Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er sirius svaart død? - ?
3. July 2004, 16:18

det jeg mener er at sirius ikke kan være død!!det har vert så mye oppstyr rundt ham i noen av bøkene!!jeg tror ikke at han er død før harry ser kroppen hans But but
han er en utrolig viktig rolle i bøkene,og spesielt for harry!!!

Rowling:Harry and Hermione? You think so? Ron and Hermione. There's a tension there.
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
3. July 2004, 17:00

Vilya Skrev:
Nenya Skrev:Sirius er død! Kan ikke komme tilbake! Utrolig trist, men jeg syns det er på tide at folk bare godtar det!
Herregud, hvordan skal jeg kunne godta noe jeg ikke tor er sant? Jeg tror ikke han er død, da må jo du god ta det og da! *gurgle*

Det var alt for mange mistenkelige ting rundt "dødsfallet" hans. Vi aner jo ingenting om sløret enda, og for alt vi vet kan noen ha brukt en time-turner og usynlighetskappe for å redde ham. Det var et helt rom med tema tid i departementet, hvorfor skulle ikke det kunne være et hint? Jeg ser heller ikke poenget med å bruke hele Prisoner of Azkaban på i introdusere Sirius for så å ta livet av ham to bøker senere uten at han har spilt noen rolle. Jeg tror ikke Sirius er død før jeg har sett kroppen hans!
Hehe, jeje... bare fortsett med vrangforestillingene dine, du, men jeg er sikker på at han er og blir død! But but

Angående den Time-Turneren du snakker om: om noen hadde reddet ham med en Time Turner, så hadde ikke Harry sett Sirius falle gjennom sløret!

Og kanskje en av grunnene til at Rowling drepte Sirius når hele PoA var viet til ham, var fordi hun ville vise hvordan det fåregår når en rabiat Dark Lord herjer landet; ingen blir spart! Hvem som helst kan dø! De karakterene du er glade i er ikke trygge selv om de ikke har spilt en så stor rolle enda. Hvem som helst kan dø! Sad

'I see you are - '
'Dumbledore's man through and through,' said Harry.
'That's right.'

3. July 2004, 21:02

[color=#0C6722;]Personen med Timeturneren stod selfølgelig bak sløret og kastet usynlighetskappa over Sirius i det han falt gjennom. De kan jo ikke forandre det som allerede har skjedd og måtte naturlig nok stå bak så Harry så at Sirius datt gjennom sløret.[/color]

"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet."

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
3. July 2004, 22:10

Vilya Skrev:Personen med Timeturneren stod selfølgelig bak sløret og kastet usynlighetskappa over Sirius i det han falt gjennom. De kan jo ikke forandre det som allerede har skjedd og måtte naturlig nok stå bak så Harry så at Sirius datt gjennom sløret.
Det er jo ingen bakside på sløret! But but Faller du gjennom sløret, så kommer du ikke ut på andre siden! Og Rowling hadde aldri gidda å grine om Sirius ikke faktisk døde! Eh

'I see you are - '
'That's right.'

3. July 2004, 22:28

[color=#0C6722;]Det var jo en portal som stod midt i et tomt rom så vidt jeg forstod... Vi har jo bare sett Sirius falle gjennom. Er da like sannsynlig at han forsvant under usynlighetskappa til noen som stod på andre sida av portalen å ventet som at han bare ... forsvinner.[/color]

"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet."

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
5. July 2004, 22:19

Sitat:Og Rowling hadde aldri gidda å grine om Sirius ikke faktisk døde!

Hva om det med grininga bare var noe Rowling fant på slik at det skulle være mer troverdig at Sirius er død? Eller at hun grein litt når hun drepte ham, og så kom hun på at han kommer tilbake igjen, men så måtte hun grine litt likevel fordi det var så trist å måtte drepe ham? *fantasien blomstrer*

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
7. July 2004, 13:18

Nenya Skrev:
Vilya Skrev:
Nenya Skrev:Sirius er død! Kan ikke komme tilbake! Utrolig trist, men jeg syns det er på tide at folk bare godtar det!
Herregud, hvordan skal jeg kunne godta noe jeg ikke tor er sant? Jeg tror ikke han er død, da må jo du god ta det og da! *gurgle*

Det var alt for mange mistenkelige ting rundt "dødsfallet" hans. Vi aner jo ingenting om sløret enda, og for alt vi vet kan noen ha brukt en time-turner og usynlighetskappe for å redde ham. Det var et helt rom med tema tid i departementet, hvorfor skulle ikke det kunne være et hint? Jeg ser heller ikke poenget med å bruke hele Prisoner of Azkaban på i introdusere Sirius for så å ta livet av ham to bøker senere uten at han har spilt noen rolle. Jeg tror ikke Sirius er død før jeg har sett kroppen hans!
Hehe, jeje... bare fortsett med vrangforestillingene dine, du, men jeg er sikker på at han er og blir død! But but

Angående den Time-Turneren du snakker om: om noen hadde reddet ham med en Time Turner, så hadde ikke Harry sett Sirius falle gjennom sløret!

Og kanskje en av grunnene til at Rowling drepte Sirius når hele PoA var viet til ham, var fordi hun ville vise hvordan det fåregår når en rabiat Dark Lord herjer landet; ingen blir spart! Hvem som helst kan dø! De karakterene du er glade i er ikke trygge selv om de ikke har spilt en så stor rolle enda. Hvem som helst kan dø! Sad
personen som brukte timeturneren kan umulig ha rukket å hente et usynlighetskappe også redde sirius igjen, og om noen skulle klare det på noen måte... hvorfor ikke knivstikke alle de onde mens han/hun kunne uten å bli oppdaga, så slapp dem å redde Sirius fra noen ting.

jeg tror Sirius er død og at en god bok serie må offre en karakter eller to som vi vil savne.

Just for safety's sake, if a big, hairy, older man tells you he has "magic" to show you, then tries to lead you into a dark alleyway... Just Run Away!

http://www.potterpuppetpals.com/index.html
(morsom Hogwarts-film)
8. July 2004, 20:25

Tror heller jeg holder meg til teorien om at Sirius kan komme tilbake, da har jeg iallefall noe å håpe på.

"...Ingen av dem kan leve..."
"...Så lenge begge lever."
10. July 2004, 13:08

Han er død. No doubt. Dessverre. Men det irriterer meg veldig (!) at ikke feks Lupin tok en Timeturner og gikk til slåssrommet og sendte en forbannelse til Bella rett før hun tok Sirius.

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
10. July 2004, 19:02

Ja, det var mye de kunne gjort for aa forhindre at Sirius dode, men som Hermione sa i 3'eren naar hun fikk Time-Turneren sin, saa er det veldig alvorlig og straffbart aa forandre paa tiden... What?

'I see you are - '
'That's right.'

10. July 2004, 19:46

Tror Sirius er død, men er åpen for at han faktisk kan komme tilbake. Men for å si det sånn; jeg håper rett og slett at Sirius er død. Hvis ikke gjør JK Rowling det alt for "lett" og det blir i i det hele tatt litt dumt.... Hvis dere skjønner hva jeg mener. Bare fordi det er en trollmannsverden, betyr det ikke at alt kan fikses. Nå har jeg ikke boka for hånd her, men Ron sa det jo selv i PS: Man må ofre noe!
Ok.. så var det sjakk det var snakk om, men det er da nesten krig!

"These books can't possibly compete with centuries of established history, especially when that history is endorsed by the ultimate bestseller of all time."
"Don't tell me Harry Potter is actually about the Holy Grail!"
"I was referring to the bible."
"... I knew that!"
da vinci code

ah... poor Lucius.
13. July 2004, 20:26

ok.... de var noen som skrev at de ikke skjønte vitsen med å bruke bok 3 på å introdusere sirius, når han blir drept i bok 5....
husk hva homlesnurr sa: en kraft som på samme tid er mer underfull og mer fryktelig en døden....
(nesten) alle er vel overbevist om at denne kraften er "love"..... siden homlesnurr sa: det var hjertet ditt som reddet deg.... (harry besat av voldemort)

mer underfull (kjærlighet/forelsket...) og mer fryktelig (miste noen du er glad i/elsker.....)en døden....

det at sirius døde er bare noe som må skje for at harry til slutt skal klare å bekjempe voldemort....

p.s. jeg er overbevist om at harry kommer til å få kontakt med sisius på en eller annen måte......
Smile
13. July 2004, 20:48

Jeg tror han er død. I en krig så er det ofre....og spesielt i dette tilfellet...så viser det oss at de onde viser ingen nåde når det gjelder å drepe uskyldige for at de skal nå sine mål.
14. July 2004, 01:26

quizgirl Skrev:Han er død. No doubt. Dessverre. Men det irriterer meg veldig (!) at ikke feks Lupin tok en Timeturner og gikk til slåssrommet og sendte en forbannelse til Bella rett før hun tok Sirius.
Tidsreisekonseptet som Rowling benytter seg av, forutsetter at man ikke kan endre fortiden. Den tidsreisende og de tidsriktige er i samtid alltid, og handlingene som den tidsreisende gjør, skjer samtidig som de tidsriktiges. Altså er det som skjer, endelig. Alltid.

Tidsreisekonseptet som er i for eksempel "tilbake til framtiden" er et annet igjen. Der kan man endre alt ved å i det hele tatt reise tilbake. Ved å lage et fotspor i sanden kan man sørge for at et land ikke oppnår demokrati, liksom... ens handlingers innvirkning på tiden kan man ikke forutse, er moralen i denne framstillingen.

Men Rowlings metode er altså annerledes, og moralen kan vel bare være at det som har skjedd, har skjedd, mens vi kun kan endre framtiden.

Ikke så dumt det heller, nei...
14. July 2004, 21:10

Smiley Skrev:Jeg tror han er død. I en krig så er det ofre....og spesielt i dette tilfellet...så viser det oss at de onde viser ingen nåde når det gjelder å drepe uskyldige for at de skal nå sine mål.
Sirius er jo ikke sååå uskyldig da, :Wink:
han var blant kjemperne og i en krig så er det alltid noen som dør...
synd at han døde som en "morder" etter departementet å dømme, for han var jo uskyldig.

Just for safety's sake, if a big, hairy, older man tells you he has "magic" to show you, then tries to lead you into a dark alleyway... Just Run Away!

http://www.potterpuppetpals.com/index.html
(morsom Hogwarts-film)
Post Reply 

Forumhopp: