|
Galtvort tilatelse fra sirius - Hvordan visste sirius det?
|
|
2. June 2006, 22:52
|
|||
|
|||
|
RE: Galtvort tilatelse fra sirius - Hvordan visste sirius det?
I PoA får Harry en ugle fra Sirius, der står det bl. a. at Harry får lov til å dra til Galtvang. (Dette er i det siste kapitelet)
Men hvordan visste Sirius at Harry ikke hadde lov fra før? Harry hadde ikke sakt det, det hadde han verken hatt tid til eller (tror jeg) tenkt på for øyeblikket, og Harry sendte ikke noe brev til Sirius heller, så hvorfor i all verden tenkte Sirius på dette? Hans tante og onkel vekslet oppbrakte blikk. "Hørte på nyhetene? Nå igjen?" "De skifter hver dag faktisk," sa Harry. |
|||
|
3. June 2006, 09:10
|
|||
|
|||
|
hmh det er vel sikkert mange muligheter for d då, kanskje han har overhørtnoen elever snakke om det i Galtvang når de var der og han var en hund, eller kanskje Lupin har fortalt han det eller noe?
Klem fra Aillya=) |
|||
|
18. June 2006, 20:58
|
|||
|
|||
|
Eventuellt så kan praksisen med å kreve underskrift fra foreldre/foresatte for å få lov til å dra til Hogsmeade skrives tilbake til tiden da Sirius selv gikk på Hogwarts. Dermed har Sirius tenkt at siden Harry ikke har noen foreldre så vil han trenge tilatelse fra en annen verge.
And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
19. June 2006, 12:19
|
|||
|
|||
|
Og siden Sirius aldri så Harry i Hosmeade så kan han ha tenkt seg at han ikke hadde lov.
Dessuten kan Dombledore ha fortatlt Sirius at han ikke hadde lov... I...must...not...look...like...a...baboon's...backside... |
|||
|
19. June 2006, 19:31
|
|||
|
|||
|
Det jeg lurer på er hvordan Harry kunne bruke denne tilatelsen i 2 år mens Sirius var på rømmen uten at noen (Filch f.eks) tenkte over det!?
Dumbledore to Minerva McGonagall: "It's lucky it's dark. I haven't blushed so much since Madame Pomfrey told me she liked my new earmuffs." Hermione: "I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled." |
|||
|
19. June 2006, 19:44
|
|||
|
|||
|
Men blir det ikke slik at Flich har en liste der alle navnene på de som har lov til å reise til Hogsmeade. Jeg ser for meg det nestyen som en klasseliste, der en og en elev sier navnet sitt, og Flich sjekker om navnet står på listen.
I PoA så sier Harry at tillatelsen holder for Dumbledore, og da også antagelivis for den som har avnsvar for den listen... I...must...not...look...like...a...baboon's...backside... |
|||
|
3. April 2007, 17:22
|
|||
|
|||
|
Hvordan kunne Dumledore/Lupin sagt til Sirius at Harry ikke kunne dra til Hogsmead? Snakket de med han da de trodde han var skyldig? Neppe...
Sirius må jo ha vist at Harry bodde med Dumlingene? Da kan han jo ha trodd at de ga han lov? For det gjorde de jo nesten... I brevet fra sirius sto det "...Jeg vedlegger noe som kan gjøre de neste årene på Hogwarts morsommere..." Så Sirius må ha vist at det gjalt flere år, ellers så hadde det jo ikke vore noe vits å sende det når skoleåret var over? Og Harry fikk ikke noe nytt sjema fra Hogwarts, eller? Så det er nok slik at det når man har fått underskrift, så varer det ut hele Hogwarts. Sirius må ha fått vite det av en eller annen... (hakker på alt dere andre sier uten å ha noen svar selv )
Likheter mellom kjærlighet og krig: Lett å starte Vanskelig å stoppe Umulig å glemme |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

)