Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dødsetermasker! - Er det to ulike typer?
3. February 2007, 17:54
RE: Dødsetermasker! - Er det to ulike typer?
Så traileren til OotP for hvem-vet-hvilken-gang her om dagen, og la merke til noe litt underlig...
Det kan virke som om det er to ulike typer dødsetermasker, for i traileren får vi nemlig se to personer (med maske på) som vises i noen kjappe glimt. Den første stikker hodet opp like etter at Sirus prater i begynnelsen:
Bilde 1
Og den andre ser vi dukke for en forbannelse litt senere i traileren:
Bilde 2

Den på bilde nr.2 ser veldig underlig ut med de "bollekinnene", det blir nesten litt komisk Tongue
Men spørsmålet blir jo da, hvorfor er det to forskjellige typer?
Er feks. den på bilde 1 av "høyere rang" enn det som kanskje er "helt vanlige" døsetermasker på bilde to?
Det er selvfølgelig også en mulighet for at en ev disse bildene ikke viser en dødseter, men noe helt annet...men hva skulle det være?

Hva tror dere?

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
4. February 2007, 22:01

Sikker på at det ikke er den samme masken, men at bilde 2 er i en anne vinkel, slik at den ser annerledes ut? Det finnes jo ikke noe grunnlag i bøkene i alle fall for to ulike typer dødsetermasker, så hvorfor skulle de innføre noe sånt i filmene?

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
5. February 2007, 02:42

Jeg har også fundert litt over dødseter maskene, i GoF var jo maskene av en helt annen type.

Jeg trodde det bare var 1 type masker for dødseterne, eller?

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
5. February 2007, 10:35

Liave Ekeli Skrev:Sikker på at det ikke er den samme masken, men at bilde 2 er i en anne vinkel, slik at den ser annerledes ut? Det finnes jo ikke noe grunnlag i bøkene i alle fall for to ulike typer dødsetermasker, så hvorfor skulle de innføre noe sånt i filmene?
Er ganske sikker på at det er to forskjellige masker vi ser der, se litt nærmere på "øynene" og "munnen", da ser man tydelig at det er to ulike masker!
Men jeg er ening i at det er merkelig hvis det skulle være to ulike typer...hva er hensikten med det liksom? Confused
Det eneste jeg kommer på akkurat nå er det jeg nevnte i forrige post, at feks. den på bilde en er av "høyere rang" (Lucius kanskje?), mens den på bilde to bare er en "vanlig" døseter (det er vel dem det er flest av?).
Det kunne kanskje være for å gi seerne inntrykket av at "døsetersystemet" har sine grader og er mer avansert enn ved første øyekast Wow

Severus Snape: Man får ikke akkurat inntrykk av at det er flere ulike dødsetermasker i bøkene, men i filmene pleier de jo å gjøre ting litt annerledes! Og med en ny regissør så blir det ofte en del endringer, bare se på hvordan skolekuttene har forandret seg fra en film til en annen... Men jeg synes disse maskene egentlig er bedre enn de i Gof (bortsett fra "bollekinnene", så er den på bilde 2 veldig lik sånn som jeg forestiller meg maskene), disse er på en måte mer skrekkingytende fordi du ikke ser noenting av ansiktet til personen bak masken Hot Bounce

5. February 2007, 21:08

Jeg haar studert bildene nøyere, og det ser ut som om at det er den samme masken på bilde1 og bilde2...

Det er ikke bollekinn, men munnen som ser ut som bollekinn på bilde 2...

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
7. February 2007, 18:10

Så traileren på nytt i går, å nå fant jeg en tredje type dødsetermaske!
Den vises i millisekundet (eller hva det heter) før det skifter til den grønne masken på bilde 1, og den ser ganske ekkel ut...
Har også fått fatt i en klarere versjon av de to bilden i første post, å da ser man tydelig at øyehullene er ulike, dermed er det nødt til å være to forskjellige masker! Den på bilde 1 har liksom "runde" øyehull, mens den på bilde to har mer avlange og "spisse". Og med den nyeste jeg oppdaget, så blir det dermed 3 ulike dødsetrmasker Wow
Hvorfor det mon tro? Kanskje for å skape litt variasjon? What?

Forbedret versjon av bilde 1
Forbedret versjon av bilde 2
Den nye masken

Vet ikke hvorfor, men jeg har en følelse av at Lucius "gjemmer" seg bak den grønne maska på bilde 1 Tongue

7. February 2007, 22:53

Jeg ser fortsatt ikke forskjell på de 2 første maskene, men det kan jo være siden de er tatt fra forskjellige vinkler...
Men den tredje masken, den er jo helt klart ikke den samme som de andre.

Og hvorfor? Sikkert fordi filmselskapene liker å finne på sine egne ting å ha med i filmene, framfor å få med mer av det JK har skrevet:angry:

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
8. February 2007, 20:02

Severus Snape Skrev:Jeg ser fortsatt ikke forskjell på de 2 første maskene, men det kan jo være siden de er tatt fra forskjellige vinkler...
Men den tredje masken, den er jo helt klart ikke den samme som de andre.

Og hvorfor? Sikkert fordi filmselskapene liker å finne på sine egne ting å ha med i filmene, framfor å få med mer av det JK har skrevet:angry:
Fargen er i hvert fall forskjellig, den ene (bilde 1) er grønn mens den andre (bilde 2) er sølvfarget...dessuten har den grønne masken et mønster liksom ingravert i overflaten Wink

Dette med at filmselskapene liker å finne på sine egne ting har vi sett før, og det har jo blitt påpekt at filmene bare er "basert" på bøkene Dozing Off
Variasjon og "grader" er den eneste ideen jeg kommer på når det gjelder dette med at det er ulike dødsetermasker, la oss feks. ta den scenen hvor Harry & Co er nedi Mysteriavdelingen: Da er det antagelig en flokk med døsetere som dukker opp, og for å gi seerne en mulighet til å få et inntrykk av hvor "mange" dødsetere det faktisk er, så gir de dem forskjellige masker - og "lederen" (Lucius?) blant dem får selvfølgelig den som ser...skumlest ut, for å vise at han er høyt på strå. Eh

12. June 2007, 13:04

Vel, hvorfor ikke?
Jeg tror du er inne på noe vesentlig med det siste du kom med. I stedet for at alle skal se like ut, noe jeg personlig mener fort kan bli litt kjedelig, lager de kanskje forskjellige masker til de forskjellige dødseterne' for at vi kan skille mellom dem når vi ser filmen.
Alt kan stemme, selvfølgelig. Variasjon, grader, og et filmatisk grep for at vi skal skjønne hvem som er hvem når det braker løs.

Oh my god! I've killed Harry Potter!
13. June 2007, 12:16

Ja... Det er noe i det Kärch sier. Og det kan jo hende at alle "lager" sine egne masker. Ville vore litt styr for Voldemort å lage til alle sammen, for det ser jo ut til at dei er klistret til annskiktet slik at de må vere spesiallaget til alle. Og den med bållekjaken kan vel ha hatt litt stor bollekjakeWhat?

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
14. June 2007, 10:56

Jeg syns det er kult at de har forskjellige masker. De maskene representerer (kanskje?) litt av deres personlighet, og deres utseende. Hvert menneske er forskjellig, så hvorfor skulle ikke maskene være forskjellig også?
Kan også være mulig det, som det blir nevnt, at en maske signaliserer "høyere rang" og derfor er annerledes. Syns det er stilig lell, jeg. Smile
(Spesielt etter å ha sett Death Masks på den offisielle hjemmesiden til WB! Big Grin )

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
18. June 2007, 19:33

[color=#736AFF]*Nikke til Majo* Det er nok slik det er, tror jeg da. Men jeg liker at folk kommer med teorier likevel Big Grin.

11.7.07. Nå vet jeg helt sikkert at det finnes minst 5 ulike dødsetermasker. Jeg kjøpte et Harry Potter klistremerkealbum (kunne ikke la være) og der sto det:
[i]Dødsetermasker
D

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
Post Reply 

Forumhopp: