Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gnav! - Hvor blir det av gnav?
28. February 2006, 22:41

En poltergeist er i følge min blå ordbok et husspøkelse som lager uro og bankelyder.
Tydeligvis ifølge Rowling har den altså farger.

Jeg må si at jeg egentlig ikke savner Gnav. Jeg liker han ikke. Litt synd å si det..
I 6. boka blir han jo ganske morsom da, men ellers så synes jeg det er helt greit å kutte han ut.

Men, når vi snakker om poltergeister, har ikke familien wiltersen en poltergeist på loftet?
Synes å huske at Harry ligger å hører på at den banker og bråker oppe på loftet når han er der..
Eller er det bare jeg som innbiler meg ting?

"There's no need to call me 'sir', Professor." - Harry Potter
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
1. March 2006, 08:23

Hermyluna Skrev:Ja det må være surt å ikke få lov til å spille i HP. Eller å bli kuttet vekk... slik som Mrs. Wealsey i GoF
Ble hun kutta vekk? Fikk aldri se sluttenSad Hun skulle jo lixom møte Sirius får første gang jo!!!

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
11. March 2006, 18:17

Catherine Black: Ja, Fru Wiltersen er ikke med i GoF i det hele tatt. Men hun er bekreftet til OotP!!

Everafter: Det Wiltersene har på loftet er et gravgespenst:

Ghul (Ghoul; også kalt Gravgespenst)
MD-klasse XX
Pen er ghulen ikke, men heller ikke spesielt farlig. Den minner mest om en noe slimete, liten rise med utstående tenner og holder stort sett til på loft eller låver hos trollmenn, hvor den spiser edderkopper og nattsvermere. Den stønner og kaster iblant saker og ting, men er egentlig nokså enfoldig og gjør ikke noe verre enn å knurre stygt hvis en snubler over den. Avdelingen for oppsyn og kontroll med magiske vesener har en egen Ghul-patrulje, som sørger for å fjerne ghuler fra boliger som blir overtatt av gomper, men i trollmannsfamilier blir ghulen ofte et felles referansepunkt og iblant til og med em kjæledegge.

Utdrag fra: Fabeldyr og hvor de er å finne

Living's easy with eyes closed
13. April 2006, 21:02

Gnav er egentlig et must, man kan ikke kutte ut en av de Karakterene i den boka, alt må være med, Gnav er jo enveldig viktig person i siste halvdel av bok fem, de kan ikke bare kutte ut han når Wiltersen-tvilingene drar/stikker av fra skolen...Sad
1. August 2006, 09:11

Men når de lager filmene så har de jo hatt dialog med Rowling. Og hvis ikke hun har protestert på at Peevs ble borte så har han vel ikke en så stor rolle. Jeg mener, jeg liker ham å skulle gjerne hatt ham der. Men han er vel ikke direkte viktig for Harry og vennegjengen i forhold til kampen mot Voldemort?..

7 bøker, hva nå?
1. August 2006, 09:34

Jeg synes egentlig Gnav er en smule irriterende, ihvertfall når han begynner å vræle på Nask for å sladre på Harry...
Men jeg er helt enig i at han må være med i OotP, pga scenen med Fred og Frank, også skulle jeg gjerne sett den scenen hvor han prøver å herpe ei lampe, og McSnurp hvisker at :"gjengene går andre veien"... Hahaha, jeg holdt på å dø av latter da jeg leste den der...

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
6. August 2006, 21:47

Enig, det var kjempe morsomt å lese om det. Jeg skulle ønske at harry potter filmene kunne ha den samme smaken som bøkene... men det er visst ikke mulig, er det? Confused
31. August 2006, 18:10

vel, jeg mener og ha sett ham et sekund i den første filmen. han fløy over et bord og lo en ond latter. hvis det var ham da.Big Grin

No one can be good.
No one can be evil.
We can just be ourselfs.
31. August 2006, 19:18

Det var vel bare Neste Hodeløse Nick, Blodbaronen, Den trinne Munken og en dame vi så, var det ikke..?

4. September 2006, 06:53

Smurf80 Skrev:Det var vel bare Neste Hodeløse Nick, Blodbaronen, Den trinne Munken og en dame vi så, var det ikke..?
Det er faktisk noen som påstår at de har sett Gnav i den første filmen, der inne i The Great Hall... :/

EDIT: Prøvde å finne fram til personen som spillte han påIMDB, men de har visst tatt vekk navnet... Men jeg sverger på at jeg så en som hadde spillt han i filmen! Husker bare ikke hva han het.. Tongue

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
4. September 2006, 08:20

Hmmm, da skal jeg se ekstra nøye etter neste gang jeg ser filmen!

11.09: Jeg så filmen i helgen, og jeg så ham ikke jeg!? Kanskje jeg må kjøre igjennom filmen bilde for bilde..? Laugh

8. January 2007, 17:16

Skuffende, det er alltid gøy å lese om Peeves, syns at selv om de ikke for plass å ha han å gjøre tingene sine, så kunne jo Peeves vært med sånn som feks at Harry går forbi han, ser han gjøre noe jævelskap i bakgrunnen.

ingen vits i å kutte han helt ut, er sikker på at de kunne fått plass til han på filmene om de bare hadde prøvd. :angry:

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
26. July 2007, 11:06

han er jo mye morsommere han en alle de andre spøkelsene som de selfølgelig har greidd å få med. pluss at gnav spille faktisk en ganske viktig rolle i 5ern ingen av spøkelsene gjør det i noen som helst av bøkene.

hvertfall etter det eg kan huske.What?
27. January 2008, 08:48

Noen har kanskje spilt noen roller, men jeg er enig i at Gnav har den største rolle av de.
1. February 2008, 23:59

dunehelm Skrev:pluss at gnav spille faktisk en ganske viktig rolle i 5ern ingen av spøkelsene gjør det i noen som helst av bøkene.
Så vidt jeg kan huske ble en av dem forsteinet i toern ;-)
(På andre forumer kunne denne blitt tatt som grisete, men heldigvis ikke her ;D)
Post Reply 

Forumhopp: