Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karakterenes utseende
6. June 2005, 13:22
RE: Karakterenes utseende
Noe som over en tid har fått meg til å undre er hvordan karakterene fremstilles på film i forhold til i bøkene.

For eksempel kan man nevne at Hermione ikke akkurat fremstilles som pen i bøkene, på film derimot er det ingen som kan kalle henne direkte stygg. * host *
Harry har et hår som konstant er gjenstridig og holder samme form, det merkes lite i filmene.....

Dette er sikkert ting mange av dere oppfatter som bagateller, men likevel kan det være viktig med tanke på å finne ut hvem Harry liker ( cho fremstilles som umåtelig mye finere enn Hermione i bøkene, men i filmene er det ikke på langt nær så stor forskjell ).

Annet som kan være verdt å nevne er Hermiones kjole på Yule Ball. Ifølge sikre kilder ( Della ) var den blå i boken, men i GoF traileren er den rosa. Dette er enkle detaljer som er veldig irriterende for fansen.

Uansett, det er bagateller nå, men bagateller har vist seg å være viktige før de....

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
6. June 2005, 14:05

Jo, det ser ikke ut som om filmskaperne har tenkt så mye på de detaljene. Det som overrasket meg i den første filmen var, for det første at arret til Harry var på siden av panna. For det andre at Draco hadde større fortenner enn Hermione, selv om det egentlig er han som mobber henne for å ha store fortenner.

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
6. June 2005, 14:13

Håret til Hermine var bustete i den første filmen. I den andre var det bustete/krøllete, i den tredje var det bølgete. Nå er det litt svake bølger i det (ihvertfall bildene fra filmene).

Skulle ikke håret være umåtelig bustete?

[color=powderblue]TO
6. June 2005, 17:19

Akkurat det der med håret til Hemione er sinnsykt irriterende, ja! Syns sånne små bagateller er irriterende og unødvendig, men forstår jo at fristelsen til å Hollywoodifisere filmene er stor for filmskaperne... Glare

Men men.. det ødelegger ikke akkurat plottet, men det er noe av det som gjør at filmene bare er gode og ikke sinnsykt gode!

'I see you are - '
'Dumbledore's man through and through,' said Harry.
'That's right.'

6. June 2005, 18:20

Personlig syntes jeg Richard Harris passet meget godt til sin rolle som Dumbledore. Alt stemte; Det hvite skjegget, den litt hese stemmen, utseendet, mystiskheten, klokheten, alt!

[color=powderblue]TO
6. June 2005, 20:58

Litt enig der ja. Av en eller merkelig grunn synes jeg ikke at Dan Radcliffe er slik jeg opprinnelig forestilte meg Harry. ( Vet at mange blir sure, men det er nå min mening :Wink: ). Hermine ( da tenker jeg personlighet, ikke utseendemessig ) og Hagrid er de jeg synes er best ivaretatt på filmlerretet.. Også Slur, han er skikkelig freaky på film ogTongue

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
6. June 2005, 21:00

Slur ja. Han er ganske skummel. Men hadde sett han for meg med lenger hår, og litt med "glansfullt" på en måte. Vanskelig å forklare! Big Grin Cool

[color=powderblue]TO
18. June 2005, 15:18

Det med kjolen er jo helt unødvendig. Når det står at den er blå i boka, hvorfor i all verden gjør de den rosa på film, hvorfor? Prøver de bevisst å irritere fansen? Det med håret går bra, det er sikkert ikke så lett å lage perfekt Hermine-hår.
Men når det står at kjolen er blå... But but Sneaky2

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
18. June 2005, 18:38

Håret til Hermine var jo ganske bustete i den første filmen, og da ligna det faktisk på det jeg hadde forestilt meg...litt i alle fall, men så ble det bare glattere og glattere i filmene som kom siden. Nå er det jo ikke bustete lenger, men bare krøllete....kjolen også, småting, men likevel ganske irriterende.
What?

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
18. June 2005, 18:42

Richard Harris var klart best som Humlesnurr, han lignet på den Humlesnurr jeg hadde forestilt meg i bøkene. Synes også at Maggie Smith passer ganske bra som McSnurp, bortsett fra at jeg trodde håret skulle være mørkere. Og Hagrid + Slur...

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
19. June 2005, 19:49

Jeg syns absolutt Alan Rickman er helt perfekt som Snape! Geniale skuespillermannen! *tilbe*

Dessuten elsker jeg Rupert som Ron! Herlig!

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
20. June 2005, 21:06

Liker Michael Gambon(?) veldig godt, jeg. Bedre enn Harris for han var så gammel og skrøpelig, mens Michael er mer energisk sånn som Dumbledore er i bøkene... Men de kunne gjort håret og skjegget hans lengre og hvitere, da...

Rupert Grint passer superbra i rollen som Ron!
Og Dan og Emma passer også veldig bra... Rolleyes

'He accused me of being "Dumbledore's man through and through".'
'How very rude of him.'
'I told him I was.'
21. June 2005, 00:22

Harris var den ultimate Dumbledore! Rupert er grei som Ron, men burde liksom vært høyere og tynnere. Emma Watson spiller Hermione bra, men ligner ikke nok.. Snape, Hagrid og (klarer aldri det navnet på engelsk) McSnurp er helt perfekte! Draco gjør også en knall jobb!

'I see you are - '
'That's right.'

21. June 2005, 00:27

Det virker ikke som filmfolka bryr seg så veldig med hovedrollene, nei, men stakkaren som spiller Neville må jaggu lide! Han må ha sånne puter bak ørene for at de skal stå ut, og så mener jeg å huske at han også måtte bruke falsktenner! Om de bare hadde giddet å gjøre sånne småting med de andre skuespillerne også... What?

'I see you are - '
'That's right.'

21. June 2005, 12:18

Hermione's kjole skulle være blå? Da burde de jo ha brukt det... likevel, gidder ikke å bry meg så mye om slike detaljer mer. Bedre å forvente lite, men håpe på mye.
(Noe som gir meg fred i sjelen i alle fall)

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
Post Reply 

Forumhopp: