Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva burde ha vært med i filmene? - Som dere savnet fra bøkene
4. March 2007, 15:36

Wizard 5 Okey... Han har vi ikke sett i filmene nei. Men jeg har egentlig ikke tenkt noe over det. Han spiller egentlig ingen rolle for meg, han er bare irriterende, synes jeg.

7 books later:

Now what do we do??

[frantic typing!:] f a n f i c t i o n . n e t

[Enter]

......

Big Grin
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
4. March 2007, 22:22

Filmer blir aldri like bra som boken bak filmen. Jeg er glad for å ha noe å kritisereTongue og dessuten er det jo bøkene som er "the real thing" ikke sant?

*'^¤Simsalabim & Hokkuspokkus¤^'*

"Over there it's bling-bling, over here it's bling-bang"
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
11. March 2007, 21:47

Ceza Skrev:Filmer blir aldri like bra som boken bak filmen. Jeg er glad for å ha noe å kritisereTongue og dessuten er det jo bøkene som er "the real thing" ikke sant?
Jepp, bøkene er best! Ingen tvil om det Big Grin
Og når det gjelder filmene, så er jeg ganske fornøyd med dem...selv om det er mye som godt kunne vært med, men som ikke er det. GoF er foreløpig min favoritt av filmene (henger kanskje sammen med det faktum at boka er høyt på favorittlista), og OotP ser jo lovende ut!
Jeg tror man bare rett og slett må glede seg over tingene som faktisk er med, ikke hva som "mangler". Men det er jo fint med diskusjoner og engasjemang om saken Wink

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
10. April 2007, 19:52

Det er så lite som er med! Men, jeg må innrømme at jeg ikke hadde orket å sett en film på 6-7 timer. Jeg synest de skulle ha tatt det der med da Mørkets Merke viste seg i GoF på en helt annen måte. Det ble liksom helt feil, alt smmen! De skulle ha vært i skogen, Hermione skulle ikke bli slept slik med folkemengden, fjeset til Kroek junior skulle ikke blitt visst...

Og Rita Slita ble jo ikke nevt i det hele tatt omtrent! De fikk det til å se ut som om det bare var noe Hermione brydde seg om, og at Harry ga blaffen.

Blunka, skulle vore med og Gnav!

Og i Galtvang i PoA var Hermione og Ron, men var ikke de erkefiender da Axe

Her ble det visst en blanding av de norske og engelske navnene. But but

Katie: Var dette langt nok? Laugh

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
21. May 2007, 15:38

Nå er det lenge siden at jeg har lest bok nr.4 og set filmen har jeg kun en gang. Smile

Men for bok nr.1 synes jeg likesom de klarte og få det vigeste med. Liker film nr.1 ganske bra ^^ Det samme gjelder film nr.2
Okej film nr 4.

Er det bare meg eller var starten på filmen og bok helt forskjelligt? Synes de manglede en masse. Og husker jeg feil eller er Harry ikke hos Dursley i bok nr.4 i starten. Som sagt det veldig lenge siden at jeg har lest den bok. Men jeg husker følelsen av da jeg så film nr.4 at jeg synes der manglede en masse.

Jeg synes Hermiones eh hufalfeting skulle ha vært med. Og Rita og. Jeg er mye skuffet med Voldemort secnen til slutt da. Synes... den var nesten morro og at Voldemort slett ikke lignede Voldemort, men det er vel en annen ting. Men det jeg gjerne vil si er, at hvis jeg ikke hadde lest boken så tror jeg ikke ville have skjønnet den serlig mye. Er jeg den eneste som synes det?

~ Bellatrix Lestrange fan

- 10 november og da skal jeg lese HP 7.
22. May 2007, 14:42

Lupus Skrev:De kunne ikke strukket den lenger enn det de gjorde. De kan ikke ha med alt, og da gjelder det å prioritere. Man må huske å skille mellom film og bok. Og det som er med i filmen, er det som har en betydning videre, ikke om det var Nilus eller Noldus som ga Harry gresset. Det spiller ingen rolle. Pluss at de også sparer penger ved å la Nilus gi gresset til Harry, så de slipper kostnadene ved å animere Noldus
Joda, men jeg antar de tjener rått på sine middelmådige filmer allikevel;P Og jo, de kunne ha strukket dem lenger. De ville fått mye bedre filmer, sluppet irritasjon fra fansen, imponert, i det hele tatt... Det er få filmer som i det hele tatt blir halvparten så gode som bøkene, syns jeg, men Ringenes Herre-regissøren har fått til noe. Selv om det er med mer i bøkene har han vist at han bryr seg nok om dem til å ta med mye av det viktigste, og selv de mest ihuga LOTR-fans kan like filmene. De er laaange!=D Wizard 8

The bloody trail of the Elder Wand is splattered across the pages of wizarding history.
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
24. May 2007, 22:03

Ja, Ringenes Herre filmene er lange. For min del så linker jeg dem veldig godt. De er noen av yndlings filmene mine, men Ringnes Herre er så en annen sak. Vel, jeg synes også HP fimene kunne ha vært lengere, jeg vet at noen kanskje ikke er så gammel, men jeg mener hvis du er godt underholdt, liker Harry Potter historien bare litt så klarer du vel at den er lang. Som jeg har skrevet før, så tror jeg ikke du skjønte serlig mye av film fire, hvis ikke du har lest boken.

Men noe jeg savner mye i de senneste film er magien. Nei det er ikke speisel effekterne jeg mener, men selve magien. Jeg synes HP filmene 3-4 er kommet så langt fra selve bøkerne som de kan. Der er ikke lengere den følelse av.. magi som jeg hadde da jeg så de to første. Jeg synes 3-4 og fire er ble til en actionfilm nermest, og de er bra som film egentlig..

Jeg vet, at bok og film er forskelligt. Jeg vet at man ikke kan å alt med og sånn. Men jeg synes det synd at selve den der Harry Potter magi ikke riktig i mine øyene lengere er der. Jeg vet ikke om det kun er meg som føler slikt, men det er bare meningen min

~ Bellatrix Lestrange fan

- 10 november og da skal jeg lese HP 7.
10. August 2007, 00:08

Kom nettopp på en ting jeg savnet i OotP. Hva skjedde med Quidditch? Weasley Is Our King, Rons ynkelige innsats under de første kampene, og når Ron reddet finalen. Det kunne de ha tatt med, i hvert fall noe av det. (;

Harry, Fred og George ble bannet, og sopelimene inndratt. Dette var noe av det som gjorde Harry dyster - og derfor er det ganske viktig å ha med. Synes filmene ikke viser nok av Harrys Quidditch-lidenskap. De droppet jo Quidditch-pokalen i tredje film, feks.
2. September 2007, 15:33

Jeg syntes dom har med alltfor lite av Fred og George sine morsomheter i alle filmene. Slevfølgelig har de ikke plass til dem, men jeg syntes det så morsomt med den sumpen de lager i 4. etasje eller noe som Filch har store problemer med å fjerne. Til slutt må Flitwick gjøre det også gjerder han inne en liten del av den som minne.

Også var det litt dumt at vi ikke fikk et gjennsyn med Lockheart i filmen, og at daten til Harry og Cho ikke var med.

7 books later:

Now what do we do??

[frantic typing!:] f a n f i c t i o n . n e t

[Enter]

......

Big Grin
27. January 2008, 14:15

Synes de forkortet og endret litt for mye på OotP. Det var Marietta, ikke Cho som avslørte DA. Savnet også Lockhart og sumpen til Fred og George.
Post Reply 

Forumhopp: