Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor harry potter?
7. August 2007, 23:35

Mitt første møte med Harry skjedde på niårs-dagen min. Fikk den i gave av min tante; Harry Potter and the Sorcerer's Stone. Kan ikke riktig huske om jeg var oppslukt fra først stund, men jeg er ganske sikker på at interessen var stor. Da jeg feiret venninne-fest fikk jeg to utgaver av Goblet of Fire , og da måtte jeg bare fortsette. Byttet inn en av de og fikk skaffet meg CoS og PoA.

Da jeg flyttet fra statene, 3 måneder senere, holdt jeg på med Prisoner of Azkaban. Synes det var kult at jeg hadde den fjerde boken, når den tredje nettopp hadde kommet ut på norsk.

Husker at jeg leste Harry Potter i timene istedenfor å lære gloser. Du snakker om fine engelsktimer. ^^

Den gangen leste jeg høyt for megselv (eller hvisket), fordi jeg synes det var lettere å følge med da. Haha, må ha vært et snodig syn.
Siter denne meldingen i et svar
16. January 2008, 17:55

Jeg ble tipset av en lærer som åtteåring om at jeg skulle lese bøkene, men jeg nektet for jeg holdt på med en annen bok. Så ville en venninne vise meg en av filmene og jeg ble til slutt med for å se hva Harry Potter egentlig var. Du kan si det sånn at jeg likte filmen ganske godt for etterpå leste jeg alle Harry Potter bøkene jeg kom over.
17. January 2008, 20:11

Hmm, har jeg virkelig ikke svart på denne tråden?

Jeg synes rett og slett Harry Potter virket kjempeteit, og kunne ikke forstå hvorfor alle absolutt snakket om bøkene hele tiden. En venninne av meg prøvde å få meg til å lese bøkene, men hallo? En liten gutt som gikk på trollmannskole? For en fjortenåring som meg virket det bare teit.

Venninnen min fortsatte å mase, og til slutt gikk jeg med på å lese dem, skulle på hytten med mine foreldre, og trengte noe å lese. Da var de første tre bøkene kommet ut på norsk - og jeg fikk låne alle tre. Jeg la meg ut i solen, og ble liggende der i to dager mens jeg slukte hvert ord! Jeg var rett og slett hektet fra første side!! Senere den sommeren fant jeg GoF i en bokhandel, og fant fort ut at bøkene var enda mer fantastisk på engelsk..

Så feil kan en altså ta?

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
Finn alle innlegg av denne brukeren
14. November 2010, 18:04
RE: Hvorfor harry potter?
Wow, når jeg så når denne tråden ble startet gikk det opp for meg hvor lenge siden det er siste bok kom ut! o.O
Jeg begynte vel å lese den første (på norsk, i første klasse, ca år 2000/2001 eller noe) fordi.. den var jo allerede litt populær? Jeg kom til kapittel 9 3/4 da jeg ikke gadd mer, det skulle jo handle om trollmenn, ikke en vanlig gutt? Jeg forstod over hodet ikke "perry prefekt", det begynte rett og slett å bli litt kjedelig xD Jeg la den fra meg og begynte igjen etter juleferien samme året, da ble jeg hekta. Jeg fikk ikke se den første på kino, mamma mente den var for skummel D: Året etter fikk jeg nummer 2 i julegave, og leste og leste, selv om jeg brukte ganske lang tid til og begynne med.
Nå elsker jeg bøkene, kan ikke tro det er slutt.. Sykt trist, men bøkene kommer alltid til å være en del av meg, vokste tross alt opp med dem.
14. November 2010, 20:00
Hyggelig med litt aktivitet på forumet! :) Jeg har visst ikke svart i denne tråden, så her kommer det:

Jeg fikk den første boka på norsk av min mormor en gang i 1999. Har faktisk glemt om det var til jul eller bursdag. Jeg var ihvertfall 9 år. Leste bøkene på norsk fram til bok 6, da klarte jeg ikke lenger vente på oversettelsen. Nå er jeg snart 21, og gleder meg fryktelig til fredag! :)

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
1. January 2011, 21:42
Ja, det er bra, Tuomas. Håper det blir enda mer før siste film!

Moren og broren min hadde lest dem, men jeg synest at Harry Potter virket skummelt. Jeg kunne aldri se forskjell på Ringenes Herre og Harry Potter, husker jeg. De overtalte meg likevel til å prøve, men etter å ha lest det første kapitelet gadd jeg ikke mer, for herregud for noe tøv det var! Likevel prøvde jeg en gang til ca. et år senere (uten å lese det første kapitelet) og PANG!, der var det gjort. Jeg har nesten ikke stoppet å lese siden! Smile

En slik urettferdighet! Han hadde lyst å forbanne Slur i tusen slimete biter!
6. January 2011, 22:52
Det var vel når jeg fikk min første Harry Potter bok. Var vel rundt 5-6 år. Etter på så jeg de vise sten og jeg syntes det var kjempeskummelt når Voldemort var i hodet til Krengle og når han fløy ut av hodet. Etter det begynte jeg å samle på alt som handlet om harry potter. Har dessverre mistet det meste nå. Sad
25. January 2011, 19:34
først så jeg de 2 første filmene når jeg var liten...Pang...jeg var hekta på Harry Potter fra det øyeblikket Smile spilte spillene og jeg husker det var en periode jeg var overdrevent hekta, jeg geeka Potter hele dagen, jeg så samme filmen 3 ganger om dagen... Så lånte jeg første boken på et bibliotek, så leste jeg den og jeg likte bøkene... nå har jeg lest alle bøkene ca. 9 ganger Smile Hogwarts
19. February 2011, 17:27
Appropos det med å bli hekta. Når jeg var ca. 10 år var jeg så gal etter Harry Potter at jeg ville finne så mye som mulig om han! Så da kopierte jeg alle bildene jeg fant på nettet og ordnet det i fine system etter hvem det var og hvilken bok og hvilken sammenheng det var. Jeg hadde mange hundre bilder! ingen lurer vel på hvor alt viruset kom fra... Smile

En slik urettferdighet! Han hadde lyst å forbanne Slur i tusen slimete biter!
Post Reply 

Forumhopp: