|
Hvorfor har ingen spurt om det før?! - Humlesnurr drepte ikke Voldemort.
|
|
17. August 2004, 20:56
|
|||
|
|||
|
RE: Hvorfor har ingen spurt om det før?! - Humlesnurr drepte ikke Voldemort.
Ja, hvorfor har ingen lurt på det før?! Fatter ikke at jeg ikke har tenkt på det hvertfall.. Hvorfor har ikke Humlesnurr prøvd å drepe Voldemort?
|
|||
|
17. August 2004, 22:02
|
|||
|
|||
|
Har det ikke med profetien å gjøre? Harry må selv drepe Voldie ellers skjer det noe skummelt.
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
18. August 2004, 08:32
|
|||
|
|||
|
Det kan ha noe med profetien å gjøre ja, men i slutten på OotP når Voldemort kom til Magidepartementet og møtte Humlesnurr så spurte jo Voldemort om Humlesnurr prøvde å drepe han eller noe i den duren, åsså da sa Humlesnurr at det fantes verre ting enn døden. Kan faktisk sitere fra boka:
"Du prøver ikke å drepe meg, Humlesnurr?" ropte Voldemort, og de røde øynene smalnet over kanten på skjoldet. "Høyt hevet over den slags brutalitet, hva?" "Vi vet begge at det fins andre måter å knuse en mann på, Tom," sa Humlesnurr (...) "Jeg innrømmer at jeg ikke ville være tilfreds med bare å ta ditt liv -" "Noe verre enn døden fins ikke, Humlesnurr!" snerret Voldemort. "Du tar helt feil," sa Humlesnurr (...) "Det er faktisk din manglende forståelse for at det fins langt verre ting enn døden som alltid har vært din største svakhet -" |
|||
|
18. August 2004, 15:13
|
|||
|
|||
|
JK sa i intervjuet fra bokfestivalen at Dumbledore ikke var helt ærlig når han sa at grunnen til at han ikke vil ta livet til Voldemort var at det å "bare drepe" Voldemort ikke ville tilfredstille han...
Tror at Dumbledore vet mer om det temaet enn han sier (og i alle fall til Voldemort). Enten er det av en grunn utenfor profesien, eller så strekker profesiens omfang seg lengre enn vi har innsett. Men jeg må bare spørre... skal profesien tolkes sånn at siden Voldemort og Harry enten må drepe den andre eller selv bli drept, så kan de ikke bli drept av noen andre?? Jeg mener, om du slo Voldemort i hodet med en øks eller noe (*lol*) -og du ikke var Harry- så kunne du ikke klart å drepe Voldemort? Kanskje det er derfor at Harry har overlevd så mye? Han kan bare skades alvorlig, men ikke drepes, av andre enn Voldemort? Eller har jeg misforstått helt nå...? ~ Life is a box of Bertie Bott's Every Flavour Beans: It's all about picking what's good and avoiding the earwax ~ "Give her hell from us, Peeves!" -- Fred Weasley ~ LIONS FOR THE CUP ~ |
|||
|
18. August 2004, 16:32
|
|||
|
|||
|
Er helt sikker på at Humlesnurr vet mer om emnet og om profetien enn det Harry og vi har fått servert hittil.
Er ikke sikker på det med profetien, at den tolkes dit hen at bare Harry kan drepe Voldemort og motsatt. På en måte gir det jo mening (som du sier med alt som Harry har overlevd), men på en annen måte så virker det jo litt snålt at han skal kunne leve evig helt til Voldemort finner det for godt å drepe han...eller? hm... |
|||
|
18. August 2004, 17:30
|
|||
|
|||
|
Det er vel ikke det at det ikke funker å kakke en øks i huet på Voldemort... Jeg tenker at det heller er det at du ikke får anledning til å gjøre det, for om du ikke er ment til å drepe Voldemort - bare Harry - så kommer du ikke til å klare å drepe Voldemort... Sjønner?
Profetien sier at om ikke Harry dreper Voldemort, så kommer Voldemort til å drepe Harry. Altså er det det som er meant to be! Hvis man følger denne teorien, hadde altså Dumbledore ikke klart å drepe Voldemort om han hadde prøvd, engang! Det er Harry som skal drepe ham. Kompliserte greier dette her, og jeg er ikke så sikker på om jeg helt fikk fram meningen min, her... Jaja.. 'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
18. August 2004, 17:38
|
|||
|
|||
Phoenix Skrev:Ja, hvorfor har ingen lurt på det før?! Fatter ikke at jeg ikke har tenkt på det hvertfall.. Hvorfor har ikke Humlesnurr prøvd å drepe Voldemort?Fordi Harry er den eneste som har makt til og drepe Voldemort. ( det sier i værtfall spådomen ) : :
Give a little love +++ http://www.danradcliffe.com |
|||
|
18. August 2004, 17:53
|
|||
|
|||
|
Det kan faktisk henne at det er Nilus som skal drepe Voldie,men jeg tror at det er Harry som er den Utvalgte
Før: Hermine Nå:Elle "McLaggen makes Grawp look like a gentleman"- Hermione |
|||
|
18. August 2004, 18:15
|
|||
|
|||
|
Kunne ikke profetien helle begge veier, men da Voldemort prøvde seg på Harry ble profetien endret til at han ble den rette? Slik tolker jeg det Dumbledore forklarte harry...
I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
18. August 2004, 20:15
|
|||
|
|||
|
Det er vel pga. profetien....uansett om alle den magiske verdenen stod der med økser, kniver og avada kedavra så ville de ikke kunne drepe Voldemort, men Harry er den utvalgte, den som Voldemort merket, som er den eneste som kan gjøre ende på Voldemort.
|
|||
|
18. August 2004, 21:04
|
|||
|
|||
Smiley Skrev:uansett om alle den magiske verdenen stod der med økser, kniver og avada kedavra så ville de ikke kunne drepe VoldemortDet er nettopp dette jeg mener: ingen i magiverdenen ville få anledning til å stå der med økser, kniver og avada kedavra, fordi Profetien sier det... Jeg tolker Profetien slik at det er uungåelig at Harry dreper Voldemort og motsatt. Et annet utfall er umulig. Men det vil ikke si at noen kan kaste avada kedavra på Voldemort, og den vil bare prelle rett av ham. Tvert imot; sjebnen vil at det skal gå som Profetien sier...
'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
19. August 2004, 16:05
|
|||
|
|||
|
Der er jeg veldig enig med deg Nenya. Det er ikke sånn at man ikke ville klart å kverke ham hvis man f.eks. bombet ham eller noe sånn, men det er nettopp slik at ingen (uten om evt.Harry?) kommer til å gjøre det. Profetien sier hva som kommer til å si, ikke rett ut men den forteller likevel da hva som ikke kan skje.
Magh! |
|||
|
19. August 2004, 16:44
|
|||
|
|||
Phoenix Skrev:Ja, hvorfor har ingen lurt på det før?! Fatter ikke at jeg ikke har tenkt på det hvertfall.. Hvorfor har ikke Humlesnurr prøvd å drepe Voldemort?Han har vist om profetiet siden Harry ble født og før det vet vi ikke noe om han har prøvd eller ikke... Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley |
|||
|
19. August 2004, 16:49
|
|||
|
|||
|
okey - takk Nenya, Joanne og Smiley!
Ble litt for forvirrende for meg, det der tydeligvis *lol*
~ Life is a box of Bertie Bott's Every Flavour Beans: It's all about picking what's good and avoiding the earwax ~ "Give her hell from us, Peeves!" -- Fred Weasley ~ LIONS FOR THE CUP ~ |
|||
|
19. August 2004, 17:46
|
|||
|
|||
Ginny Weasley Skrev:Jeg tror Dumbledore enten prøvde å stoppe Voldemort, men ikke klarte det, eller at han aldri fikk prøvd; før han hørte Profetien, altså... Jeg tror ikke Dumbledore bare satt seg tilbake i stolen etter Profetien, og lot Voldemort gjøre som han ville og drepe hvem han ville bare fordi den eneste som kunne stoppe ham var en liten baby..!Phoenix Skrev:Ja, hvorfor har ingen lurt på det før?! Fatter ikke at jeg ikke har tenkt på det hvertfall.. Hvorfor har ikke Humlesnurr prøvd å drepe Voldemort?Han har vist om profetiet siden Harry ble født og før det vet vi ikke noe om han har prøvd eller ikke... Han gjorde sikkert mye for å forhindre død og fordervelse, men han visste jo at han ikke kunne drepe ham! 'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

:

Ble litt