Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor harry potter?
2. February 2006, 12:33
RE: Hvorfor harry potter?
Heihei

Nå som Harry Potter snart er slutt, så lurer jeg...hvorfor begynte dere å lese harry potter?
Jeg leste den første boka og så filmen på kino, men syntes begge var ganske kjedelige (bortsett fra Alan Rickman)....men så fikk jeg se trailer til film nr.2 og....(stort glis) Rolleyes ...så....,vel det kan være det samme, men etter det så begynte jeg å følge med på Harry Potter....

Heldigvis for....(stort glis igjen) Rolleyes , synes jeg nå at Harry Potter er gøy...eller...noe.... Cool
Siter denne meldingen i et svar
2. February 2006, 17:22

Tja, vet ikke helt om du har truffet riktig underforum med denne tråden...jaja Wink (heldigvis er det ikke jeg som er moddis og må flytte temaer etc...jeg bare nyter Wink Tongue )

Hmm, jeg leste PS for 8 år siden, (som 8 åring) og strevde meg gjennom boken. Ble hektet helt på slutten, da det viste seg å være Quirell som var ond, og ikke Snape slik jeg trodde Wink

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
Finn alle innlegg av denne brukeren
2. February 2006, 17:29

Jeg har lest alle bøkene siden jeg var 9 år, og sett premierene og sånn, men det var ikke før i sommer jeg virkelig ble fan. Da startet jeg å vere inne på mugglenet dagelig, og andre sider som jeg fant etter hvert, og til slutt; forum! *fnise*

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
2. February 2006, 17:36

Leste den første boka den jula boka kom på norsk, fikk den av ei tante. Og ble hekta etter jeg kom meg gjennom de første kapitlene som jeg da syntes var dønn kjedelige ;p Glad jeg ikke ga opp ^^
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
2. February 2006, 18:49

Jeg ble fan for en månend siden. Hadde hørt bok nr.1 og kanskje 2 i forbindelse med skolen for minst 5 år siden, men var ikke særlig interresert. Jeg hadde også sett alle de 3 første filmene men så, så jeg GoF i Januar og begynte og se alle filmene igjen og synes at Harry Potter var bra så da tok jeg og begynte og leses bøkene også som var bra og dermed ble jeg en fan.

Ps Jeg leste vel bøkene litt for fort for jeg tipper jeg gikk glipp av halvplarten...men får det med meg litt og litt mens jeg venter på sisten boken. Slutten.
7. February 2006, 21:22

Jeg fikk pappa til å lese den første får meg som 6-7 åring. Etter det har jeg lest resten av bøkene selv. Leste de først etter jeg hadde sett filmen.

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
7. February 2006, 23:21

J. K. Potter Skrev:Tja, vet ikke helt om du har truffet riktig underforum med denne tråden...jaja Wink
Nei, tror den passer bedre for bok 1-5.

Jeg begynte å lese HP etter at jeg hadde praksis i bibliotek i forbindelse med min bibliotekarutdannelse. Det var kjempemange unger der som var såå gira på bøkene, så jeg følte at jeg burde lese dem. Jeg lånte bok 1-4 (som var de eneste som hadde kommet ut da) og fikk samboern min til å lese de først, og han ble dønn hekta. Selv så jeg film 1 på kino da den kom ut (omtrent på samme tid), begynte så å lese bok 1, følte at den ikke var like bra som filmen (syns det første kapitlet var så kjedelig, har selvsagt endret mening om det nå), så jeg begynte heller på bok 2, som jeg elsket. Og dermed løp jeg i bokhandelen og kjøpte resten av serien og.. sånn var det.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
11. February 2006, 10:38

Jeg tror det var mamma som bestilte de tre første bøkene, som var de eneste som hadde kommet, til meg gjennom en bokklubb før det ordentlige hysteriet rundt HP kom, så jeg sa bare et likegyldig "ja, ok, bestill dem" siden jeg ikke visste helt hva det var snakk om. De så ikke utrolig spennende ut på bokcoveret egentlig. Men jeg er selvfølgelig glad for det nå!
11. February 2006, 10:57

Jeg tror jeg fikk boka til bursdagen min da jeg var elleve eller noe sånn. Klarte ikke å lese den i det hele tatt, så fra bursdagen min (som er i mars) tok det meg helt til sommerferien før jeg hadde lest den. Men da var jeg halv-hekta. Så, da jeg begynte på toerern hadde omtrent alle i klassen min lest de tre første, men med ni-lesing leste jeg toeren og treeren på rekordtid, og det var da jeg ble ordentlig hekta. Geniale, geniale bøkene!

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
11. February 2006, 12:10

jeg så de tre første bøkene i en bokklubb, og siden mamma hadde mast om at jeg burde begynne å lese ne sa jeg at jeg ønsket meg de bøkene selv om jeg syntes de så dritkjipe ut... så leste jeg dem om ble hekta med en gang....
11. February 2006, 14:34

Vel, det var mamma som begynte å mase på at jeg skulle lese bøkene. Men jeg syns ikke de hørtes så veldig intresange ut. Men så så jeg den første filmen på kino, og likte det jeg så. Så kom julen og jeg fikk den første boken til jul, så leste jeg den, så kjøpte jeg de 3 andre og leste de ut innen en uke. Wizard 4

Rowling:Harry and Hermione? You think so? Ron and Hermione. There's a tension there.
12. February 2006, 22:59

Jeg begynte å lese Harry Potter høsten GoF kom ut. Var innom biblioteket en tur og skulle låne meg en bok, og det ble da Harry Potter ettersom jeg hadde hørt så mye om den...
Etter det så ble det da bok 2, bok 3 og bok 4 (Alle på norsk). Sommeren 2003 kom OotP ut på engelsk, og jeg slet meg gjennom den boka i løpet av omtrent et halvt år (var ikke særlig stødig i engelsk, og pågangsmotet var vel ikke så stort). Leste bok 6 på en uke sommeren 2005, og begynte så smått å lese boka på norsk i forrige uke.

Harry Potter er konge! Cool

- Scorpy -
13. February 2006, 12:44

For å være helt ærlig, og det skal man jo som kjent være, så husker jeg ikke presis hvordan jeg ble hekta på HP. Jeg tror jeg var ti eller elleve år da jeg leste PS for første gang, og jeg mener å huske at det var før det store hysteriet hadde kommet til Norge. I alle fall var jeg en av de første på skolen min som ble hekta. I motsetning til noen her ble jeg hekta med en gang jeg begynte å lese PS, og har vært hekta siden, men det var først når det begynte å bli venteliste for å låne HP bøkene på det lokale biblioteket at jeg faktisk gikk til innkjøp av dem selv...

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
13. February 2006, 19:13

Scorpy Skrev:Jeg begynte å lese Harry Potter høsten GoF kom ut. Var innom biblioteket en tur og skulle låne meg en bok, og det ble da Harry Potter ettersom jeg hadde hørt så mye om den...
Etter det så ble det da bok 2, bok 3 og bok 4 (Alle på norsk). Sommeren 2003 kom OotP ut på engelsk, og jeg slet meg gjennom den boka i løpet av omtrent et halvt år (var ikke særlig stødig i engelsk, og pågangsmotet var vel ikke så stort). Leste bok 6 på en uke sommeren 2005, og begynte så smått å lese boka på norsk i forrige uke.

Harry Potter er konge! Cool
Scorpy? VA-Scorpy? Big Grin

Uansett.. jeg fikk 1'ern av tanta mi da jeg ble 9 ellerno... jeg syntes at coveret var skummelt, så jeg ville ikke lese den ( Wow ). Menneh.. så fikk jeg høre av et par gutter som hadde lest dena t den var så sinnsykt bra, så da fant jeg ut at jeg skulle lese den likevel, og ble hekta med en gang Smile

Nirvana, Dream Theater, Metallica, Liquid Tension Experiment, Tori Amos, Mew, Sonata Arctica, Gåte, Kaizers Orchestra, Lumsk, Megadeth, System of a Down, Guns N' Roses, Coldplay, Marit Larsen, Franz Ferdinand, Foo Fighters, Audioslave, Red Hot Chili Peppers, Vamp, BigBang
26. February 2006, 12:03

Jeg vet ikke hvor gammel jeg var jeg, men Storebroren min begynte å lese ena for meg da vi var på campingferie, han leste bare et kapittel hver kveld, å til slutt orket jeg ikke vente og leste både ena og toa selv, i løpet av den sommeren leste jeg begge bøkene 7-8 ganger hver. Men da jeg kom tilbake på skolen var det ingen som hadde hørt om dem en gang =(
Så, da trea kom ut fikk søstra mi den i bursdagsgave, og jeg leste selvfølgelig den og. De tre siste bøkene har jeg lest med en gang de kom ut..

"There's no need to call me 'sir', Professor." - Harry Potter
Post Reply 

Forumhopp: