|
Min film...
|
|
12. July 2004, 23:01
|
|||
|
|||
|
RE: Min film...
Min film skulle rett og slett hatt med alt som er i boka! Jeg syns det er så innmari dumt at de ikke har tatt med alt, og hvem liker vel ikke en lang film?!
> Wingardium Leviosa < |
|||
|
13. July 2004, 17:45
|
|||
|
|||
|
Det hadde vært mye lettere å gjøre det som en animert tegnefilm..
Fin idé.. *slikke på ideen sin* Magh! |
|||
|
13. July 2004, 19:58
|
|||
|
|||
|
Det er jeg helt enig i!!! Man burde så absolutt ta med alt som er i bøkene med i flmene :D
|
|||
|
13. July 2004, 20:18
|
|||
|
|||
|
Jeg er helt uenig. Det er så mange forskjellige krav til filmer og bøker, at man ikke bare kan filme den "ordrett." Lengden på scenene, typer humor osv, vil ikke passe like bra i både bok- og film-form.
Cuaron og Kloves har gjort rett i å endre ting, men de kunne for eksempel med hell ha beholdt for eksempel forklaringene om hvem Moony, Wormtail, Padfoot og Prongs var, og ikke ødelagt rollefiguren Ronny... blant annet... Hadde jeg laget filmen, ville jeg definitivt vært selektiv på en annen måte, men jeg ville ikke tatt med alt. Jeg ville laget filmen lengre da, så mye mer ville altså blitt tatt med... |
|||
|
13. July 2004, 20:31
|
|||
|
|||
|
Hva? Synes du Ron er ødelagt?!
Jeg synes at trioen er veldig god gjengitt. (OK, da. Ikke Harry) Magh! |
|||
|
13. July 2004, 21:52
|
|||
|
|||
|
Jaja......selvfølgelig, jeg er klar over det....men sånn i min egen lille verden ville jeg tatt med alt....
|
|||
|
13. July 2004, 23:49
|
|||
|
|||
Kristert Skrev:Hva? Synes du Ron er ødelagt?!Jeg synes Harry er ganske godt gjengitt (selv om skuespillerprestasjonene til Radcliffe kunne vært bedre), men Ronny er bare framstilt med enten hva-var-hva-sa-du-?- eller å-herregud-hvor-redd-jeg-er- (eventuelt du-store-hvor-disse-sokkene-lukter-) ansiktsuttrykk. Han er kun et humoristisk innslag i filmene, og virker i grunnen helt patetisk. I bøkene er han oppofrende, utpreget modig, og med en fantastisk bra kjennskap til trollmannsrelaterte ting. I filmen så dytter de stort sett de lure og/eller modige replikkene og/eller handlingene hans enten ut av handlingen, eller til Hermine. Det gjør ikke filmene dårligere, men det er ikke til å se bort i fra at de har endret Ronnys rolle betraktelig fra bøkene. Famstillingen av Hermine liker jeg heller ikke. Hun blir for forfengelig, og selvopptatt. Det strider direkte mot det hun viser i bøkene. Fjerner de HIKK fra filmene, så er hennes karakter endret grunnleggende også den. I motsetning til de andre, så er Emma Watson en ganske god skuespiller da... |
|||
|
14. July 2004, 20:42
|
|||
|
|||
|
Må si jeg er uenig med deg.. For det første har Ronny en like viktig rolle som Harry og Hermine. Han er IKKE bare et humoristisk innslag! Og ja, Emma Watson er en kjempeflink skuespiller, men det er tull å si at de andre ikke er det! For både Daniel og Rupert (og mange av de andre skuespillerne) gjør en kjempejobb! = min mening...
|
|||
|
14. July 2004, 21:07
|
|||
|
|||
Phoenix Skrev:For det første har Ronny en like viktig rolle som Harry og Hermine.I bøkene har han en like stor rolle som Hermine (Harry har jo naturligvis den største rollen), men i filmene blir alt som verken framstiller ham som redd eller dum (på en morsom måte), fjernet eller flyttet over til Hermine. Et særdeles synelig eksempel på dette er i PoA, i hylehus-scenen. I boken står Ronny opp på den brukne foten sin, og sier at skal han drepe Harry, må han drepe dem også. I filmen ligger han bare der og syter, mens Hermine får den heroiske replikken (som mister noe av sin tyngde av at den som sier den ikke er nødt til å trosse store smerter for å gjøre det...). Likeledes, i den andre filmen, får Hermine en lur kommentar (om at det også i trollmannsverdenen er rart å høre stemmer som ingen andre hører), mens Ronny blir avspist med alt det latterlige (les; morsomme). Det er synd å si det, men Ronny i filmen er bare patetisk (og Maline Frèden fra North Tower i Mugglenet er visst enig med meg)... Angående dyktigheten til skuespillerne så er jo den diskutabel, men jeg mener Radcliffe og Grint har vært helt håpløse, og mens Radcliffe har blitt bedre, så har ikke Grint det. |
|||
|
23. July 2004, 21:13
|
|||
|
|||
|
HVA?! Jeg synes Rupert er kjempeflink (Dan og Emma også)! OK, jeg synes det er litte grann dumt at Hermione får flere av de bra kommentarene til Ron, men likevel... Rupert er en god skuespiller!
*H*O*G*W*A*R*T*S*!* |
|||
|
24. July 2004, 10:15
|
|||
|
|||
|
Både Rupert Grint og Emma Watson har imponert meg, mens Daniel Radcliffe har blitt bedre.
Når det gjelder Ronny sin rolle i filmen så har eg ikke reagert på dette for eg har alltid sett på han som den ikke-fullt-så-smarte som de andre. Det kan være at det er fordi det er blitt framstilt i bøkene, fra Harry sin side. Harry ble jo selv overasket over at Ronny ble Prefekt og ikke ham. Klem fra Aillya=) |
|||
|
26. July 2004, 23:20
|
|||
|
|||
|
Var ikke førnøyd med første filmen overhodet i film en. Men nå må jeg si at de har utviklet seg mye mer "i rollen" de spiller... Synes de er blitt flinke jeg!
http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...) |
|||
|
27. July 2004, 07:19
|
|||
|
|||
|
Skuespillerne er så absolutt blitt bedre fra film en ja :
: Ellers synes jeg ingen av skuespillerne er sånn helt topp, men de klarer seg mye bedre enn det de gjorde før...Får bare håpe de har forbedret seg ennå mer til GoF!! I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
27. July 2004, 11:01
|
|||
|
|||
|
Før syntes jeg at Emma Watson og Rupert Grint var mye flinkere enn Daniel Radcliffe, men nå synes jeg at Radcliffe på en måte har tatt dem igjen og blitt flinkere enn dem. Jeg synes ihvertfall at det var han som spilte best i PoA..
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
27. July 2004, 15:42
|
|||
|
|||
|
Jeg er nesten helt enig med Snuffles. Jeg syns Ron i filmen er patetisk, og at de har tatt ut all luften i ham. Ron i bøkene er morsom og kan virke ignorant, men han er samtidig modig og har kunnskap om ting Harry og Hermione ikke har.
Men jeg syns Rupert Grint absolut klarer å gjøre noe ut av det lille han har fått! Ingen kan si "Bloody Hell" som ham!
'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

: Ellers synes jeg ingen av skuespillerne er sånn helt topp, men de klarer seg mye bedre enn det de gjorde før...