Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ootp - Nå er det et helt år siden den kom...
15. June 2004, 21:08
RE: Ootp - Nå er det et helt år siden den kom...
Tenk, nå er det et år siden OotP kom ut (på engelsk)...

hvordan leste du den?
for min del satt jeg den første uka av sommerferien og leste om kapp med søstra mi og en kompis... Laugh
ja, det var tider det...
Siter denne meldingen i et svar
15. June 2004, 23:27

Jeg ventet på den norske versjonen!!!!!! Sad Kan du forstå noe så toskete? Kjøpte den norske gjorde jeg og! Att det går an!

Men vennina mi sin kusine leste boken på engelsk, og hun fortalte meg at Sirius døde! Sad Da ble jeg og vennina mi veldig triste... Sad

'I see you are - '
'Dumbledore's man through and through,' said Harry.
'That's right.'

Finn alle innlegg av denne brukeren
16. June 2004, 09:44

pjotrgutten Skrev:Tenk, nå er det et år siden OotP kom ut (på engelsk)...

hvordan leste du den?
for min del satt jeg den første uka av sommerferien og leste om kapp med søstra mi og en kompis... Laugh
ja, det var tider det...
Det var 21. juni den kom, så ett år siden er det ikke ennå :Wink: Jeg og venninna mi drar til London den 21. - snakk om å feire årsdagen!! Smile

Jeg fikk forøvrig boken kl 01 på nattsalg i Oslo sentrum, kjørte hjem og leste gjennom halve natta, sov i 5 timer, leste hele dagen og var ferdig på ganske nøyaktig et døgn.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
16. June 2004, 10:12

Jeg fikk den i postkassa samme dagen. Leste den på tre dager, men hadde besøk av bestevenninna mi i to av dagene, så da ble det ikke så mye lesing. (Men jeg snek meg ganske ofte avgårde for å lese når det var mulig Tongue )

Fikk helt sjokk når Sirius døde, gikk ikke opp for meg i det hele tatt. Jeg satte faktisk fra meg boka rett etterpå for å sove (klokka var tre-fire om natta) og først når jeg våkna begynte jeg å lure på om jeg hadde vært så trøtt at jeg hadde lest feil eller om han faktisk døde. Lovet meg selv fra det øyeblikket jeg var ferdig med boka at nå skulle jeg aldri lese en Harry Potter bok mer, og var 99% klar for å skrive et hat-brev til Rowling.
(Det løftet om å ikke lese en Harry Potter bok mer klarte jeg bare å holde i to timer da, for måtte jo lese om DA-møtene en gang til!!! ++ Tongue ) Big Grin Big Grin

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
16. June 2004, 11:07

Jeg fikk den engelske versjonen i postkassen også, men leste den nok ikke like fort ut som dere andre. Brukte en båt tur på 4 uker, før jeg var ferdig.
Måtte lese stedet hvor Sirius døde flere ganger, før det gikk opp for meg at han var dø. Da begynte jeg å grine! Det var så trist Sad
Men jeg skjønte ikke sammenhengen rundt døden hans før jeg leste den norske versjonen. Jag hadde vanskligheter med å se for meg Sløret og rommet det var i før jeg leste den norske.

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
16. June 2004, 11:41

quizgirl Skrev:Lovet meg selv fra det øyeblikket jeg var ferdig med boka at nå skulle jeg aldri lese en Harry Potter bok mer, og var 99% klar for å skrive et hat-brev til Rowling.
Jeg også!! Jeg også!! *finne LJ-innlegg* Aha. Her! Big Grin

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
16. June 2004, 13:27

[color=#0C6722;]Var ikke nattåpne butikker her. Så jeg fikk pappa til å kjøre meg til butikk og stod der og ventet på 9 om morgenen. Var den første som plukket opp ei bok, fikk pappa til å betale og leste hele veien hjem. Så var det bare å trekke ut telefon, sette seg på rommet og lese. Leste til kl 5 på natta. Da sovna jeg. Med en gang jeg våkna fortsatte jeg og lese, men stoppet like etter at Sirius "døde" for å komme meg på msn og snakke med folk. Hadde ikke greid å lese mer uansett med tanke på at jeg grein som en tulling. *snufs* Ble ferdig med hele boka på ca 24 timer.

Noen dager etter fikk jeg sms fra venninne: "Blir du med å kidnappe ungene til Rowling og henge dem utafor et stup til hu skriver inn Sirius igjen?"[/color]

"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet."

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
16. June 2004, 13:33

Fikk boka i postkassa jeg og, og satt å leste i solsteika.. Leste helt til jeg ble solbrent, og satte meg inn i skyggen og leste. Ble ferdig med den på 3 dager, for jeg måtte på avslutningsfest for ungdomsskolen også..
Gikk ikke helt opp for meg at Sirius døde heller. Måtte faktisk lese de tre siste sidene flere ganger før det gikk opp for meg. Og etter det, så ble jeg nok så trist, kan du si.. Sad

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
16. June 2004, 19:24

La meg si det sånn; det har ikke gått opp for meg ennå. Han er IKKE død.

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
16. June 2004, 20:03

Jeg kjøpte boka på engelsk relativt kjapt etter at den kom ut. Det var sommerferie, og jeg lå på et teppe på plena i solsteiken og nileste. Brukte ca. to dager på å lese den (og det er vel bortimot rekord, til og med for meg!!). Vi hadde masse folk på besøk, men jeg ensa dem ikke, så oppslukt var jeg i boka! De hadde visst prøvd å prate med meg flere ganger uten at jeg egentlig hadde merka dem... Det meste de kunne få utav meg var enstavelses-svar....

Da jeg fant ut at Sirius var død, måtte jeg lese det to ganger. Vel, delvis fordi jeg ikke helt forstod den delen hvor han døde, og måtte lese to ganger for å få med meg innholdet, men også fordi jeg ikke helt kunne tro det! Tårene rant, men mest på grunn av Harry's reaksjon! Er selvfølgelig kjempetrist for at Sirius er "død", og nekter og tro det! Men jeg klarer ikke å se andre grine uten å få masse tårer i øynene selv! Til og med ikke å lese det! Så det ble noen store snufs ja!

God, god bok....

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
16. June 2004, 20:53

Jeg og fikk boka sendt i posten på engelsk, men dessverre var jeg bortreist akkurat den uka. Gjett hvem som gledet seg til å komme hjem?! Kom med tog halv elleve, satte meg til å lese med en gang jeg kom innafor døra, og det neste døgnet satt jeg fastlimt i godstolen med blikket rettet stivt mot sidene. Bare så vidt jeg husket å spise og sove! Tongue Ble veldig facinert av DA-møtene, leste det flere ganger de neste dagene.. De sidene med Sirius' død var litt før triste til å lese særlig mange ganger, jeg har faktisk ikke lest dem mer enn kanskje fem ganger enda.. Selv om resten av boka er flittig lest! :Wink:

...crownless again shall be king.
16. June 2004, 21:01

Ja, god bok! Men trist Sad

Jeg lå i badekaret når jeg kom til Sirius' død... Boken lå på gulvet og jeg hang over kanten mens vann drypte fra håret mitt og tårene rant i strie strømmer.
De sidene der Sirius dør er helt skrukkete av vann og tårer... Sad

Jeg leste så mye at mamma truet med å kaste boken min! :angry: Så jeg la boken i en pose og satt meg på sykkelen... Så satt jeg på en stein og leste i over to timer før jeg måtte gå hjem... Ble sulten... :Wink:

'I see you are - '
'That's right.'

16. June 2004, 21:13

Nenya Skrev:Jeg leste så mye at mamma truet med å kaste boken min! :angry: Så jeg la boken i en pose og satt meg på sykkelen... Så satt jeg på en stein og leste i over to timer før jeg måtte gå hjem... Ble sulten... :Wink:
Hahahahaaa!!! Big Grin

Glad jeg bor for meg selv og kan bestemme hva jeg leser gitt Wink

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
17. June 2004, 12:07

msjoplin Skrev:
Nenya Skrev:Jeg leste så mye at mamma truet med å kaste boken min! :angry: Så jeg la boken i en pose og satt meg på sykkelen... Så satt jeg på en stein og leste i over to timer før jeg måtte gå hjem... Ble sulten... :Wink:
Hehe! *Trekke litt på smilebåndene* Det er vel noe lignede av det pappa sier fordi jeg er så mye på dataen... :S
Husker godt at vi lissom skulle være på tusenfryd den samme dagen som boka kom, men jeg satte meg i bilen og leste i stedet! *kremt* (helt til bestevenninna mi kom da! Selv om det var utrolig vanskelig å legge den fra seg!!)

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
17. June 2004, 17:46

Sitat:Hehe! *Trekke litt på smilebåndene* Det er vel noe lignede av det pappa sier fordi jeg er så mye på dataen... :S

Ja, mamma maser hele tiden på meg om at jeg sitter for mye med dataen... :angry:

'I see you are - '
'That's right.'

Post Reply 

Forumhopp: