Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forventninger til 7. film - (spoilere fra 7. bok)
23. January 2009, 17:10
RE: Forventninger til 7. film - (spoilere fra 7. bok)
SPOILER FRA 7. BOKA
Hvilke forventninger har du til 7. filmen (mulig her har vært en slik diskusjon før, ikke vet jeg..)? Kom inn på situasjoner, hendelser og fortell hvorfor du synes akkurat disse bør være med i filmen. Vil det ha en virkning på filmen/alle filmene om akkurat denne scenen blir dårlig/ikke blir tatt med?
Siter denne meldingen i et svar
23. January 2009, 18:24

Jeg er spent på Dobby. Om han blir annerledes (i utseende), eller om de får til å lage ham likedan.

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
24. January 2009, 16:44

Jeg vil ha med oppstyret rundt Skeeters bok om Dumledoore.
25. January 2009, 13:01

At de klarer å få frem poenget med plotlinen, tror jeg blir veldig viktig. For det er veldig komplisert, og at de greier å få den fram på en måte som gjør at den vanlige kinogjenger skjønner dealen, er helt essensielt.

Hvor tror dere de kommer til å splitte filmen? Ved hvilket kapittel?
Tror akkurat i det de skal til å lese opp "The Tales of the Three Brothers" kan bli en bra splitt, for da rekker de akkurat å få med the deathly hallows utrykket før de går til "to be continued..."

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
Finn alle innlegg av denne brukeren
1. February 2009, 00:46

megan Skrev:Hvor tror dere de kommer til å splitte filmen? Ved hvilket kapittel?
Hmm...har tenkt litt på det.
Kanskje de splitter filmen ikke så lenge etter at Harry drar for å besøke foreldrenes grav? Tenker at det kunne blitt et slags spennende "klimaks" (er jo gjerne litt dramatikk på slutten av historiene, og filmer generellt) når Voldemort kommer fykende for å ta Harry - når de er i huset til Bathilda.
Og så enten avslutte det der, eller like etterpå, når de har kommet seg tilbake til teltet? Det kapitlet er jo nesten midt i boka, så er en tanke om ikke annet Wink

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
14. February 2009, 19:48

En debatt om forventninger dreier visst fort inn på en debatt om hvor filmen skal splittes, hva nå det måtte bety. Det kommer i alle fall til å bli avgjørende for hvordan filmene fungerer - jeg for min del ville heller hatt én lang film enn to, men til gjengjeld måtte den ha blitt kjempelang for at jeg skulle bli fornøyd!

Skal de splitte midt i boka, må de gjøre det mens Harry og Hermione er alene. Jeg tror ikke de slutter midt i noe så dramatisk som Bathilda-scenen, heller ikke rett etterpå, for da skal Harry til å lese om Dumbledore (det kan de ikke ha kutta vekk!), og det blir rart å begynne en ny film med det. Nei, jeg tror de splitter ikke så lenge etterpå, når Ron har kommet tilbake. Etter at Hermione har lagt seg og er sint, men vi skjønner at hun egentlig er kjempeletta og vi har liksom fått tilbake håpet etter en ganske nifs og deprimerende stund.

Andre forventninger ...
- Jeg er spent på scenen i Malfoy Manor. Klarer de å gjøre den så grusom som den er i boka? Store forventninger til Helena Bonham-Carter.
- Ikke minst: Pensieve-scenene på slutten. Jeg lurer på hvem de skal bruke som Snape (vet vi det?) når han er ung. Scenen i boka der den tjue-årige Snape skriker til Dumbledore er det sterkeste i hele boka, etter min mening, og jeg er avhengig av at den blir bra! Tjue er en vanskelig alder. Alan Rickman er for gammel, mens en helt annen skuespiller vil fort bli helt feil ... hmm.

Og sikkert mye mer, som jeg ikke kommer på i farta. Er for tiden mest spent på Half-Blood Prince, selv om jeg ikke helt har tilgitt WB for å utsette den!

Hei sveis!
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
21. February 2009, 16:02
RE: Forventninger til 7. film - (spoilere fra 7. bok)
(14. February 2009 19:48)Nico Skrev:  Er for tiden mest spent på Half-Blood Prince, selv om jeg ikke helt har tilgitt WB for å utsette den!
Jeg kommer aldri til å tilgi WB for å utsette den. Argh. Og sommeren er jo så teit kinotid! ... men det hører vel hjemme i en annen tråd.

Jeg tror også det blir best å kutte filmen mens Harry og Hermione er alene, og før Ron kommer tilbake. Så kan den første filmen slutte med at Harry og Hermione akkurat unnslipper Nagini og Voldemort, og den andre filmen starte med at Harry sitter vakt alene og ser patronusen ... tror det kan bli en poetisk og vakker start, hehe. Så får de heller stappe all bakgrunnsinformasjonen om Dumbledore litt innimellom. De er jo så glade i å kutte sånne ting uansett. (PoA, anyone? Forklare hvem the marauders var? Nesj, det tar vi oss ikke tid til ... masse vakre landskapsbilder, derimot! *hurra*)

Av andre forventninger ... jeg forventer at Battle of Hogwarts blir helt usannsynlig tøft. Det tror jeg de får til. Og flukten fra Gringotts, uten tvil, det kan bli fantastisk. Alle de andre actionfylte scenene også ... sopelimeflukten fra Privet Drive (sju Harryer kan riktignok bli forvirrende, men tror det blir mest gøy), bryllupet til Fleur og Bill (skjønt, der drar de jo før kaoset virkelig starter ... kanskje de trekker det ut på filmen? Håper egentlig ikke det), flukten fra Malfoy Manor og naturligvis når de infiltrerer Ministry of Magic. Jeg er mer skeptisk til de scenene som ikke har drøss med action men som likevel er kjempeviktige ... all bakgrunnskunnskapen om Dumbledore (nei, de kan ikke kutte den!), når Harry går inn i the Forbidden Forest og tror han skal dø ... King's Cross ... alt Harry føler sånn generelt, egentlig. Hvor frustrerende det er å campe i et halvår ... hvordan han ikke vet hva han skal tro om Dumbledore ... hvordan han strever med å velge mellom Hallows og Horcruxes.

Også er jeg spent på hva de gjør med slutten. Altså hvordan de avslutter filmen, hva som blir den siste scenen. Om de tar med epilogen, og hvis de ikke gjør det ... så tror jeg overhodet ikke de lar filmen slutte slik som boka gjør (det gjør de jo aldri, altså ... CoS! Hva var det for noe?), og boka slutter jo egentlig veldig ... altså, aldri i livet om de avslutter filmen med "nei, nå har jeg drept Voldemort, da var jeg ferdig med det ... tror jeg går og legger meg, jeg. Natta!" og det er jo strengt talt omtrent slik boka slutter (altså før epilogen). Så jeg er spent på om de kutter handlingen tidligere, eller om de dikter opp et par ekstra scener! (F.eks. Harry og Ginnys lykkelige gjenforening, Freds begravelse ... eller noe helt annet?) (*grøsse litt ved tanken på hva WB kan finne på*)

Good Hufflepuff, she took the rest
And taught them all she knew.
Post Reply 

Forumhopp: