Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er sirius svaart død? - ?
18. August 2006, 02:54

At Sirius døde var noe av det verste jeg har opplevd i hele mitt liv ,,. Confused

Jeg tror og har alltid trodd: at han kommer tilbake. Har et umenneskelig stort håp om det.

Sam, Frederick, Don Juan og Sirius = MINE.
PotC 3 og Harry Potter and the Order of the Phoenix premiere London 2007 <3
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
31. August 2006, 21:30

På TDP (Bok 7/Hva er med i boka) ligger det en link til et intervju med Rowling fra CBBC Newsround, og der sier hun at : "vi får vite litt mer om hvorfor Sirius måtte dø"...

Jeg liker det overhodet ikke, hun dreper karakterer vi liker her, men det er som med Humlesnurr; jeg tror vi må komme oss igjennom sorgen og akseptere at sånn er det bare...

Men det er lov til å bli sint, lei seg, frustrert, å gå inn i fornektelse og fortsatt håpe at han kommer tilbake...

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
Finn alle innlegg av denne brukeren
21. January 2007, 15:14

Sirus er død, det er et klassisktrekk, som man feks ser i eventyr, Vladimir Propps liste med kjennetegn: Helten må gå alene.

Derfor tror jeg det var slik at de måtte ta bort Sirius.
19. March 2007, 15:35

[color=#C9A247]Broren min sier at Sirius og Dumledore måtte då slik at Harry ble, den beste, største og flinkaste i hele trollmannsverdenen. Det synest jeg er kjipt...Hvem har sagt at Harry M

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
14. July 2007, 03:21

Dau som ei flue.
14. July 2007, 18:43

Jeg har ombestemt meg. Han er nok død likevel. Meeeeeeeeeeeeeeeeeeen Harry får sikkert snakke med han gjennom et maleri eller noe Smile

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
7. August 2007, 21:32

Dumbledore's død spiller en viktig. Men siden dette skal være spoilerfritt sier jeg ikke mer om denne saken.

Savner en nærmere forklaring rundt "The veil". Jeg ser på det som en åpning inn i Dødriket, men forstår ikke hvorfor den befinner seg i Department of Mysteries. Hvorfor måtte Sirius død? Kanksje det er for å understreke alvoret Harry befinner seg i. Han tok et feil steg og ble lurt av Voldemort - dette fikk alvorlige følger.
Post Reply 

Forumhopp: