|
Er sirius svaart død? - ?
|
|
29. July 2004, 09:58
|
|||
|
|||
|
Nei, men magidepartemanget regner vel ikke med at det helt tilfeldig kan oppstå en kamp mellom voldemort`s verste dødsetere, føniksordren, og noen elever fra Galtvort.. (!) Og i DEN avdelingen av alle avdelinger..!
|
|||
|
29. July 2004, 10:02
|
|||
|
|||
Phoenix Skrev:Nei, men magidepartemanget regner vel ikke med at det helt tilfeldig kan oppstå en kamp mellom voldemort`s verste dødsetere, føniksordren, og noen elever fra Galtvort.. (!) Og i DEN avdelingen av alle avdelinger..!Nei, du har et poeng! Hvis ikke Fudge hadde vært en Seer, da! Ser for meg han som bruker bowleren som krystallkule, og får sånn stemme som Trelawney får, når hun gir en riktig spådom.
*H*O*G*W*A*R*T*S*!* |
|||
|
29. July 2004, 23:08
|
|||
|
|||
|
Hehe... Trodde vi ble enig om at det sløret var en portal til ett-eller-annet, kanskje dødsriket...? Og at de brukte det til å henrette folk før de fikk Dementorene? Hvor i alle dager har jeg hørt dette?
'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
30. July 2004, 09:44
|
|||
|
|||
|
Jeg hvet ikke helt. Det virker så usandsynelig at en eller annen skulle
stå og kaste en usydlighetskappa over han, de kunne jo ikke vite at Sirius skulle falle gjennom sløret da. Jeg for min del håper han lever, men jegtror kansje at han er død
Give a little love +++ http://www.danradcliffe.com |
|||
|
31. July 2004, 09:39
|
|||
|
|||
|
[color=#0C6722;]Herregud, blir nødt til å forklare enda en gang. Sløret henger på en portalting midt på en stor platform i midten av et rom. Bellatrix og Sirius hopper opp der og sender masse spells mot hverandre, B, sender en rød stunning spell, som bommer. Like etterpå sender hun enda en spell (siden det ikke står noe og jeg regner med at Harry hadde reagert på MASSE grønt lys går jeg ut fra at det er enda en stunning spell), denne treffer Sirius i brystet og sender ham gjennom sløret, hvor han forsvinner. Lupin ser dette og sørger for å holde Harry vekk. Senere går han inn i Tidsrommet, henter en Time-Turner (om han ikke har en fra før, vet aldri) og får tak i usynlighetskappe. Så tar han på seg kappe, reiser tilbake i tid, stiller seg på den andre sida av sløret (og man trenger ikke gå gjennom for å komme på andre sida) og venter. I det Sirius faller sørger han for at kappa dekker begge to, så venter de der til alle har forlatt rommet før de drar rett til Grimauld Place og.. ja
![]() Vet det er fåfengt, men er i alle fall en teori i stedet for bare å si at jeg tror han lever.[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
31. July 2004, 09:51
|
|||
|
|||
|
Reiser han tilbake i tid? Ja det var en ny og ganske bra teori.
|||
|
31. July 2004, 18:22
|
|||
|
|||
|
Tror du ikke Sirius hadde "åpenbart" seg for Harry om han ennå var i livet? Hadde da også ikke Dumbledore vist om det? Dumbledore snakker jo om Srius sin død.
Det blir jo også snakket om at ordenen har liten tilgang på usynelighetskapper, og hvorfor hadde akkurat Lupin en der når han trengte den? Hvis det skulle være så enkelt å redde folk fra de døde, hvorfor dør da folk i trollmannsverdenen? Da kunne de gjordt hva du ville, og bare be noen hente dem etterpå... Slik jeg har forstått time-turnere så virker de slik at så lenge noe ikke allerede har skjedd, så kan du omgjøre den tenkte situasjonen, hvis ikke kan du ikke endre noe... I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
31. July 2004, 20:41
|
|||
|
|||
|
men... han falt inn! Du sier Remus står på andre siden.. det hjelper ikke. Han faller gjennom portalen, kappe eller ikke. I såfall må Remus dytte sirius(med kappe) før han treffer sløret. Men da har jo ikke Remus en kappe selv! Og hva skjer hvis man går gjennom portalen feil vei? det kan skje noe da også. Synes teorien er tvilsom.. tror Sirius virkelig er død.
"These books can't possibly compete with centuries of established history, especially when that history is endorsed by the ultimate bestseller of all time." "Don't tell me Harry Potter is actually about the Holy Grail!" "I was referring to the bible." "... I knew that!" da vinci code ah... poor Lucius. |
|||
|
31. July 2004, 21:29
|
|||
|
|||
|
Tror Sirius er død jeg. Ferdig med det. Tror ikke JKR har planer om en superavansert revival-teori.....dessuten sa hun jo før boken kom, at noen kommer til å dø.....
Tror ikke engang wizards kan vekke folk fra døde....men skulle ønske de kunne!
"Vig ifra mig, I skabbede Pralepave! Vig, I tølper!" - Ridder Callagal |
|||
|
31. July 2004, 21:37
|
|||
|
|||
|
Ja, er enig med deg Dung. Det ville begynt å blitt litt sinnsvakt hvis en person plutselig dør, og like plutselig skal han vekkes til livet igjen. På en måte.. Jeg tror ikke JKR løy om at noen skulle dø i bok 5. I så tilfelle hadde hun ikke trengt å sagt noe om dødsfall i det hele tatt, og så kunne det vært en "overraskelse". Det er trist, men..
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
1. August 2004, 00:14
|
|||
|
|||
|
Og Rowling har sagt at døden er endelig! Ingen kan bringe de døde tilbake til liv, trollmann eller ikke; Time-Turner eller ei... Dør man, så er man dø!!!
'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
1. August 2004, 01:25
|
|||
|
|||
|
[color=#0C6722;]Jeg er fullt klar over at man ikke kan forandre fortiden. Så hadde de først sett Sirius ligge død på bakken hadde det ikke vært sjans. Det at han forsvinner får meg til å tvile. Ja, det er helt sikkert noe merkelig med den portalen, men hva om han bare falt gjennom og rett under usynlighetskappa og at det var derfor han forsvant. At det ikke hadde noe med portalen å gjøre likevel.
Det at Sirius ikke sier fra til Harry er i følge min teori, at Sirius er en veldig viktig person i kampen mot Voldie. Harry har en tendens til å ødelegge ting han vet om, så da er det like greit han ikke får vite det. Jeg vet det sikkert er fåfengt, men jeg vil ikke tro Sirius er død før vi får et annet bevis enn at folk sier han er borte.[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
1. August 2004, 07:05
|
|||
|
|||
|
skjønner godt hva du mener.. men det var ikke forandring av tid jeg snakket om.. OK.. hm. sånn tenker jeg:
Remus står på den ene siden. Sirius faller mot åpningen. Remus må gå gjennom portalen bakfra for å ta i mot sirius før han treffer sløret og faller gjennom. Men hva hvis det skjer noe om man gikk inn bakfra! Would they risk it? "These books can't possibly compete with centuries of established history, especially when that history is endorsed by the ultimate bestseller of all time." "Don't tell me Harry Potter is actually about the Holy Grail!" "I was referring to the bible." "... I knew that!" da vinci code ah... poor Lucius. |
|||
|
1. August 2004, 10:32
|
|||
|
|||
|
hym..hym jeg synes dette byner å bli veldig vanskelig jeg,
det er mye riktig i at de ikke har liket til Siriussom bevis, men jeg tror kansje at den teorien om at Lupus reiser til bake i tid er litt for komplisert. Hvis Sirius virklig ikke er død tror jeg nok at det finnes en annen forklaring : : (men teorien er slett ikke værst)
|||
|
1. August 2004, 10:56
|
|||
|
|||
|
Hvis det hadde vært så enkelt å forhindre at folk forble døde i trollmannsverdenen, hadde den antageligvis vært ganske overbefolket...
Jeg tror Sirius er død. Selv om det er noe merkelig med døden hans. Siriusly! "HERMY! WHERE HAGGER!" - Grawp |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Ser for meg han som bruker bowleren som krystallkule, og får sånn stemme som Trelawney får, når hun gir en riktig spådom.
Jeg for min del håper han lever, men jeg

: (men teorien er slett ikke værst)