|
Hva burde ha vært med i filmene? - Som dere savnet fra bøkene
|
|
19. February 2006, 19:24
|
|||
|
|||
|
RE: Hva burde ha vært med i filmene? - Som dere savnet fra bøkene
Nå starter jeg en ny tråd da. Hva syntes du at var dumt de ikke tok med i filmen som sto i boka?
Jeg syntes at det var veldig dumt at de ikke tok med Gulmedals valentine1 Det var så morsomt å lese om
"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin." Glad i deg<3 Roxanne<3 |
|||
|
24. February 2006, 12:50
|
|||
|
|||
|
Jeg var skuffa over den sistefilmen jeg oxo...
Særlig at ikke blunka (bruker noskevan) var med og at det var Nilus som gav harry sann gress og ikke dobby (ble blanding av norsk/engelske navn) mnia vincit amor, Caeca invidia est (betyr: Kjærlighet over vinner alt, hatet er bildt) SLYTHERIN<33 |
|||
|
24. February 2006, 16:27
|
|||
|
|||
|
Nei det var teit. Hvorfor laga de ikke to eller tre filmer av den filmen
"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin." Glad i deg<3 Roxanne<3 |
|||
|
24. February 2006, 23:34
|
|||
|
|||
|
De kunne laga den lenger så de hadde fått med mer
mnia vincit amor, Caeca invidia est (betyr: Kjærlighet over vinner alt, hatet er bildt) SLYTHERIN<33 |
|||
|
25. February 2006, 14:05
|
|||
|
|||
|
De kunne ikke strukket den lenger enn det de gjorde. De kan ikke ha med alt, og da gjelder det å prioritere. Man må huske å skille mellom film og bok. Og det som er med i filmen, er det som har en betydning videre, ikke om det var Nilus eller Noldus som ga Harry gresset. Det spiller ingen rolle. Pluss at de også sparer penger ved å la Nilus gi gresset til Harry, så de slipper kostnadene ved å animere Noldus
|
|||
|
25. February 2006, 18:42
|
|||
|
|||
|
Ja de sparer vel penger da... Hvis ikke hadde de vel ikke rå til å ha med Kreacher i neste film
Får de skal vel ha med han
|||
|
26. February 2006, 22:08
|
|||
|
|||
|
Skulel ønske de hadde hatt mned SPEW også..
Og Fred & Gerorges butikk-ting.. som den kanarifugl kremmen
I...must...not...look...like...a...baboon's...backside... |
|||
|
26. February 2006, 23:19
|
|||
|
|||
|
Skulle hatt med Blunka. Hun er så søt
Living's easy with eyes closed |
|||
|
18. March 2006, 15:28
|
|||
|
|||
|
Jeg likte GoF-filmen veldig godt, men skulle gjerne sett at de delte filmen i to deler. Da kunne vi nemlig fått med SPEW, mer detaljer rundt prøvene, IKKE MINST finalen i quidditch. Da jeg så den arenaen ble jeg kjempespent, og så virkelig frem til kampen. Også bare..ble det borte!
Jeg skjønte ikke hva som skjedde! Og jeg syntes de burde tatt med kjøkkenet med husnisser altså
[color=powderblue]TO |
|||
|
12. May 2006, 17:00
|
|||
|
|||
|
Jeg synes de burde hatt med scenen når Wiltersens bryter seg gjennom peisen til Dumlingene... Den er urkomisk!
Den femte filmen ser bare helt SUPER ut!
|
|||
|
15. May 2006, 09:11
|
|||
|
|||
|
Enig, den kunne de godt ha med.
Den får jo (på en måte) betydning videre med butikken, ikke sant? Og jeg er litt sur siden de har kutta ut Gnav i alle filmene, men de må ha ham med i 5'ern, der er han viktig.
|
|||
|
9. January 2007, 07:07
|
|||
|
|||
|
[color=#0000FF]
Lupus Skrev:De kunne ikke strukket den lenger enn det de gjorde. De kan ikke ha med alt, og da gjelder det å prioritere. Man må huske å skille mellom film og bok. Og det som er med i filmen, er det som har en betydning videre, ikke om det var Nilus eller Noldus som ga Harry gresset. Det spiller ingen rolle. Pluss at de også sparer penger ved å la Nilus gi gresset til Harry, så de slipper kostnadene ved å animere NoldusDe kunne jo lagd en forlenget versjon som som med Ringenes Herre for å fått plass til alt, men de har jo ikke lagd for mange scener. "SECTUMSEMPRA!" "AVADA KEDAVRA!" "CRUCIO!" |
|||
|
9. January 2007, 17:11
|
|||
|
|||
|
Jeg liker filmene veldig godt, jeg. Selvfølgelig er det en del scener jeg savner litt, men forskjellen på bok og film, er at boka har ingen tids- og lengdebegrensninger, og det har filmen. Dersom HP-filmene skulle vært sju timer lange, hadde bare den verste hardcorefansen gidda å se den... Til og med jeg hadde hatt problemer med en film særlig mye lengre enn tre timer (fire er vel maks
) Dessuten er alt mulig i bøkenes verden - derimot er det ikke fullt så enkelt å filme og få til alt på film, med mindre man har ubegrensa med ressurser... Og selv om det ikke står på ressursene når et gjelder HP, er de ikke ubegrensa, og så må de vel finne ut hva som er sentralt for plotet.Jeg gleder meg til OotP kommer på kino, det blir digg! Og der må vi vel regne med at en del er kutta ut, rett og slett på grunn av den ville lengden på boka... Og sånn sett tror jeg kanskje at det er fansen som kommer til å ha mest glede av den filmen, rett og slett fordi vi vet den informasjonen som de vil bli nødt til å kutte ut i filmen, som kommer til å være nødvendig for å forstå alle scenene som kommer med... Det er i hvert fall det inntrykket jeg satt igjen med etter GoF, delvis fordi jeg la (så vidt) merke til det selv (jeg visste jo alt, så jeg merka det bare knapt), og fordi andre som ikke har lest bøkene har fortalt det. Men jeg gleder meg vilt! ![]() Og sånn helt til slutt: kan ikke folk skrive litt lengre innlegg en bare en setning? Det fører ikke noe mer til diskusjonen ellers, det blir bare spam... I'm serious! He's got three Piston Cups! He did WHAT in his cup? |
|||
|
3. March 2007, 13:35
|
|||
|
|||
anniken Skrev:Og jeg er litt sur siden de har kutta ut Gnav i alle filmene, men de må ha ham med i 5'ern, der er han viktig.Gnav... er ikke det halvbroren til Hagrid? Er ikke han bare litt med i 5'eren og litt 6'eren?Det eneste jeg kan komme at jeg savner i filmene (Goblet of Fire) akkurat nå er Sirius. Jeg syntes han skulle ha vært med mer enn bare i peisen. Jeg skjønner at de kanskje ikke fikk plass til mer... Men jeg eelsker Sirius! Jeg gruer meg skikkelig til den scena i Order of the PheonixForresten 'inga': Jeg digger avataren din
7 books later: Now what do we do?? [frantic typing!:] f a n f i c t i o n . n e t [Enter] ......
|
|||
|
4. March 2007, 03:06
|
|||
|
|||
dracolynn Skrev:Gnav...Gnav er Peeves, poltergeisten. Halvbroren til Hagrid er Grawp (Gnurrg)
Før: White Sisu Nå: Tuomas ----------------------- "Death's got an Invisibility Cloak?" ----------------------- "Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term." |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Får de skal vel ha med han

Jeg skjønte ikke hva som skjedde! Og jeg syntes de burde tatt med kjøkkenet med husnisser altså 

Jeg skjønner at de kanskje ikke fikk plass til mer... Men jeg eelsker Sirius! Jeg gruer meg skikkelig til