? Hadde blitt rart... Har ikke noe imot slash/homofili, men det ble liksom ikke..."riktig"

[color=powderblue]TO
2. July 2005, 17:21

nå har jeg tenkt på det i et helt døgn, det er egentlig ikke så rart... sånn som ms joplin så helt først: de er veldig ofte helt alene på grimoldsplass 12....
men hvis det er sant om at James/Remus har bytta kropp, blir ikke det sykt snålt for James?Tongue

Y Sirius

And we must
25. March 2007, 02:57

[color=#F52887]En venninne av meg har lagt merke til at besynderlig mye som har med Harry å gjøre er smaragdgrønt, med tanke på at han er i Griffing.

I tillegg er det knyttet flere Smygard-aktige ting til ham, og Harry spør *husker ikke i hvilken bok*: "Voldemort ga meg en bit av seg?" Humlesnurr bekrefter. Da M

The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history.
26. March 2007, 09:45

Uva Lunekjær Skrev:Brevet han får fra Galtvort er skrevet med smaragdgrønt blekk. Genseren han får i julegave fra Molly er grønn. McSnurp er kledd i smaragdgrønt ved ihvertfall én anledning. Og ikke minst: øynene hans er grønne. Han drømmer at han er Nagini. Han ligner på Voldemort. Han kan snakke ormtunge. Han har delt Voldies tanker og følelser. Han er halvblods. Han vokste opp uten foreldrene. Ja, sikkert masse mer. Alt dette er vel påpekt før, men kanskje ikke sammen.

Jeg tror det betyr noe at Voldemort overførte egenskaper/krefter til Harry da han ville drepe ham. Hva får dere ut av det?
Harry fikk jo noen evner (bla. at han kan snakke ormtunge) da Voldemort prøvde å drepe han, og dem hadde han nok ikke hatt hvis det ikke hadde skjedd, ingen tvil om det!
Tror definitivt det vil få noen betydninger i bok Deathly Hallows... kanskje det er nettopp pga. at han og Voldemort "deler" noen egenskaper som gjør at akkurat Harry er den eneste som kan drepe Voldemort (noe vi forøvrig fikk vite pga. profetien).

Det der med at fargen smaragdgrønn dukker opp i så mange sammenhenger har jeg ikke tenkt på før, og kan tenke meg at det er som med alt annet i HP: Ingenting er tilfeldig fra Rowlings side! Men det kan jo også tenkes at hun rett og slett bare er veldig glad i smaragdgrønt Smile

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
Post Reply 

Forumhopp: