|
Skoleuniformer
|
|
13. December 2003, 16:45
|
|||
|
|||
|
Jeg har ei kappe jeg har sydd sjæl. Er egentlig ganske gøy å sy, egentlig. Men skal jeg gjøre det, får det bli etter at jeg har unnagjort julestress og sånt. Har tenkt på å lage meg tryllestav også, men da må jeg vrkelig studere litt, så det blir gjort litt ordentlig. Noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i hjertestreng fra drage (helst norsk kamrygg) uten at det blir altfor dyrt? Vingefjær fra en svart pegasushingst kan også gå...
"Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." |
|||
|
13. December 2003, 19:03
|
|||
|
|||
Elraj Skrev:Noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i hjertestreng fra drage (helst norsk kamrygg) uten at det blir altfor dyrt? Vingefjær fra en svart pegasushingst kan også gå...[color=#1B4700;]IKKE SKADE DRAGEN! De som skader drager er dumme. Fine dragen! Vingefjær fra sort Pegas, joda, den hadde gått, men vær forsiktig når du henter den da, de kan være litt hissige Og det skal ikke kjøpes, skaff selv!*Vil ha hår fra halen på en enhjørning, eller en pegas selv.*[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
13. December 2003, 20:14
|
|||
|
|||
|
Som veggis er jeg jo imot å skade dyr selv også, da. Hjertestreng kan sikkert skaffes fra døde dyr, evt. dødfødte (klekte) drageunger. Jeg kjenner dårlig til hvordan dette gjøres, men kunne tenke meg elementer av drage i staven min. En mulighet kan jo være å slipe til ei tann, klo eller en ryggtagg, og bruke den som kjerne...
Eller kan jeg jo skaffe noe fra en <s><et kinesisk drageaktig dyr jeg ikke klarer å komme på navnet på akkurat nå, men skal fylle det inn her med én gang jeg kommer på det></s> kirin, for de er fascinerende dyr! "Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." |
|||
|
14. December 2003, 00:23
|
|||
|
|||
Elraj Skrev:Som veggis er jeg jo imot å skade dyr selv også, da. Hjertestreng kan sikkert skaffes fra døde dyr, evt. dødfødte (klekte) drageunger. Jeg kjenner dårlig til hvordan dette gjøres, men kunne tenke meg elementer av drage i staven min. En mulighet kan jo være å slipe til ei tann, klo eller en ryggtagg, og bruke den som kjerne...[color=#1B4700;]Selv om dragen er død skal man jo ikke skade den for det! Skal ikke ha no inne i dragen. Og en tann er jo også veldig slemt mot dragen da. Det samme gjelder klo og ryggtagg (hihi, gøy ord). Må være noe som "faller av" selv. *Sig vil ha en drage! Er jo i Hog's Head nå, ser seg rundt etter egg til salgs*[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
14. December 2003, 00:46
|
|||
|
|||
|
Jah det burde jo være noen her, da, som selger sånt. Tenner, klør og ryggtagg var ment å taes om de løsna, og ikke fjernes fra dyret på en eller annen brutal måte...
Tror jeg liker kiriner bedre enn drager, men jeg har ikke så veldig peiling på dem ennå... (hmm... nå er vi veldig off topic her...) "Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." |
|||
|
14. December 2003, 05:48
|
|||
|
|||
|
Her kommer Elraj med hjertestrengen av en selvdød kylling... du kan naturligvis kjøpe torskehjerter i butikken, det samme gjelder vel noen andre dyr også.
Jeg har ikke noen kappe i Oslo, og jeg har ikke kutte heller. Sydde jo den enkle til Galie, men den trenger å bytte ut hetten sin. Den er søt, med hufflepuffdusker i den snora som går gjennom hetta. Jeg holder på med disse finkutta (det var vel et navn) (den som er laget av så lite stoff at jeg bare akkurat hadde nok, og selv da måtte jeg sette den sammen av over 40 stoffbiter, weasley, jeg? Den blir kul, da, selv om det er et år siden jeg sydde på den) Alle legger planer om å tvinge meg til å sy... pfft... jeg syr jo bare når jeg har lyst, og liker egentlig å planlegge sying bedre enn å faktisk sy. Kutta til Galie lagde jeg fordi jeg fikk et innfall, det same gjelder skjerfet mitt og MSJ sitt... Men det som sikkert vil glede dere, er at jeg har tegnet møsnter til den kutta jeg har sydd til galeien. Det må bare skrives tekst til, og jeg må tegne den penere. (titt litt på herr Snape, den er omtrent som hans egen kutte) *Friker ut* Gilde-roj (han som jobber på gilde, vet dere *ler*) hadde pene klær... men tenk, - det blir sannsynligvis juleball. *glede seg til å se snape i dress robes* I'm not sweet! I am dark and mysterious ...and seriously pissed off! =HUFFLEPUFF= |
|||
|
15. December 2003, 17:26
|
|||
|
|||
|
Hehe. Ikke rart du får forespørsler når folk ser hva du har sydd, da. Men et mønster hadde jo vært megakult, det også... Gleder meg til det kommer!
"Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." |
|||
|
17. December 2003, 16:32
|
|||
|
|||
|
Når vi først var inne på dette med kostymer. I denne artikkelen, prater Julie Walters litt om kostymene, og hun virker jo veldig fornøyd (særlig med at Gred og Forge er kvisete. (Jaja, - skal vedde på at Phelpsbrødrene selv ikek var like begeistret for den delen der) Rankin sier jo også i transkripsjonen fra webchatten at han liker de nye kostymene.
Dette blir spennende! Wohi! I'm not sweet! I am dark and mysterious ...and seriously pissed off! =HUFFLEPUFF= |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Og det skal ikke kjøpes, skaff selv!